Husqvarna TR650

Zo.. Vandaag weer gereden op de husky. Inmiddels bezig met het tweede tankje vpower100 en bevalt prima.

Wat wheelies betreft, net weer onbedoeld eentje getrokken op nat wegdek. Gewoon doortrekken in de 1 en voorwiel ging omhoog. Grip van de exp's is dus dik in orde :)
 
Ondanks dat ik van mijn kant er echt wel mijn best voor doe, worden de terra en ik
volgens mij nooit vrienden. :o
Heb de motor al diverse accesoires gegeven , maar die verhogen de funfactor niet
echt voor mij.

Wilde hem vandaag gaan inruilen , maar (gelukkig of helaas?? ) was de motorzaak
gesloten (reden onbekend staat niks van op het www) dus kan het nog eens overdenken.
 
Vertel, waarom is ie het niet?
Ik heb alles wel al gereden, maar de Terra zijn mogelijkheden in acht nemend is het een geweldige machine.
 
De kogel is toch door de kerk.

Mijn ooit zo geliefde Terra-tje heb ik toch er uit gedaan want
ondanks alle TLC die ze heeft gekregen van me , kon ze me
niet langer bekoren en alle liefde die ik begin dit jaar voor haar
voelde is langzaam doodgebloed.

En ze verdiend echt wel een beter lot als hier weg te kwijnen
zonder dat er nog iemand haar berijd. Hopelijk is er snel
iemand die haar weer net zo vertroeteld als ik (heel kort)
heb gedaan
 
Ik begrijp dat naarmate de tijd vordert en je meer km rijdt, de voor jou bestaande nadelen steeds zwaarder gaan wegen. Als het financieel haalbaar is moet je dan ook niet verder doormodderen, de lol komt heus niet terug. Ben wel erg nieuwsgierig naar wat er voor terug gekomen is.
 
Ik begrijp dat naarmate de tijd vordert en je meer km rijdt, de voor jou bestaande nadelen steeds zwaarder gaan wegen. Als het financieel haalbaar is moet je dan ook niet verder doormodderen, de lol komt heus niet terug. Ben wel erg nieuwsgierig naar wat er voor terug gekomen is.

De terra doet echt heel veel goed , daar ligt het niet aan.
Maar het is gewoon voor mij gewoon te veel weg motor

de opvolger ktm690 enduro r (ook een 2016 net als de husq)
wedNtYk.jpg


maar dan met wat opties
Abs dongle ( die was niet nodig bij de husq)
Metalen skidplate
hoge tankdop met filter
stuurverhogers met demping
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je aankoop. Inderdaad is dit veel meer terrein gericht dan de Husqy. Veel plezier en rijgenot met je nieuwe aanwinst, hou ons op de hoogte van je avonturen.
 
Jammer dat je m weg hebt gedaan, maar ik kan het wel begrijpen. De focus is idd meer op de weg. Verder ben ik er nog steeds blij mee. Vandaag nog mee gereden met z'n tweeen. Geen problemen verder gehad.
 
heb de husq destijds gekocht wegens (gunstige) aankoop prijs , overal goede
recensies in alle motorbladen , zuinig in gebruik en het brede inzetgebied.

Echter de 1e tegenvaller was het dure onderhoud , gevolgd door het voor mij (terrein)
ongunstige luchtfilter(huis) Verder viel de TR wat klein uit voor mijn lengte.

Het wegdoen van de motor lag dus niet 100% aan het niet bevallen ervan maar
het zat ook een beetje tussen mijn oren. Ik heb er 3500km met veel plezier op
gereden maar ben met de 690 net wat meer in mijn sas.
Neemt niet weg dat ik jullie allemaal nog veel plezier km,s toe wens op de
TR want dat verdient dat motortje zeker
 
Goh, wat is het stil op dit forum. Heb bij 11000 km de kleppen laten controleren. Stonden ruim binnen de marges, hoefden dan ook niet gesteld. Zelf de olie ververst en een nieuw oliefilter gemonteerd. Motul 7100 in de versie 10W50 er in gedaan. In Engeland iridium bougies besteld van Nippo Denso. Scheelt behoorlijk met de Nederlandse prijzen. Deze er ook ingezet. Het geheel loopt weer als een zonnetje (hiervoor ook al) Heb het idee dat het optrekken uit lage toeren met deze bougies iets vlotter gaat. Mede husqy-rijders........... zet ook weer eens wat op dit forum, anders wordt het wel erg stil.
 
Ook ik heb een terra 650 zeer tevreden en rij veel in het zand wel opletten maar het gaat .
ik heb er enduro banden opliggen want als het nat is heb je meer grip, met orginele banden
schuift ie alle kanten op, gevaarlijk rijden in het zand.
maar ik vraag me af wat voor een ketting en tandwielen er orgineel opliggen
bij mij liggen ze al 17000 op en langzaam ben ik aan vernieuwing toe.
weet iemand welk merk erop ligt?.
 
AH oma is er weer.

Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen. Laatste tijd niet veel mee gereden, wilde het vorige week nog doen maar ja.. extreme gladheid, dus maar ff niet.
 
Oh ja heb een tweedehands gps op de kop getikt, een Garmin Montana 600. Binnenkort er maar op sleutelen. Heb er openstreetmaps op gezet (custom selectie) dus we kunnen even vooruit.
Denk dat ik gewoon de fiets mount er op zet. Op accu's doet ie het lang genoeg.
 
Ik heb groot onderhoud uitgevoerd vorige week. Het controleren van de klepspeling is best veel werk omdat het subframe los moet. Daarna kun je genoeg ruimte creëren om bij het klepdeksel te kunnen komen. Het verwijderen van het deksel is enigszins passen en meten, de beschikbare ruimte is erg krap. O.a. de ABS-leidingen zitten in de weg. De gemeten speling was nog binnen de toleranties na 11.000 km, maar ik heb de shims toch dunner gepolijst zodat de tolerantie nu tegen de maximale toegestane speling aan zit. Op deze manier durf ik de volgende controle wel 20.000 uit te stellen, er van uitgaande dat de speling minder snel af neemt, nu het blok ingelopen is.
De klus is niet heel erg moeilijk, alleen behoorlijk tijdrovend. Met het juiste gereedschap, geduld en logisch nadenken is het goed te doen.
 
"Iedereen" weet ik niet, maar ik in ieder geval wel sinds vorige week.
Blijft hier lekker weer de komende dagen, volgende week zelfs 18/19 graden, heerlijk.
 
Beste Husqvarna fans,

Ik ben van plan om een extra motorfiets aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op een Husqvarna tr 650 Terra.
Ik ben niet echt van zin om off raod te gaan.
Is gewoon voor de fun.

Ik heb er een zien staan tegen een mooie prijs. Is van 2013. Zijn er zaken waar ik moet op letten? Stilvallen? Wanneer valt hij stil?
Voor diegene die er een hebben, zouden jullie de Tr650 aanraden en/of terug kopen.

Laat maar iets weten. Bedankt. David
 
Hoi David,

Stilvallen is inderdaad een veel voorkomend probleem, maar er zijn TR650 rijders die er nooit last van hebben gehad.
Ik zou zeggen : proef rijden (wel er op letten dat de motor niet al warm gedraaid is).
Mijne had er wel last van maar is volledig verholpen met een Wuka King.
Ik weet alleen niet of die (of de Boosterplug) nog te krijgen is.
Met een beetje geluk zit er al een op ...

Ik zou mijn Strada zo weer kopen, aanraden zeker ook aan iemand die een dergelijk type motor zoekt.
Ik heb er tot nu toe iets meer als 20.000 km tot volle tevredenheid mee gereden.
 
Beste Husqvarna fans,

Ik ben van plan om een extra motorfiets aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op een Husqvarna tr 650 Terra.
Ik ben niet echt van zin om off raod te gaan.
Is gewoon voor de fun.

Ik heb er een zien staan tegen een mooie prijs. Is van 2013. Zijn er zaken waar ik moet op letten? Stilvallen? Wanneer valt hij stil?
Voor diegene die er een hebben, zouden jullie de Tr650 aanraden en/of terug kopen.

Laat maar iets weten. Bedankt. David

Zit elke week wel op mn TR650 Terra, heb het afgelopen zaterdag weg gebracht voor groot onderhoud (20000km). Als ik weer zou moeten kiezen dan zou ik waarschijnlijk niet weer het kiezen. Mede dankzij het feit dat de motorfiets niet zo comfortabel is als gedacht. Voor het veelvuldig woon/werk gebruik en lange (buitenlandse) tourritten waarvoor ik de motorfiets in eerste instantie had gekocht, is die niet heel geschikt. Daarvoor had ik beter iets groters kunnen kopen zoals een 1200GS ofzo. Maar elke keer dat ik erop zit blijft het mij toch wel een glimlach geven van oor tot oor. Het ligt er dus aan waarvoor je de motor wilt gaan gebruiken.

Maar afgezien van dat is het een fantastische motor voor wat je betaald, het stilvallen is eenvoudig te verhelpen en als het goed is heeft KTM al een nieuwe map daartegen en is die nu stapsgewijs aan het uitrollen. In de VS is er al een recall gaande.
 
Potverdorie, onderuit gegaan met mijn huskie. Geen idee wat er gebeurde, op een mini rotonde ineens alle grip weg en daar ging ik.

Nu dus op zoek naar nieuwe onderdelen... stuur, side panels. Ik denk er aan om een rode Terra side panels te monteren. Iemand enig idee waar ik die kan vinden voor een redelijke prijs?

Wat het stilvallen betreft, dat heb ik alleen als ik heeeeeeeel rustig rijd. En heb ook KTM's zien stilvallen. Gewoon een beetje gas geven, niet teveel in de lage toerentallen cruisen en het komt goed.

Bij nader inzien zou ik beter een Africa Twin hebben gekocht, maar dat komt vooral doordat mijn vriendin met motorrijles ismgestopt. Voor duo gebruik is dit niet de beste keuze. Voor mijzelf, beste bang for buck die er te vinden is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi David, ik rijd een strada en heb veel lol met die fiets. Vooral in het gebergte rijdt het erg leuk, meestal met passagier. Voor op de snelweg is het geen aanrader, wel genoeg snelheid, maar minder comfortabel. Daarvoor heb ik een GS1200. Ik heb een Wuka King controller tegen het stilvallen, heb de zgn. pod mod gedaan met het luchtfilter( zit nu een schuimfilter met olie in de airbox) een Zip Ty thermostate delete, Scheffelmaier tandwiel bescherming, Nippo Denso iridium bougies, en nog wat andere kleinigheden. Die airbox verbetering is wel sterk aan te raden. Ik zou zonder twijfelen weer zo´n fiets kopen. Hangt natuurlijk ook van prijs, km-stand enz af. En wat voor fiets heb je er naast?
 
Terug
Bovenaan Onderaan