Suzuki Intruder 3 jaar binnen stil gestaan en nu?

22 aug 2016
1
0
Hapert
Hoi hoi,

Ik ben in het bezit van een Suzuki Intruder VS800 en deze heeft de afgelopen 3 jaar binnen in een geïsoleerde garage gestaan. Er heeft geen druppel lader op gestaan, en heb hem nog niet geprobeerd te starten. Er zit nog wel wat benzine in.

Wat zou het advies zijn om hem weer rij klaar te maken? Ik ben redelijk technische maar geen monteur :)

Mvg Stan
 
Ik zou de bougies eruit halen, een spuitje olie in de cilinders spuiten, er een volle accu aanhangen en op de startmotor eerst eens was oliedruk opbouwen.
Als deze motor een kickstarter heeft eerst kijken of er beweging inzit, anders even in de 2e versnelling.
Dan zou ik de oude peut aftappen, carbs (laten) reinigen en hem gewoon een grote beurt (laten) geven.
 
Accu vol maken
Vlotterbakken aflaten, aftapschroef zit eraan.
Bougies eruit, beetje wd40 en een paar druppel benzine erin.
Bougie's schoon borstelen en monteren

En er voor gaan.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ook niet de afdichting van je voorvork;
het zou best eens kunnen dat die niet meer helemaal tof is.
Banden van 3 jaar oud? Kijk ze kritisch na op uitdrogingsplekken.
Lopen de remblokken nog soepel? Daar wil je ook niet te laat achter komen
dat ze niet naar behoren werken!
Gewoon maar een paar dingetjes...
 
Ik zou eerst even door het peilglaasje rechts van het blok kijken of er olie in zit....
dan de bougies eruit en een klein beetje olie in de cilinders doen....
Dan wat verse benzine in de tank.....nieuwe accu en dan een poging doen.....

maar waarschijnlijk zal je de carburateurs moeten schoonmaken voordat hij netjes zal lopen...
 
Ouwe intruder doet het altijd weer, mits de bedrading niet gaar is, pas nog 1 weer aan de praat gemaakt die 11 jaar had stilgestaan, 1 dag werk, moesten wel nieuwe banden enzo op, en natuurlijk de vloeistoffen vervangen door vers spul, maar zelfs de carb's hoefden niet schoon gemaakt te worden, het ding loopt nu in Emmeloord. wel gestart met telwin 320 startaccu

Niet langer doorstarten dan 20 seconden, anders wordt je startmotor warm, is een duur geintje.
Middelen die ik wel hanteer in zulke gevallen is startpilote in de luchtfilters blazen, en dan in 9 van de 10 gevallen slaat zo'n ding wel aan, eenmaal lopen, dan door laten lopen = benzine door spoelen door verse.
Persoonlijk plaats in voor zo'n start nooit geen nieuwe bougie's, of de huidige of andere gebruikte, daar nieuwe bougie's eerst wat gedraaid moeten hebben en goed gesteld moeten zijn voor ze fijn draaien vind ik altijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan