ER5 start niet, tikt wel

Juutsel

Rookie
20 aug 2016
19
0
Hi,

Zucht.... Nieuwe motorbestuurder en mijn eerste motor is een ER5 uit 1998 (jaartal even uit mijn hoofd). Vanaf april tot vandaag zonder problemen mee gereden. Vandaag zin om lekker te gaan toeren en de motor weigert te starten.

Hij 'tikt' wel. Met startkabels geprobeerd en ook hierbij geen reactie. Met hulp geprobeerd aan te rennen en wel een klein beetje geluid (in eerste versnelling) maar niet genoeg om aan te slaan.
Nu weet ik echt helemaal niets van motoren, maar volgens mij is er een serieuzer probleem? Zie ik iets over het hoofd? Wat kan er dan zijn? Hulp gewaardeerd. Ik heb geen trailer en geen garage voor de motor (onderhoud was nog niet nodig) en weet even niet hoe ik dit op kan lossen.
 
De reden dat je de tip krijgt hulp te zoeken geef je zelf aan.

"met gevaar voor eigen leven de accu rechtstreeks op de startmotor gezet"
( en.. nu doet niks het meer )

Het is niet om vervelend te doen, maar om je te behouden voor verdere dure reparatie's
of te eindigen in het topic "sleutelblunders"
 
Update... Met mijn vader heb ik hem wel kunnen laten lopen door aan te duwen. De zekering van de startrelais is ook goed. Dus ik zet mijn geld nu op een kapotte startmotor of de sensor... Goede nieuws is dat ik hem dan wel naar een garage kan rijden.
 
Heb hem alweer terug.. Los van wat achterstallig onderhoud blijft de startmotor hangen... Met een tik erop deed jij het weet.. Maar niet definitief verholpen dus ga nu een tweedehands bestellen en dan even een kennis van een ver weg lief aankijken. Sorry motorzaak... Ik weet duidelijk de goede adressen nog niet.
 
Heb hem alweer terug.. Los van wat achterstallig onderhoud blijft de startmotor hangen... Met een tik erop deed jij het weet.. Maar niet definitief verholpen dus ga nu een tweedehands bestellen en dan even een kennis van een ver weg lief aankijken. Sorry motorzaak... Ik weet duidelijk de goede adressen nog niet.


Dan gok ik op de koolborstels in de startmotor.
 
Mocht je nog een startmotor zoeken: ik heb hier nog een goede liggen. Komt uit een GPZ500 maar dat is volgens mij dezelfde (misschien kan iemand die het zeker weet dat bevestigen?)
 
Dat voor volgende keer zeker handig... Maar zoals eerder deze werd aangeraden hier... Naar garage gegaan en dat advies opgevolgd... Is verwarrend omdat er wisselend advies is. Tja.. Ik ben gewoon blij als ik weer kan toeren. En voor volgende keer kom ik zelf weer met vraag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan