CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Heb in de planning een top end revisie te gaan doen. Nooit gedaan verder maar wel al een keer een koppakking vervangen. Gelijk de naks fixen dan.

Kleppen stellen is verder geen probleem maar kan iemand me vertellen welk tooltje ik nodig heb om de kleppen en alles te demonteren en waar ik die goedkoop kan vinden? Zit eraan te denken de kleppen te laten slijpen indien nodig, cilinder licht te honen, nieuwe zuigerveren, nieuwe kleprubbers, pakkingen, eventueel zuigers. Wat komt er nog meer bij kijken?
 
Hoeveel kilometer heeft het blok gelopen en waarom wil je een top-end revisie gaan doen?
 
Blok heeft momenteel 78000 erop zitten en moet sowieso deels open voor de naks. Olieverbruik is me te hoog. T verschilt maar laatst had ik geschat 1,5 liter op 1500km. Sowieso teveel. Verder geen walmen of iets dergelijks maar t stoort me en hou van sleutelen.
 
Oke ja dat kan.
Bedenk echter dat je er met zomaar nieuwe zuigerveren er meestal niet bent en dat je over de juiste meetapparatuur moet beschikken om dat te kunnen bepalen.Ligt er aan hoever de cilinder al uitgesleten is en/of ovaal is geworden, of de zuigers al niet te ver versleten zijn enz enz.
Meestal wordthet olieverbruik al stukken minder erg als je de klepseals/klepsteel rubbers vervangt maar dat heeft alleen maar zin als de klepgeleiders niet versleten zijn.
Olie verbruik hangt ook heel erg af van of je continu er hoogtoerig mee rijdt en welke olie er in zit.

Voor de naks vervangen hoeft alleen het kleppendeksel er af en blijft de cilinderkop gewoon op het blok zitten btw.
Succes met het sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Thnx. Ik rij hoofdzakelijk snelweg en dan rond de130. Olie is als voorgeschreven. 10w40 halfsyntheet en dan gebruik ik Fuchs( die ik van de dealer kreeg aanbevolen) ook wel de duurdere gebruikt maar maakt geen fluit uit bij mij
 
Ik ga mijn 1000F verkopen. Net een nieuw remhendeltje op gezet.

Mooie kandidaat om van twee motoren één te maken.

Hij loopt super mooi, heeft maar 56k ofzo gedraaid. Binnenslaper. Frame is gaaf zonder een spatje roest.
Alleen... glijschade rechts en kromme voorpoten.

Mooi ding om de nette kuip en voorpoten van een roestige versleten 1000F op te zetten dus!

Of gewoon als donor. Zal ergens volgende week wel een 'echte' advertentie zetten...
 
Laatst bewerkt:
mede DD ers
ik ben aan nieuwe banden toe
nu kan ik voor een leuk prijsje een achterband
maat 180 55 17 kopen gaat deze passen op mn DD
alvast bedankt
 
ik heb een sc 24
met Michelin pilot road
voor 120 en achter 170
wil nu naar
Bridgestone bt021
voor 120 achter 180 of 190
 
volgens de banden boer zou 190 ook moeten passen
had hij op n zzr 1100 van 1994 zitten
hoort orgineel 170 op
hebben we opgezocht
 
180 kan. Je moet alleen je beschermkap van je ketting wat inzagen anders loopt je band er tegenaan. Origineel is inderdaad 170. 190 zou ik niet doen. Ik heb al een redelijk stuk moeten inzagen van m'n beschermkap en met een 190 denk ik dat je geen ruimte hebt
 
de 190 band zit er op
past maar net maar ik hoefde niks aan te passen
de vorige eigenaar had al een klein stukje uit de ketting bescherming gehaald maar dat zie je nauwelijks
 
Mogguh, daar ben ik weer... lees af en toe wel, maar schrijf niet zo vaak.
Van de week weer eens de DD uitgelaten, was lang geleden dat ik daar op gereden had. Wat een power, was ik helemaal vergeten.
Hoe is het met een ieder?
Gaan we nog eens een meeting doen voor het sluiten van het warme weer seizoen?

Gr,

Kim
 
Hoi hoi motorvrienden,

Goede vakantie gehad allemaal en lekker veel getourd met jullie DD's? Helaas moet ik dit forum gaan verlaten omdat mijn trouwe DD plaats heeft gemaakt voor een BB. Ik kan het jullie allemaal aanraden maar dat is persoonlijk. Mijn oude DD is verkocht aan mijn zwager dus gelukkig zie ik haar nog af en toe. Ik kom uiteraard regelmatig hier ff spieken en veel veilige kilometers toegewenst met jullie fantastische DD's.
full
 
mn DD weer klaar maken
de CDi unit was doorgebrand
nieuwe inmiddels binnen
maar nog geen tijd gehad om te monteren
omdat ik op vakantie was
gaat deze week goed komen
en weer knallen met de DD
 
Wie kan mij vertellen of er verschillen zitten in de zadels van de cbr 1992 en de opvolger? Heb een zadel geruild voor een iets hogere(opnieuw bekleed en gevuld) maar heb wat ruimte aan de achterkant en heb nu een vermoeden dat dit een zadel is van een pre facelift. (90/92er) T past allemaal wel verder maar aan de achterkant heb ik ruimte aan de achterkant en hij lijkt ook wat hoger te liggen. Punten vallen verder goed. Kan niet verder omlaag. Bevestigingspunten rusten op de juiste plaatsen. Zie foto



 
Terug
Bovenaan Onderaan