Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Dank je, Peter! Zeg jij maar Ton hoor... Winshots is de verengelsing van mijn woonplaats.
En als dat verzamelmomentje niet in Zeeland of zo is dan komt dat er zeker nog eens van.

De motor staat inmiddels in de woonkamer mooi te wezen. De rit van de dealer naar huis ging prima, het apparaat loopt erg netjes en pakt verbazend goed op, zelfs van 120 naar 140, heerlijke blokken zijn het toch ook he.
Ik vond 'm wel erg heet toen ik thuis was, heeft iemand al eens een oliekoeler gemonteerd?
Als eerste maar de sissybar er af geschroeft, wat heb ik toch een frisse hekel aan die dingen.
Het volgende is twee strips maken om de voetsteunen een stukje naar voren te brengen. Weet iemand een adresje voor de langere remstang en schakelstang? Of verbouwen jullie die zelf?
Morgen ook mijn slotenverzameling er maar eens bij pakken, kijken wat het beste past, en wat makkelijk meeneemt natuurlijk.

Anyway, so far so good, happy! *O*


Hoi Ton, welkom en gefeliciteerd met je aankoop! Foto's zijn uiteraard welkom!

Als je HIER nou eens doorheen leest dan zul je al heel veel info krijgen denk ik. Ik heb nog een project, die is wat extremer.
 
Hoi Leejoow,

dank voor de link, maar dat topic had ik natuurlijk al helemaal doorgelezen he :) en het Rebel 2.0 project volg ik ook. Veel van geleerd, veel ideeën opgedaan, maar niet zo extreem dat ik er ook een monoshock CBRebel met 521cc van ga maken, dat laat ik wel over aan de echte sleutelaars. Mijn geknutsel zit daar wat treetjes onder, maar dat geeft niet, als ik er maar lol in heb.

Wel lekker hoor om weer op zo'n Honda twin te rijden, dat is pas onthaasten, gewoon een dikke brommer met een bijzonder geruststellende roffel onder de kont. Topding!
Foto's volgen... eerst zon.
 
Laatst bewerkt:
Na twee jaartjes te hebben gereden met mijn CMX 450 die verbouwd is tot bobber, is het tijd voor een nieuw project en is deze Rebel 450 te koop.

full


Voor meer foto's en info zie markplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=34

of mail naar:
rutgercourtens@gmail.com
 
Mooi gedaan, die blauwe bobber. Daar zitten een paar leuke ideeën in!

Zelf ook een paar avonden aan de keukentafel geknuterd, vandaag erop geschroefd:

full


full


Best wel aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Tien centimeter extra, precies goed! ;)

Volgende: de kentekenplaat. Die verpest de lijn van de ducktail, dat moet anders.
 
Laatst bewerkt:
Het was gisteren geweldig mooi weer dus een heerlijk stukje wezen toeren op het Groninger platteland, van kilometersrechte betonstroken via kronkelende kasseienweggetjes naar traag slingerende buitenwegen, overal de geur van de oogst in de warme lucht, blauw met goud boven het hoofd, en dan zo'n brommende twin in het vooronder die het ook allemaal prachtig vindt:
mooier wordt het niet. :)

full


full
 
Laatst bewerkt:
Doen, Marco, ze hebben een onverslaanbare prijs/plezier verhouding! :Y

Hier alweer een karweitje af:

full


Het vierkante dingetje wat je nog net onder de ducktail uit ziet komen, boven de kentekenplaat, is de verlichting en daar zit ook de verplichte reflector op, een ronde. Lekker basic zo, ik ben er tevreden mee. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, achteraanzicht, heeft-ie ook: ;)

full


full


Heb de nummerplaat nog iets strakker kunnen plaatsen door de beugels achter het "spatbordschotje" te zetten in plaats van ervoor. Alleen nog wat afwerking, hammerite en zo, maar dat komt van de winter wel. De bedrading zit trouwens nog steeds in hetzelfde bakje als eerst, maar dat zit nu ook achter het schotje, uit het zicht.

Highway steps zijn, na het vooruit zetten van de controls, niet meer nodig. Het is nu al veel comfortabeler, maar ik kan nu ook even de hak op de voetsteun leggen op de lange rechte stukken. Het past me allemaal prima (ik ben 1.75).

Ben nu bezig met de reparatie van een iets kleiner ruitje.
En wat er daarna komt... weet ik nog niet.
 
Laatst bewerkt:
hoi
ziet er alle maal mooi uit
ik ga binnen kort ook kijken naar een rebel 450 .deze staat
zo ongeveer 10 jaar in een drooge berging stil loopt nog wel,
dat wordt waarschijnlijk wissel alle vloei stoffen en
banden en zo, en op nieuw spuiten van de tank en andere onderdelen,
hij is dus niet in nieuw staat
en zo te horen zal ik nog wel de nodige onderdelen er bij
moeten zoeken (maken?) ,x werkplaats handboek/onderdelen boek op zoeken,
eerst maar eens kijken hoe hij er bij staat, ik kan haast niet wachten
het zal wel heel wat anders rijden dan een jawa 640
wie kent het verschil? tussen rebel 450 en een jawa 640 in rijgedrag
 
Deze week lekker op de Rebel heen en weer naar het werk gegaan, ongeveer 90% snelweg á 120km/h. Verbruik: 1:25,7... bizar weinig. Ook nog brieven van de Belastingdienst gehad dat hij onder de MRB overgangsregeling valt, dus dat is ook al niet te duur. De verzekering ziet 'm ook als klassieker, met bijbehorend laag tarief. Veel goedkoper kan ik niet motorrijden lijkt me?

En het rijdt geweldig, ook dat nog eens. Blok start goed, loopt netjes, is helemaal droog. Het stuurt steeds lekkerder, en met de steps iets vooruit laat de motor zich ook met de voeten een bocht in duwen. Met dit ruitje blijft ook bij 120km/h het helmvizier nog open staan en dat was bijzonder prettig de laatste dagen, pffff.

Onderweg bedacht ik me ook nog dat dit een Amerikaanse import is, dus gisteravond even een knipperlichtje voor opengeschroefd en jawel, een plakkertje op één van de twee contacten van het lampje. Dus nu heb ik ook running lights. :)

Fijne fiets. :Y
 
USA kun je gelijk herkennen aan de reflectoren op de voorvork en onder het achterste zitje.
Runninglights zijn helaas hier verboden....maar ik vind het wel veiliger.
Veel plezier verder
 
hoi
ziet er alle maal mooi uit
ik ga binnen kort ook kijken naar een rebel 450 .deze staat
zo ongeveer 10 jaar in een drooge berging stil loopt nog wel,
dat wordt waarschijnlijk wissel alle vloei stoffen en
banden en zo, en op nieuw spuiten van de tank en andere onderdelen,
hij is dus niet in nieuw staat
en zo te horen zal ik nog wel de nodige onderdelen er bij
moeten zoeken (maken?) ,x werkplaats handboek/onderdelen boek op zoeken,
eerst maar eens kijken hoe hij er bij staat, ik kan haast niet wachten
het zal wel heel wat anders rijden dan een jawa 640
wie kent het verschil? tussen rebel 450 en een jawa 640 in rijgedrag


Het verschil in rijgedrag kan ik je niet vertellen, maar ik heb wel een berg onderdelen voor de 450 mocht je iets nodig hebben.
 
*O* *O* Ik heb een nagenoeg originele, zwarte 450 gekocht vanmiddag ! *O* *O*

En ik heb nog enorm veel spullen en daar zit waarschijnlijk genoeg bij om 'm helemaal origineel te maken!
 
Haha, Leo, hoeveel heb je er nu wel niet? :t Ben je al NL recordhouder?
Ik zit er ook wel eens aan te denken om er een onderdelendonor bij te kopen maar er is hier geen echt goede werkruimte, dus als er eens iets serieus mis gaat dan moet-ie toch naar de dealer vrees ik.
Zojuist een Verheul motorhoes gekocht, dan kan de Rebel straks drie maanden in winterslaap.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan