Suzuki GS500 Topic #27

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou de juiste knop moeten zijn.
Misschien is hij krom oid en loopt alles nu een beetje klem.
Normaal gesproken is een halve slag voldoende.
Weer terug draaien, en tijdens het stationair draaien af en toe een beetje gas geven zodat de gasklep ff loskomt van de aanslag.
En dan kijken wat het toerental doet.

Zo rijden is levensgevaarlijk.

De stationair schroef is het niet. Heb maar ANWB gebeld want zo rijden is idd te gevaarlijk, ze komen zo
 
Dat ding staat permanent in de olie dus kruipolie gaat hoogstwaarschijnlijk niks bijdragen. Tooltje maken (bijv bout op stokje of pasgeleden genoemde stok met fietsband erop) en dan het binnenwerk tegenhouden of een sterkere slagmoersleutel gebruiken.Japparts levert shims van Tourmax, niet van Suzuki zelf. Ik zou geen aftermarket shims gebruiken. Er staan op oa gstwins.com verhalen over aftermarket shims die gebroken zijn en daarmee schade hebben aangericht in de kop.

Oke, noted van de shims...

Dat dat ding permanent in de olie staat ben ik het niet helemaal mee eens. Kruipolie heeft daadwerkelijk wel geholpen, zelfs met de slagschroevendraaier kreeg ik er geen mm beweging in...

Dan zal de "stok" methode ook niet geholpen hebben, die blokkeert alleen bij het meedraaien en er zat totaal geen beweging in.

Maar alles is nu los, even wat onderdelen bestellen en hop hop gas erop *O*
 
Heb handvat verwarming besteld voor op de GS.

Wat is de meeste logische plek om die op aan te sluiten? Zat te denken aan de verlichting, maar ben nou niet bepaald een elektricien dus vraag het liever eerst even na :P
 
Relais aan de bedrading van het achterlicht knopen of aan het contactslot en dan de handvatverwarming aan het relais en de accu.

Als je niet in de bedrading wil gaan knippen kan je hem aansluiten op het achterlicht mbv stekkers die passen in de kabelboom. Die stekkers kan je vinden op japparts.nl als je zoekt op HL761163


Schakelen met het contactslot (knippen/solderen)
Relais2.png



Schakelen met het achterlicht (1 draadknippen/solderen)
Relais4.png


Schakelen met achterlicht (2 draden knippen/solderen)
De zwart/witte draad is de draad die meer zwart is dan wit.
Relais1.png


Schakelen met het achterlicht, aansluiten mbv stekkers (niet knippen/solderen in kabelboom)
Relais3.png


zo zit hij er dan ongeveer tussen
relais3foto.jpg


De relais zijn te krijgen bij elke willekeurige automaterialen zaak of bijv bij louis.eu
De vorm is soms net iets anders dan deze maar in principe doen ze allemaal hetzelfde
relais.jpg


De relais van het plaatje past perfect onder een van de bevestiging schroeven van het luchtfilterhuis. Ik heb die van mij aan de rechter kant van de motor zitten.

Deze schakelingen kan je ook gebruiken om bijv een USB lader aan te sluiten ipv handvat verwarming (of tegelijk met handvat verwarming)
 
Laatst bewerkt:
Heb een 4de optie toegevoegd

Overigens hoef je niet persé een draad door te knippen om er iets tussen te maken. Ik heb bijvoorbeeld met een stanley mesje een stukje van de oranje draad geschaafd (contactslot) totdat de kern zichtbaar werd. Hier heb ik de soldeerbout op gezet en er wat tin in laten lopen. Vervolgens een (vertinde) draad er tegenaan gezet en vastgesoldeerd. Daarna netjes afgetaped.




Ik heb nog een raadseltje van de rode GS. Ik kan niet ontdekken waarom het apparaat zo verschrikkelijk zwaar op de bok gaat. Ik moet echt met mijn hele gewicht op het pootje staan en dan keihard de kont omhoog trekken en dan lukt het net. De bok lijkt prima soepel te bewegen en de motor hangt niet lager (normale dogbones en achterveer) dan mijn eigen gs waarbij het wel heel makkelijk gaat.

Wie o wie heeft een idee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een raadseltje van de rode GS. Ik kan niet ontdekken waarom het apparaat zo verschrikkelijk zwaar op de bok gaat. Ik moet echt met mijn hele gewicht op het pootje staan en dan keihard de kont omhoog trekken en dan lukt het net. De bok lijkt prima soepel te bewegen en de motor hangt niet lager (normale dogbones en achterveer) dan mijn eigen gs waarbij het wel heel makkelijk gaat.

Wie o wie heeft een idee?

Dat probleem heb ik ook ;) bouwjaar '89. Maar helaas geen oplossing voor je. Als je het vindt zou je het dan willen delen?


ANWB was geweest en heeft dat kastje van de run/off weer vast gezet plus de gaskabel toen iets losser omdat het probleem er nog steeds was bij volle stuuruitslag. Kon gelukkig weer naar huis. Enige is nu nog ergens een elektrische storing als ik de motor schuin houdt zie je soms alles uitvallen. Beetje pech de laatste tijd met de motor :(
 
Kon gelukkig weer naar huis. Enige is nu nog ergens een elektrische storing als ik de motor schuin houdt zie je soms alles uitvallen. Beetje pech de laatste tijd met de motor :(


Ahh een elektrisch probleem dat zorgt voor uitval als je het stuur aanraakt, heb ik eerder gehoord. Als je hem zat bent kom ik hem wel halen, de overschrijf kosten zijn voor mij :+

Als je er niet uit komt kan ik misschien wel een keertje langsrijden want volgens mij zit je in de buurt.
 
Gisteravond heel oost-groningen gezien, 4 uur lang gereden :)

Ben er nu wel achter dat ik wat aan m'n nekspieren moet gaan doen want ben na zo'n ritje nog kreupeler dan m'n opa :+

En dat met m'n duistere visier leer ik ook nooit, dat is echt een ramp na zonsondergang B|
 
Hey, ik moet overmorgen 500km rijden en moet best lukken met pauzes tussendoor.

Langste wat ik tot nu toe op 1 dag heb gereden is 427km / 7 a 8 uurtjes.
 
Ja vooral snelweg Martijn :). Tolbadge in mijn jas en gassen maar!.

Straks even alles nalopen en evt olie bijvullen.

De anwb adviseerde de Tolbadge gewoon in mijn jas te stoppen en eruit halen vlak voor je er bent.

Maar nee mijn vader vindt het nodig om het perse op mijn kuipruitje te plakken zonder er eerst remmenreiniger overheen te halen.

https://s3.postimg.org/b8j0o3fir/20160818_112407.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een raadseltje van de rode GS. Ik kan niet ontdekken waarom het apparaat zo verschrikkelijk zwaar op de bok gaat. Ik moet echt met mijn hele gewicht op het pootje staan en dan keihard de kont omhoog trekken en dan lukt het net. De bok lijkt prima soepel te bewegen en de motor hangt niet lager (normale dogbones en achterveer) dan mijn eigen gs waarbij het wel heel makkelijk gaat.

Wie o wie heeft een idee?

Ik heb het ook, voet op de middenbok en aan achterspoilertje omhoog trekken. Eigenlijk zou het moeten werken dat als je op de middenbok gaat staan de motor automatisch over het 'dode' punt heenrolt en op de bok terecht komt.

Mijn vader had vroeger een Jawa, die moest je ook op de bok tillen.

Het lijkt wel of de bok net iets te lang is.
 
Maar nee mijn vader vindt het nodig om het perse op mijn kuipruitje te plakken zonder er eerst remmenreiniger overheen te halen.

https://s3.postimg.org/b8j0o3fir/20160818_112407.jpg

Misschien komt ie er wel weer snel af door de bolling van het ruitje, en je kan de tolbatch nog steeds in je jaszak stoppen. Kijk wel goed uit dat als je hem op de motor zet, je hem er wel iedere keer afklikt als je afstapt. Hij is zo gejat en dan rijden ze op jouw kosten over de tolweg !
 
Ik heb het ook, voet op de middenbok en aan achterspoilertje omhoog trekken. Eigenlijk zou het moeten werken dat als je op de middenbok gaat staan de motor automatisch over het 'dode' punt heenrolt en op de bok terecht komt.

Mijn vader had vroeger een Jawa, die moest je ook op de bok tillen.

Het lijkt wel of de bok net iets te lang is.

Bij mijn andere gs gaat het bijna vanzelf als je op de bok gaat staan. Ik heb net even de bok op gemeten maar die is toch echt precies even lang.
Ik ga toch twijfelen aan de hoogte van de motor. Ik dacht dat de dogbones en veer even lang waren maar als ik op de bok de afstand tussen stepje en achterbrug meet zie ik bij de rode gs zo'n 15mm minder.
Binnenkort maar eens naast elkaar zetten en nog een keer goed kijken en meten.
 
Ahh een elektrisch probleem dat zorgt voor uitval als je het stuur aanraakt, heb ik eerder gehoord. Als je hem zat bent kom ik hem wel halen, de overschrijf kosten zijn voor mij :+

Als je er niet uit komt kan ik misschien wel een keertje langsrijden want volgens mij zit je in de buurt.

Haha, ja mocht ik hem echt beu zijn, dan zal ik daar zeker aan denken. Al gaat mijn voorkeur dan denk ik toch naar het tweede aanbod 😉 (Alvast bedankt daarvoor!). Van welk jaar is jouw gs die zo moeilijk op de bok gaat? Aangezien meer mensen daar last van hebben, misschien zit er verschil in?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een '96 model met volledige kuip, maar ik moet ook echt met mijn volledige gewicht op de bok staan voor ik hem er op krijg.
(zowel als ik er nog op zit als wanneer ik er naast sta, dat 2e kost nog meer moeite)
 
Mijn '96 gaat supersimpel op de bok, deze '89 wil totaal niet. Ik heb een paar jaar terug ook de GS van Diekooi in bezit gehad en dat was een 2003 model en ging ook zonder problemen de bok op.

Het kan dus wel en het is erg irritant als dat niet goed werkt. Blijkbaar zijn er nog meer mensen met dit probleem dus daar moet maar eens een oplossing voor komen.
 
Mijn '96 gaat supersimpel op de bok, deze '89 wil totaal niet. Ik heb een paar jaar terug ook de GS van Diekooi in bezit gehad en dat was een 2003 model en ging ook zonder problemen de bok op.

Het kan dus wel en het is erg irritant als dat niet goed werkt. Blijkbaar zijn er nog meer mensen met dit probleem dus daar moet maar eens een oplossing voor komen.

mee eens! ik vindt dat Suzuki ons ter compensatie allemaal maar het nieuwste model moet schenken :Y
 
Mijn '96 gaat supersimpel op de bok, deze '89 wil totaal niet. Ik heb een paar jaar terug ook de GS van Diekooi in bezit gehad en dat was een 2003 model en ging ook zonder problemen de bok op.

Het kan dus wel en het is erg irritant als dat niet goed werkt. Blijkbaar zijn er nog meer mensen met dit probleem dus daar moet maar eens een oplossing voor komen.

Ik zou deze lengte verdenken (16 cm)

full
 
Ik zou deze lengte verdenken (16 cm)

[afbeelding]

Ik denk dat jij daarmee de winnaar bent:

'89
bok14.png


'96
bok18.png



Ik heb op mijn '96 model effectief 4 cm meer hefboom. Dat geeft in deze opstelling een enorm voordeel. Het pootje zelf is precies even lang alleen staat hij bij de ene motor meer naar binnen wat zorgt voor de langere hefboom.

Ik weet niet of dit Suzuki eigen is of dat die van mij ooit een dreun heeft gehad. Ik ben er op zich wel een keer mee op mijn bek gegaan aan die kant dus dat zou op zich kunnen. Pootje of de rest van de bok zien er echter niet uit alsof ze ontzet zijn.

Ik ga de bok er wel af halen en eens kijken of ik een manier kan vinden om hem wat naar binnen te buigen zonder dat er dingen scheuren of kapot gaan.
 
Ik zal mijne '89 ook eens opmeten. Zelfs zo erg dat ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijg en altijd iemand anders moet vragen om m op de bok te krijgen :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan