GSX-R 600 K1 technische kwalen?

Ramon2Wheels

MF'er
22 aug 2016
76
17
Groningen
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post hier op het forum dus ik hoop dat ik goed zit. Maar ik ben van plan om een GSXR 600 uit 2002 te kopen. Nu ben ik benieuwd waar ik op moet letten bij een eventuele bezichtiging en testrit. Wat de bekende kwaaltjes zijn. Ook ben ik benieuwd wat een reële vraagprijs is voor zo'n fiets. Hij heeft 50.000 op de teller staan.

Alvast bedankt! :W
 
Voor zover ik weet heeft de GSXR600 geen specifiek zwakke punten. Het blijft echter een sportmotor. Ga dan ook goed na of er geen schade op zit, want dat is bij veel van die sportfietsen het geval. Luister naar het blok of het geen bijgeluiden geeft (nokkenasketting etc.). Maak een proefrit en ga na of de koppeling en de versnellingsbak naar behoren werken. Los daarvan is het slim om naar de staat van de andere slijtagedelen te kijken.
Wat ik me kan herinneren van die motor is dat de injectie niet feilloos is bij constante lage snelheid. Hij loopt dan niet mooi rond. Da's direct over als je een beetje gas bij geeft.
Betaal niet teveel voor zo'n motor, want de markt van de sportmotoren is een heel eind ingestort en dat drukt de prijzen. Ze zijn vaak allang blij als ze zo'n fiets kunnen verkopen.
 
Ik heb zelf dit model met ongeveer met 60.000 km allemaal zelf gereden

Eigenlijk compleet probleem loos veel en hard bereden

Hij doet het altijd . kijk goed naar schade verleden en onderhoud hoe ziet het ding eruit!

Hoor eens goed hoe het motorblok loopt en vergelijk dit eens met een andere .

Maar de injectie is wel feiloos loopt super ook bij lage toerentallen .
Mocht dit niet zo zijn dan zijn de gaskleppen verkeerd afgesteld .

Nu schiet mij toch 1 probleem te binnen.

De kabelboom aan de rechterkant langs de hoofdbalk van het frame, als je de kuip er af hebt zie je halverwege 2 stekker zitten .
Als je die los haalt grote kans dat deze geoxideerd is , het water loopt er namelijk zo in de stekker .
De stekker is zo geplaatst dat het water in blijft zitten hij loopt langs de kabel boom in een boog naar beneden.
Dit heb ik al ontdekt na 1 jaar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan