Probleem map-sensor Aprilia RSV mille R 2001

25 aug 2016
4
0
Jubbega
Hallo "

Ik heb onlangs een Aprilia RSV mille van 2001 gekocht .
Bij de proefrit kwam ik er achter dat er EFI in beeld staat , in overleg
Met de motorzaak hebben ze de motor uitgelezen en gaf hij aan EFI 14 aan .
De monteur die er mee bezig was vertelde mij dat de map-sensor verkeerde waardes door geeft .en gaf mij het advies om de sensor te vervangen . Motor rijdt verder goed maar als ik rond de 3000 toeren rij dan houdt de motor in alles er boven is goed maar als ik onder de 3000 kom rijdt hij bokkerig.

Nu heb ik een nieuwe sensor gekocht blijkt er een hele andere sensor er op te zitten en je kunt zien dat de stekker veranderd is .

Waarom ??

full
 
Hallo "

Ik heb onlangs een Aprilia RSV mille van 2001 gekocht .
Bij de proefrit kwam ik er achter dat er EFI in beeld staat , in overleg
Met de motorzaak hebben ze de motor uitgelezen en gaf hij aan EFI 14 aan .
De monteur die er mee bezig was vertelde mij dat de map-sensor verkeerde waardes door geeft .en gaf mij het advies om de sensor te vervangen . Motor rijdt verder goed maar als ik rond de 3000 toeren rij dan houdt de motor in alles er boven is goed maar als ik onder de 3000 kom rijdt hij bokkerig.

Nu heb ik een nieuwe sensor gekocht blijkt er een hele andere sensor er op te zitten en je kunt zien dat de stekker veranderd is .

Waarom ??

full
 
dus jij koopt een motor waarvan je weet dat er onopgeloste storingen in zitten? als je daar tijdens de proefrit achter komt dan laat je dat toch aan de verkoper over om het op te lossen of ben ik nu gek?
en dat veranderen van aansluiting kan vele redenen hebben. zo is de onderdelenvoorziening van aprilia niet altijd even goed en er zijn ook zat mensen die er allerlei andere elektronica op schroeven omdat ze denken het beter te kunnen als de fabrikant.
 
en dat veranderen van aansluiting kan vele redenen hebben. zo is de onderdelenvoorziening van aprilia niet altijd even goed en er zijn ook zat mensen die er allerlei andere elektronica op schroeven omdat ze denken het beter te kunnen als de fabrikant.

Het vetgedrukte is in het geval van Aprilia niet echt heel vergezocht :P
 
Hallo Too "

Achter af niet slim inderdaad , ik heb de motor bereden en vond hem goed rijden .Ze hebben wat met de prijs gedaan en dacht zo'n sensor kan ik zelf ook wel vervangen .

Maar goed heb de sensor gekocht maar kom nou tot de conclusie dat er een sensor op zit die er origineel niet op zit , en je ziet dat de stekker verwisseld is .
 
waarschijnlijk is het origineel ook al eens vervangen en vond de toenmalige eigenaar het niet de moeite om een dure origine sensor te kopen uit een aprilia verpakking met een zeer onzekere leverdatum en heeft toen een goedkoop alternatief uit china laten komen in de hoop dat het zou gaan werken. nu kan jij dus op zoek naar en originele stekker en die weer terug gaan bouwen.
 
Omdat je niet makkelijk een stekker zult vinden deze afknippen, volgens een rsv van 2007 dus gen 2 is positie 1 de pluskabel pos 2 de min en pos 3 de signaaldraad. Dus netjes wat stekkertjes aan de draden maken,stekkers op de plaats steken,proefrit maken,geen storing meer dan stekkers netjes dichtkitten.
Of........nieuwe kabelboomkopen :+
 
Knip je de zooi toch gewoon af en zet je er een universele stekker tussen? Er is blijkbaar toch al en keer mee gekut dus daar hoef je het niet voor te laten. Ben je voor een euro klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan