CBF 1000 12 volt aansluiting plaatsen

Motorfreak91

Rookie
19 aug 2016
2
0
Almere
Goedenavond,
Ik wil op mijn Honda CBF 1000 een 12 volt aansluiting plaatsen.
Nu lees ik verschillende verhalen op internet.
De 1 sluit hem rechtstreeks aan op de accu met een zweefzekering ertussen terwijl de ander hem aansluit via het achterlicht.
Het nadeel van rechtstreeks op de accu is dat er stroom op blijft staan.

Voor welke optie zouden jullie gaan?
Of zijn er nog andere manieren?

Ik hoor graag van jullie.

Mochten jullie een goede 12 volt aansluiting weten, let me know:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een usb aansluiting op mijn gsxr geplaatst, die heb ik op de zekering van mijn grootlicht gezet dmv een bijpass zekeringhouder. In mijn geval de variant voor mini zekeringen. Deze werkt nu over het contact en is wanneer het moet er ook zo weer tussenuit te halen. Dit zelfde kan ook voor een 12V aansluiting.
 
Wat wil je er op aansluiten?
Als het gaat om een navigatie of het opladen van een telefoon is een extra relais totaal overbodig.
Die extra 1A zal geen probleem zijn.
Zet je er handvatverwarming op dan word het anders.
 
Voor een lichte stroomkring is dat niet nodig tenzij je veel vermogen van je 12V aansluiting gaat vragen. In mijn geval voor het opladen van een telefoon welke ik als navigatie gebruik overbodig.
 
Heb mijn eigen die ik voor telefoon opladen gebruik gewoon op de battarij gemaakt en een schakelaar op gedaan en die onder de buddy seat gedaan, de USB socket op mijn stuur heeft een verklikker lampje als de stroom nog aan staat. Dus zal niet gauw vergeten hem uit te doen :] Werkt prima dusver, heb hem toch niet veel nodig, alleen als ik ga toeren.
 
Laatst bewerkt:
Met een relais op je verlichting - of oliedrukcircuit zal je minder kopzorgen hebben. Ook kun je direct meerdere punten voorbereiden. Als je dan nog eens handvatverwarming of verstralers wilt, prik je deze er zo in (relatief).
 
Met een relais op je verlichting - of oliedrukcircuit zal je minder kopzorgen hebben. Ook kun je direct meerdere punten voorbereiden. Als je dan nog eens handvatverwarming of verstralers wilt, prik je deze er zo in (relatief).

Op het oliedrukcircuit? Dat lampje dat uitgaat als de oliedruk in orde is? Lijkt me geen goed idee om dat te gebruiken aangezien het dan alleen werkt als je de sleutel omgedraaid hebt en de motor nog niet loopt...
Sowieso is het bij lichte belastingen echt overbodig, zo'n relais. In welk opzicht zou het voor minder kopzorgen moeten zorgen?
Bij zwaardere belastingen als handvatverwarming of verstralers is het een andere verhaal. Dat soort dingen zou ik trouwens niet via een stopcontact aansluiten (zeker verstralers niet), maar via een vaste aansluiting en dan wèl met een relais (en zekering)
 
Ik weet niet hoe dik de draden van een CBF zijn, maar over het algemeen zijn die nogal dun uitgevoerd. Je kunt het eens nameten en uitrekenen wat het totale amperage mag zijn. Een relais koste je 3~4 euro, en het is weinig extra werk. Gewoon doen kun je erop aansluiten wat je wil.
 
Ik weet niet hoe dik de draden van een CBF zijn, maar over het algemeen zijn die nogal dun uitgevoerd. Je kunt het eens nameten en uitrekenen wat het totale amperage mag zijn. Een relais koste je 3~4 euro, en het is weinig extra werk. Gewoon doen kun je erop aansluiten wat je wil.
Weet jij wel al wat hij wil?
Als het alleen om een navigatie gaat is een relais totaal overbodig en storing gevoeliger.
 
Er zit een geschakelde en een vaste 12volt verbinding rechts achter bij het knipperlicht relais.
Ik had een tijdje geleden een bericht geplaatst, in het cbf topic
Deze draden zijn dik genoeg, zelfs voor handvatverwarming.
Orginele handvatverwarming word er gewoon op aangesloten.

Zo ik heb hier al een tijdje niet meer gereageerd :X
afgelopen maand bezig geweest met het zoeken van de accessoires stekker het plaatsen van een usb oplader en een gear indicator.
Na het doorzoeken van verschillende forum's nergens kunnen vinden waar de originele accessoires stekker zich bevind.
uiteindelijk hier gevonden hier zitten 5 verschillende draden op aangesloten linkerknipper, rechterknipper,massa, constante spanning en geschakelde spanning op het contactslot.
Deze kan je veel beter gebruiken dan die aftakverbinders die geven op ten duur alleen maar problemen.
[afbeelding]

Natuurlijk is zo'n stekker bijna nergens te vinden zelfs bij een honda dealer niet(motoport zelhem).
Knippen in zo'n kabelboom is zonde, uiteindelijk gevonden op aliexpress.
6 Pin/manier mannelijke & vrouwelijke auto sensor plug, Auto waterdichte elektrische zuurstofsensor connector voor SUMITOMO, Toyota, Honda etc in 6 Pin/manier mannelijke & vrouwelijke auto sensor plug, Auto waterdichte elektrische zuurstofsensor connector voor SUMITOMO, Toyota, Honda etc van connectoren op AliExpress.com | Alibaba Groep

Het plaatsen van een plus en play gear indicator van gipro ging niet van harte.
op de verpakking staat nog wel "Quick and simple installation"
De gear indicator word op de diagnosestekker aangesloten, maar om die te bereiken moet de tank omhoog.
[afbeelding]

De gear indicator heb ik uiteindelijk boven te tellers geplaatst
[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan