dB-killer verlengen

RoyalClub

Vaak ben je te ban
Crew
12 mei 2008
38.729
7.754
Ik heb op mijn motor een ietwat luide demper zitten, en zou deze graag wat stiller willen maken.

De dbkiller die er in hoort heb ik er al in zitten, maar dit is mijns inziens nog steeds een tikkie aan de luide kant, helemaal voor ritjes naar het buitenland.

De originele dbkiller ziet er als volgt uit;
IMZG4yp.jpg

oDKFEuB.jpg


Nou vroeg ik mij af of het zin heeft om het deel met de gaatjes er in een stuk naar achteren te plaatsen (meer richting het motorblok) door er een stuk tussen te lassen.

rDuKtxs.jpg


Of heeft het meer zin om de dbkiller te verlengen, en het deel met de gaatjes dichter bij het uiteinde van de demper te plaatsen?

Alvast bedankt voor het meedenken :)
 
Dat staat ook nog op de to-do list, echter zie ik op de carbon huls nog geen plekken waar verkleuringen ontstaan.. zodoende heb ik geen vermoeden dat het demperwol op is. Of is dit een voorbarige uitspraak?
 
Weer wat geleerd. Zal asap even de demper open maken, maar in de tussentijd ben ik wel benieuwd of iemand een antwoord heeft op de dbkiller vraag :+
 
Tuurlijk kun je de db killer verlengen en zal hij minder lawaai maken maar je gaat de fiets ook smoren en het blijft een paardemiddel😁
Demping uit de dempingswol of volume van de demper halen is beter😇
 
Ik heb laatst gegoogled en kwam een topic tegen met ongeveer dezelfde vraag,
Hierin vertelde iemand dat een db-killer langer maken het meeste resultaat opleverde.

Met dit in het achterhoofd heb ik de killers voor mijn BOS-dempers (SP1) ongeveer 25 cm verlengt met geperforeerde pijp.
Geperforeerd schijnt voor een 2 pitter beter te werken, het resultaat is mij nog niet bevredigend genoeg, Bolski raadde me aan om de wol te inspecteren, misschien dat daar inderdaad nog wat te halen is, maar heb daar nog geen tijd voor kunnen vinden.
 
heb 't zelfde probleem. Denk namelijk niet dat de buurt blij zal zijn als ik om 7uur met deze uitlaat van huis ga :+ En originele heb ik ook niet echt puf in.

Wat zou een goede manier zijn om nog meer demping te krijgen(zie foto), zonder veel meer te smoren? De demper is 2 week oud dus met het dempingsmateriaal is nog niks mis ga ik van uit.

foto DB Killer:
7RTiWU7.png
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met het laatste?
De essentie is dat je met de dB killer het geluid terug kan sturen naar de demperwol, of er voor zorgt dat deze meer/beter door de demperwol geleid wordt. Dus de staat van je demperwol is essentieel voor de demping. ;)

Ik heb trouwens pas de killer uit mijn Bos geboord (was helaas geen aluminium popnagel _O- ), die ziet er zo uit..



De demper is zodanig goed van ontwerp dat het geluid nog steeds niet asociaal hard is. :}
 
Laatst bewerkt:
De essentie is dat je met de dB killer het geluid terug kan sturen naar de demperwol, of er voor zorgt dat deze meer/beter door de demperwol geleid wordt. Dus de staat van je demperwol is essentieel voor de demping. ;)

Ik heb trouwens pas de killer uit mijn Bos geboord (was helaas geen aluminium popnagel _O- ), die ziet er zo uit..

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX750F/DSC_0248.jpg"]afbeelding~][/URL]

De demper is zodanig goed van ontwerp dat het geluid nog steeds niet asociaal hard is. :}


Ik gok dat mijn demper net zo lang is als heel je dbkiller :+
bzCu6NI.jpg
 
Ben onlangs bij Star Twin motoren in Apeldoorn geweest en daar maken ze de DB killers op maat. Wat ik begreep is dat ze daar toch een hele wetenschap van maken voor wat betreft lengte en uitvoering. Daar was het niet zo, hoe langer hoe stiller, daar werden met relatief korte killers een optimaal resultaat gehaald en dus niet "gesmoord". Het verhaal achter deze theorie was die van geluidsgolven die niet rechtstreeks naar buiten konden, maar werden eerst gereflecteerd in de demper. Moet er natuurlijk wel dempingsmateriaal in zitten!!
Mijn maat ging daar de deur uit met een hele korte "killer" en een aardig stille sportuitlaat.
 
Laatst bewerkt:
De essentie is dat je met de dB killer het geluid terug kan sturen naar de demperwol, of er voor zorgt dat deze meer/beter door de demperwol geleid wordt. Dus de staat van je demperwol is essentieel voor de demping. ;)

Ik heb trouwens pas de killer uit mijn Bos geboord (was helaas geen aluminium popnagel _O- ), die ziet er zo uit..

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX750F/DSC_0248.jpg"]afbeelding~][/URL]

De demper is zodanig goed van ontwerp dat het geluid nog steeds niet asociaal hard is. :}

Dank voor de uitleg maar dat laatste bedoel ik niet, wat jij uitlegt snapte ik al. ;)
 
Ik heb net de killer van een nieuwe Mivv uitlaat met 12 cm verlengd en de diameter 3mm terug gebracht. Geeft een prima resultaat, net dat scherpe eraf.

Qua vermogen merk ik er geen zak van, kan aan mij liggen. Uitlaatje zit onder een S1000XR.
 
Ben onlangs bij Star Twin motoren in Apeldoorn geweest en daar maken ze de DB killers op maat. Wat ik begreep is dat ze daar toch een hele wetenschap van maken voor wat betreft lengte en uitvoering. Daar was het niet zo, hoe langer hoe stiller, daar werden met relatief korte killers een optimaal resultaat gehaald en dus niet "gesmoord". Het verhaal achter deze theorie was die van geluidsgolven die niet rechtstreeks naar buiten konden, maar werden eerst gereflecteerd in de demper. Moet er natuurlijk wel dempingsmateriaal in zitten!!
Mijn maat ging daar de deur uit met een hele korte "killer" en een aardig stille sportuitlaat.



Onder mijn motor zitten G&G uitlaten, hier zit ook maar een heel korte killer in en toch zijn ze heel beschaafd qua geluid.
Vermogen merk ik niets van hoewel de doorlaat best wel wat kleiner is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan