R1200RT - Past het, of word het rammen?

malle_pietje

MF'er
23 aug 2016
37
0
Nederland
Hallo allemaal!

Hartstikke nieuw hier maar volg al een tijdje anoniem. Vaak informatief en vrijwel altijd gezellig! Dus dan toch maar de stap genomen om een hele lastige gebruikersnaam te verzinnen en mijn eerst post te doen... :Y

Ik heb een vraag voor alle eigenaren/ervaringsdeskundigen van de BMW R1200RT. Ik heb een berging met een standaard deur erin (80cm) en ik was, of eigenlijk ben, benieuwd of ik hier doorheen kom met deze motor. Heeft er hier iemand al ervaring hiermee? Ik had al iets gelezen over opzet spiegels en tuinpoorten maar helaas stonden daar geen maten bij.

Help!!!
 
Dimensions

L: 2,230 mm (88 in)
W: 905 mm (35.6 in)
H: 1,430 mm (56 in)


Bron: BMW R1200RT - Wikipedia

Zoals ik naar afbeeldingen kijk, is de kuip (thv knippers) het breedste gedeelte van de motor. Als het nu het stuur was zou het nog kunnen, maar denk dat dit lastig wordt.

:W
 
Laatst bewerkt:
een 1200 GS krijg je door een standaard deur met moeite en je moet krassen niet erg vinden want het gaat een keer mis. RT met de bredere kuip kun je eigenlijk wel vergeten. dan heb je nog minder ruimte en je kan de spiegel kappen niet om de deurpost heen draaien net als het stuur van de GS. en dan moeten waaeschijnlijk ook de koffers er af elke keer als je door de deur heen wil.
Ik zou maar gaan investeren in een goede hoes, goede sloten en beveiliging en een goede verzekering.
 
Hallo allemaal!

Hartstikke nieuw hier maar volg al een tijdje anoniem. Vaak informatief en vrijwel altijd gezellig! Dus dan toch maar de stap genomen om een hele lastige gebruikersnaam te verzinnen en mijn eerst post te doen... :Y

Ik heb een vraag voor alle eigenaren/ervaringsdeskundigen van de BMW R1200RT. Ik heb een berging met een standaard deur erin (80cm) en ik was, of eigenlijk ben, benieuwd of ik hier doorheen kom met deze motor. Heeft er hier iemand al ervaring hiermee? Ik had al iets gelezen over opzet spiegels en tuinpoorten maar helaas stonden daar geen maten bij.

Help!!!
Kun je recht de berging in rijden?

Its all about the corner......

Je kunt er soms ok in, soms helemaal niet.

En scheit aan bbe, daar ben je zelf bij. En ten nadelen vd 1 moet er er een afdoende goed argument zijn. Meerderheid bij vergadering is niet voldoende,
 
Ik neem aan dat dit een standaard GS betreft en niet de GSA?

overigens bedankt voor alle reacties!!!
GSA lukt ook al kost het wat meer oefening omdat de tank nog steeds smaller is als de deuropening. de deur moet wel 180 graden open willen maar dan krijg hem er door heen gemanoeuvreerd precies in het midden aanrijden met het stuur bijna tegen de deurpost aan. motor een beetje afschuinen 1 handvat door de deur dan de andere kant op afschuinen en dan kan het andere handvat door de deur. dat is wel zonder valbeugels anders lopen die vast in de deurpost.
 
De deur gaat helemaal open (180 graden) en zo naar binnen pendelen lukt ook met mijn Harley (breed stuur, smalle motor) dus dat moet goedkomen.

Jammer dat die valbeugels van de GSA dan weer te breed zijn... Is ook een mooie optie natuurlijk. Superfijne motor voor iedere dag en de langere vakantieritten. Misschien eens een GS huren en passen en meten ;P
 
Terug
Bovenaan Onderaan