Kawasaki Z300 of toch wat anders?

ik hou zelf meer van het krijsende 4 cilinder geluid, daarom zou ik over 1,5 jaar best eens willen kijken voor de Z800 of Z1000 als ik mijn zware rijbewijs heb :) maar voor nu is de Z300 een hele leuke motor! 1000km beurtje zit erop en voel hem langzaam wat meer aan de tand en dat vind ze volgens mij wel fijn :P

is het niet eens tijd voor een groot Z300 topic? aangezien we nu een topic hebben gekaapt van iemand die een vraag had gesteld? haha

Off-topic: vannochtend 110km door de regen moeten rijden (en ik dacht dat het mooi weer zou worden :N ) alhoewel het niet super hard regende lekte wel mijn motor broek (textiel pak van Richa) na een half uurtje door waarna ik zeiknat op de motor zat...normaal bleef die veel langer droog.. ergste nog wel is dat mijn mobiel zeiknat is geworden en het niet meer doet ;( ;( wordt dus een week zonder mobiel...
 
ik hou zelf meer van het krijsende 4 cilinder geluid, daarom zou ik over 1,5 jaar best eens willen kijken voor de Z800 of Z1000 als ik mijn zware rijbewijs heb :) maar voor nu is de Z300 een hele leuke motor! 1000km beurtje zit erop en voel hem langzaam wat meer aan de tand en dat vind ze volgens mij wel fijn :P

is het niet eens tijd voor een groot Z300 topic? aangezien we nu een topic hebben gekaapt van iemand die een vraag had gesteld? haha

Off-topic: vannochtend 110km door de regen moeten rijden (en ik dacht dat het mooi weer zou worden :N ) alhoewel het niet super hard regende lekte wel mijn motor broek (textiel pak van Richa) na een half uurtje door waarna ik zeiknat op de motor zat...normaal bleef die veel langer droog.. ergste nog wel is dat mijn mobiel zeiknat is geworden en het niet meer doet ;( ;( wordt dus een week zonder mobiel...
Dat hoort niet, tenminste neem aan dat je de regenbroek/jas er wel in had zitten?
Als je garantie erop hebt zitten zou ik terug gaan naar waar je hem gekocht hebt.

Heb zelf Rev'it en die blijft prima droog met de regenjas erin (broek kan ik niks uithalen).
 
Dagje huren zou een mooie optie zijn.
Maar dan zou ik als ik jou was wel die Z300 pakken.
Is net effe iets meer gooi en smijtwerk voor het bochtenwerk door de zitpositie dan die Ninja 300 heb ik het idee.
Maar die keuze is helemaal aan jou.

Het geluid met de standaard uitlaat viel mij ook vies tegen.
Heb tijdje terug ritje Zeeland gedaan met mijn Z300 en die dag de DB killer in de Akra gestoken.
Bijna 500 kilometer met DB killer mogen sturen en potdomme wat een saaie bedoening op geluidsgebied.
De dag erna gelijk die DB killer eruit.
Maar.........
Zal raar klinken voor velen, maar vind het geluid dat zonder DB killer uit mijn Akra komt van de Z300 vele malen mooier dan het geluid van die Z800 met Akra zonder DB killer waar ik laatst op heb gereden.
Een 2 cilinder maakt net als een 1 cilinder toch wel de mooiste klappen vind ik.
Een heerlijke diepe brom met af en toe van die rake ploffen.
Heerlijk!!!
Vr Gr E
2 cilinder heeft ook mijn voorkeur, qua motorkarakter maar ook qua geluid. Sommige 4 cilinders kan ik wel waarderen als ze lekker rauw zijn maar meestal zitten die in auto's zoals de Toyota 4AGE:
. :)

Z300 heeft ook mijn voorkeur, vond dat de Ninja 300 ook teveel windbescherming had voor een lichte fun fiets (mist wat snelheidsbeleving).

Maar ga eerst opzoek naar een leuke auto gezien ik het toch zonde vind om een met een nieuwe motor door het komende slechte (winter) weer te rijden. Dus waarschijnlijk gaat mijn Seat Cordo plaats maken voor een Mazda MX-5. Autorijden mag ook leuk zijn en nu ik nog jong ben ben ik ook nog niks praktisch nodig. :+
 
Dat hoort niet, tenminste neem aan dat je de regenbroek/jas er wel in had zitten?
Als je garantie erop hebt zitten zou ik terug gaan naar waar je hem gekocht hebt.

Heb zelf Rev'it en die blijft prima droog met de regenjas erin (broek kan ik niks uithalen).


in mijn broek kan ik ook niks uithalen, hij hoort wind en waterdicht te zijn..
tevens is hij 11 maanden oud, heb je er dan nog garantie op?
 
Sander, klote van je mobiel.
Heb je het toestel al een paar dagen in droge rijst gelegt?
Helemaal onderdompelen in een bak met rijst zodat die het vocht kunnen opnemen.
Gewoon eens proberen.
Wellicht komt er weer leven in.

Wat regenkleding betreft kunnen we pagina's volschrijven.
Zullen ook vast wel Topics over zijn.
Zelf heb ik ooit eens een regenpak gehaald van een goed merk.
Soort van overal waar je in moet stappen en dan dicht ritst en afsluit met klitteband.
Dat pak altijd meegenomen op de dagen als er regen dreigde of op de lange ritten meer dagen van huis.
Het pak is geheel waterdicht en heeft de ergste stortbuien overleefd en mij op paar druppels na droog gehouden.
Er zijn dus wel pakken die hun werk goed doen.
En een must als je wordt overvallen door shit regen.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Ik vertrouw het nooit. Ook goretex kan lekken. Mijn broekzakken zouden ook waterdicht moeten zijn. Nou, het zal wel. Ik heb altijd van die hersluitbare zakjes waar ik papieren, portemonnee en mobiel in gooi als ik regen verwacht.
 
Ik vertrouw het nooit. Ook goretex kan lekken. Mijn broekzakken zouden ook waterdicht moeten zijn. Nou, het zal wel. Ik heb altijd van die hersluitbare zakjes waar ik papieren, portemonnee en mobiel in gooi als ik regen verwacht.
Doe het belangrijke spul altijd in mijn binnenzak, nog nooit gehad dat als ik mijn binnenregenjas aan had dat nat werd. Ook op de heenweg en terugweg naar het Zwarte Woud een paar behoorlijke wolkbreuken gehad. Zelf helemaal droog overgekomen, heenweg was alleen wat frisjes met 10 graden 's nachts + regen. :$
 
Dat zadel, beste Martin..........beviel erg goed.
In elk geval vele malen beter dan mijn zadel van de Z300 die voelt als de bovenzijde van een houten doodskist.
Maar Bagster staat er ook bekend om dat het goeie produkten maakt, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
De Z800 daarentegen beviel mij persoonlijk wat minder.
Is een motor die er gelikt uitziet met genoeg vermogen om flink los te gaan.
Maar vond de fiets niet lekker rijden en zou mij niet kunnen bekoren.
Al kreeg ik em cadeau van jou.
Vr gr E
 
Laatst bewerkt:
hmm dat is jammer om te horen, aangezien ik wel verwacht had dat de Z800 net als de z300 lekker zou rijden...voor alsnog ga ik zeker nog wel een proefrit maken als de tijd daar is.

heb je echt zo veel last van het zadel? rij zelf wekelijks 1,5 uur en tuurlijk na een tijdje gaat je kont wel als hout aanvoelen maar zeker geen irriterende factor.

ik denk dat je gewoon meer kont moet kweken :9
 
Heeeeeeee Sander!!
Och.....het kan maar zo zijn dat die Z800 wel wat voor jou is hoor.
Ik ben van nature geen 4 cilinder man meer merk ik.
Hou meer van de 2 cilinder fietsen.
Met name omdat ik dat gekrijs bij hogere toeren erg onprettig vind.
Maar in jouw geval zou tzt een proefrit op een Z800 zekers een goed idee zijn.
Is niet alleen heel erg vermakelijk, maar ook best wel leerzaam dat je er dan achterkomt hoe zoiets voelt en rijdt.

Wat mijn doodskisthardheidszadel betreft........ha ha ha ha, wat een woord, dat valt opzich wel mee hoor.
Maar ik zit doorgaans waarschijnlijk iets langer op de motor dan jij doet.
Niet dat ik dit een soort van wedstrijd wil maken of baas boven baas wil spelen, maar ik maak best wel regelmatig lange ritten.
Dat ik dat doe op mijn Z300 geeft al wel wat te kennen dat ik niet helemaal spoor, want ik zou dan beter een dikke toerfiets kunnen pakken.

Maar ik vind de Z300 nou eenmaal heerlijk rijden en alleen het zadel is een soort van spelbreker.
Als ik naar Zeeland rijd ben ik al gauw 2.5 uur onderweg.
Omhoog naar Friesland is ook niet bij de deur en ritje Scheveningen kost me ook al zo'n 1.5 uur.
Op zulke ritten krijg ik toch wel een beurse bips en dat is uiteraard wel goed te behappen, maar liever heb ik geen beurse bips.Ha ha ha ha
Daarom gaat van het najaar het originele zadel worden vermaakt.
Daar ben ik nu al wel achter en die kogel is door de befaamde kerk wat keuze betreft.

Ik laat het niet door Bagster doen, want dan ben ik een behoorlijk bedrag kwijt en.....ik kan mijn wensen die ik eventueel heb tijdens het zadelvermaakproces niet bijsturen.
Bij de persoon in kwestie waar ik het laat doen heb ik inbreng op de wensen en dat is wel zo fijn.
Voor rond de 70 euro kan hij mijn zadel iets ophogen en van speciaal schuim voorzien.
Het is niet effe wat schuim eronder proppen hoor.
Nee, hij vult het op en geeft er tegelijk een vorm aan.
En dat voor 7 tientjes vind ik een gouden deal.

Sander.........
Nog even over dat benzine verbruik.
Jij melde laatst dat jouw eerste led balkje al snel verdween van het scherm na volgetankt te hebben.
Ik heb dat even bijgehouden voor je en merkte dat rond de 65km het eerste led balkje wegvalt.
Dat is dan na het volgetankt te hebben tot aan de rand.
En met de rand bedoel ik dus niet de allerbovenste rand, maar die rand in de tank zo'n paar cm onder de tankdop.
Ik hoop dat jij mijn uitleg kunt volgen.
Vr Gr Erwin
 
Hoi Sander.
Ik hoop dat jouw Kawa Z300 nog erg goed bevalt.
Ik ga vandaag in Amsterdam eens kijken naar een set mooie upgrade spiegels.
Zit een zaak die zulk soort spiegels heeft liggen voor de Z300 en ik mag ze op voorhand passen en bekijken.
Altijd leuk de motor nog mooier maken dan dat ze al is.
Vr Gr E
 
hij bevalt zeker! zit ondertussen 1400km in en nog altijd even blij mee :D

Hoe heet die winkel ? Amsterdam is niet ver weg namelijk en vind het zelf lastig kiezen via een plaatje op internet.
Verkopen ze ook van die korte kenteken houders, en ruitjes ??
 
Fijn dat je Z300 bevalt Sander.
Die winkel heet: Allemotoronderdelen en zit in Amsterdam.
Google maar even die naam en dan kom je op hun site.
Weet zo effe niet of ze datgene hebben wat jij wenst maar kieken kan altijd en kost niks.
Bijna weekend en dan weer genieten.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Hoi Sander.
Ik zag deze staan:

MFMM - MEGA MEETING 2016 II - 18 SEPTEMBER

Indien het die dag schappelijk en droog weer is, wellicht zin om elkaar te treffen daar met de Z300?
Misschien zijn er toevallig nog meer Z300 rijders die dit lezen en denken: leuk een Z300 mini meeting tijdens een mega meeting.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Hallo!
Na een tijdje mee te hebben gelezen toch maar een account aan gemaakt.
Fijn om al die mooie verhalen hier over deze prachtige motor te lezen.

Van de week zag ik een mooie staan met 1k op de teller + performance pakket voor slechts 5200 incl afleverkosten.

Maar "helaas", vandaag pas mijn tweede motorles, dus het gaat nog even duren voordat ik überhaupt een proefrit lan rijden. Laat staan mij trotse eigenaar noemen van een z300.
Maar alles op zijn tijd! Echter ben ik er wel uit welke het gaat worden, de Z300. Kan niet wachten tot ik mijn A2 heb en een proefritje mag maken!

Bij gebrek aan een fatsoenlijke Z300 thread blijf ik hier vrolijk meelezen en zal af en toe wat posten.

Groetjes,
Tim
 
Laatst bewerkt:
Beste Tim.
Ik hoop dat jij straks in ene keer gaat slagen voor jouw A2 rijbewijs zodat jij daarna de motor van je wensen kunt gaan rijden.
Indien dat een Z300 zou zijn, dan heb je wel een hele goeie en mooie keuze gemaakt zeg.
Een proefritje op de Z300 zal bij een reguliere Kawasaki dealer vast wel gaan lukken en dan zul je gaan merken hoe lekker en fijn die Z300 rijdt en stuurt.
Indien jij tzt daadwerkelijk een Z300 aanschaft dan is het performance pakket echt een must have hoor.
Op z'n minst de Akra eronder want dat geluid klinkt heerlijk.
Weet zo even niet welke kleurstelling jij zou kiezen, maar zelf vind ik de zwart/groene variant het mooiste.
Volgens mij heeft Sander de geheel zwarte versie.
Rest mij voor nu jou heel veel plezier met je motorlessen te wensen en ook dan veilige kilometers en pas goed op in het verkeer.
Vr Gr Erwin
 
veel succes met je motorlessen!

De Z300 is idd echt een hele hele leuke motor :]
Trekt ondanks de 300cc en de 30kw toch lekker vlot op, wel ff door de inrijperiode heen maar daarna is het feest!

ik heb inderdaad de zwarte versie! Hoe kan ik het beste een foto uploaden ? dan zet ik die in dit topic.
 
Bedankt Erwin en Sander!

Het lessen zelf vind ik ook al een feestje. Lekker 2 uur op de motor zitten en dat ding onder de knie krijgen.

Ik wil uiteindelijk de zwart groene variant, wat is een Kawa zonder groen haha! En inderdaad wil ik de performance editie voor de uitlaat, want de stock klinkt gewoon echt niet als n motor. Is het trouwens toegestaan om die db-killer eruit te halen? En kan je dan alleen een boete krijgen, of kan de verzekering ook moeilijk gaan doen bij een eventueel ongeluk aangezien je hebt lopen "sleutelen"?

300cc met 30kw moet op z'n minst voor de komende twee jaar genoeg zijn. Zeker als je niet anders gewend bent.

Gr
 
Vond het lessen 27 jaar geleden ook een feestje.
Lesde toen op een Honda NX250.
De tijden zijn inmiddels al wel verandert.

Wat die DB killer betreft in de Akra van de Z300 denk ik dat het net iets boven de grens ligt.
Zelf trekt mijn Z300 behoorlijk wat bekijks van omstanders door het geluid zonder DB killer vind ik.
Maar het is gewoonweg zo lekker dat ik de DB killer er zelden in prop.
Tot op heden nog geen gezeik gehad met de arm der wet en heb toch al een paar keer naast ze gestaan bij de verkeerslichten.
Maar zonder DB killer Duitsland in, is zelfs met de Z300 een NO GO denk ik.
Overigens klinkt het heel anders als je niet zelf op de motor rijdt.
Laatst bij die 1000km beurt reed de monteur weg uit de werkplaats voor een testrit.
Vond het geluid toen best wel dosiel dus wellicht kan het allemaal wel.

Wat het vermogen betreft zul jij straks indien jij de Z300 gaat rijden zekers niet tekort komen.
Met name op het korte bochtenwerk zal menig dikke en met veel meer vermogen motorfiets zijn best moeten doen om het bij te benen.
Op bochtige dijkweggetjes heb je nou eenmaal niet veel aan een pakhuis vol met paardekrachten.
De combinatie van lichte motorfiets en net genoeg vermogen is dan de golden ticket.
Je zult het mettertijd allemaal wel gaan beleven.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Goed.........
Even mijn oordeel over het rijden met Shell V-power 98 octaan benzine.
Inmiddels al de nodige liters verstookt met mijn Z300.
Merk niet dat het blok mooier loopt dan voorheen op Euro 95.
Dus om die reden is het niet aan te raden.
Merk wel een hoger benzine verbruik sinds ik met 98 octaan rijd.
Voorheen dik 1 op 28 haalbaar en nu maximaal 1 op 25.
Wil dat nog even zeker weten, maar ben er haast wel achter dat het klopt.
Al met al dus niet de voordelen die ik verwacht had.
Want dacht toch echt dat het blokje mooier zou gaan lopen en ook nog eens zuiniger.
Dat was namelijk ooit wel het geval met mijn BMW K100 16V die ik toen ook op 98 octaan liet rijden.

Ik hou het wel bij rijden op 98 octaan om 2 redenen:

1: het motorblok schijnt er schoner bij te blijven intern.
2: het is beter om de motor voor langere tijd stil te laten staan met 98 octaan afgetankt dan met Euro 95, want ik ga er geen pekelfiets van maken straks in de wintertijd.
Dan kan mijn Z300 zomaar voor maanden achtereen stilstaan en dan liever met V-power 98 erin.
Vr gr E
 
Laatst bewerkt:
Hey vraagje tussen door... Af en toe liggen er een laar druppels olie onder mijn motor vaakst na een nacht op de jiffy. Het gaat echt om een paar druppeltjes maar alsnog iemand ideeen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan