VF750C '83 ET-65 relais

Gijsch666

Rookie
27 feb 2016
6
0
Wittewierum
Beste mensen,

Ik heb vanmiddag een relais moeten blussen dat onder de Magna van mijn vriendin hing.
Het bleek te gaan om een ET-65 relais met een rode stekker. Ik heb overal gekeken maar heb nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden op de volgende vragen:

Wat is het? Er wordt gesproken over een control lamp unit, brandstof relais of nog wat aanverwante zaken

Kan ik elk willekeurig ET-65 relais terugplaatsen? Er staan namelijk letters onder E-65 en deze verschillen per relais.

De motor rijdt nog steeds prima dus ik snap er geen bal van. Ook in het bedradingsschema kan ik het relais terugvinden door naar de draadkleuren te kijken maar ook daarvan wordt ik niets wijzer.

De volgende draadkleuren liepen naar de rode stekker van het relais:

Zwart met een bruine tracer
Groen
Wit met een gele tracer
Wit met een zwarte tracer

Kan iemand mij verlichten? BVD!
 
Het enige wat ik kan vinden wat het zou kunnen zijn is het turn signal check unit. Wat deze precies doet? geen idee, maar kijk eens of je knipperlichten het nog normaal doen?
HP-37640-MB1-701.gif

Komt op vele honda modellen voor en waarschijnlijk ook wel op de sloop te krijgen of ebay. Maar als deze oververhit raakte zal dat wel ergens een oorzaak hebben.
 
Knipperlichten functioneren prima, net als de rest van de motor...
Hij stottert iets, maar niet meer of minder sinds het relais is afgefikt...

Heb idd al veel ET-65 relais gevonden die prima zouden passen, het gaat mij om de nummers die er op staan.....zo staat er op mijn ET-65 2.5 en daarna 25L...Moet ik nu een relais met dezelfde nummers plaatsen of maakt dat niet uit?
 
Als ik google kom ik op iets als achterlicht/remlicht controle relais.
ik weet niet of dit relais de verlichting schakelt of dat het een lampje laat branden om aan te geven dat je remlicht of achterlicht stuk is.
 
Als ik google kom ik op iets als achterlicht/remlicht controle relais.
ik weet niet of dit relais de verlichting schakelt of dat het een lampje laat branden om aan te geven dat je remlicht of achterlicht stuk is.
Dit controlerelais is bij Honda voor diverse functies gebruikt. Wellicht ook als check-relais voor de verlichting, maar bij de '83 magna heeft deze meer aansluitingen. Zie bijgevoegd schema. Vreemd genoeg staat dit relais van TS niet met een benaming op het schema in het Honda WPHB, maar wel in Clymer (bijna rechtsonder):?
Als ik het schema volg lijkt hij een aantal systemen te controleren en signaal te geven naar het brandstofrelais?
Of je 'm zo voor elk gelijkwaardig relais kunt vervangen? geen idee. iig wel door een met hetzelfde part#

Honda:
vf750c%20wiring%20diagram%201983.jpg

Clymer:
1982-1983%20750cc%20Magna%20Wiring%20Diagram.JPG
 
De oorzaak is hiermee nog niet opgelost.

I agree.
ook al wil je die funktie niet, ik zou pas kontent zijn als ofwel alles weer werkt zoals het moet, of ik alles dat er te maken mee had verwijdert is en dus geen verdere problemen kan veroorzaken.

hoe kan je nu tevreden zijn als je hebt moeten blussen en alles voor de rest zo te laten :?
 
De oorzaak is dat het relais uit zijn houder was geraakt en tegen de uitlaat bungelde. het ging mij dan ook niet zozeer om de vraag hoe het relais in brand was gevlogen maar meer om de werking van het relais zelf.
 
Hallo ik weet niet of het al is opgelost met je relais, maar het kan zijn dat hij nog gewoon werkt al is de buitenkant wat verbrand.
Bij mijn Pan-European uit 1995 is ET-65 me dimlicht relais, voor grootlicht heb ik 2 andere relais.
Kijk is of je dimlicht het nog doet op de Magna.

Groeten, Marco.
 
Terug
Bovenaan Onderaan