Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Aangepaste peilstok zit er ook op. Bedankt voor de tip in elk geval.

1098
 
Morgen staat de oliewissel,op het program. Moet de pan eronder uit om het oliefilter te wisselen?

1098
 
Net ook ff door de kast gegaan, best wat onderdelen maar niet dat dingetje. Je kunt nog ff belletje doen naar HMI moto. Die heeft ook een beste zolder met onderdelen.
 
Het is een beetje stil in het guzzi topic zie ik.. Dag oma!

Anyhow, ik zit met een vraagje die ik hier toch even wil stellen.
Ik krijg de gasresponse van mijn Guusje V50C namelijk niet fatsoenlijk afgesteld. Gasrespons links en rechts is niet gelijk.

Alles nagelopen en denk dat het probleem zit in het verschil ik de gaskabelspeling, die is rechts aanwezig maar links zit er niks geen speling in, hij staat standaard al onder spanning (getuige ook het feit dat draaien aan de stationairschroef alleen effect als hij bijna helemaal is ingedraaid.

Nu is het probleem dat er geen stelschoef op mijn carburateurdeksel zit, en ook geen stelmogelijkheid op het stuur aanwezig is (heb de verschillende WPH'en er op nageslagen maar kan er niets over vinden), maar zelfs als ik een stelboutje kan plaatsen lost dat het probleem niet op aangezien hij dan alleen maar harder aan de kabel zou trekken en het probleem dus alleen verergerd. :N

Zie ik iets over het hoofd? Hoe creëer je speling op een gaskabel bij een V50C guzzi Iemand misschien waardevolle tips/adviezen?
 
Geen ervaring met guzzi's .
Zit er links wel een orginele kabel op?
Anders zo ik daar een iets langere kabel plaatsen .

Hippie
 
Standaard hoort daar wel een stelbout op de carb te zitten is dat ding waar de cabel de carb ingaat
Boven op de zwarte deksel zie je hem zitten
SN201755.JPG
 
Laatst bewerkt:
kom hier even binnevallen...op zoek naar wat info.

heb onlangs de guzzi van mijn ouweheer na dik 7 jaar stilstand aan het lopen gemaakt,
carbs natuurlijk potdicht maar loopt inmiddels weer als een zonnetje
tijdens proefritje is de koppelingskabel over gebroken, gelukkig op slechts een paar km van thuis dus maar in de 4de versnelling naar huis gesukkeld.

was eerst in de veronderstelling dat ik slechts de kabel hoefde te vervangen maar kom nu aan de achterzijde blok de hevel tegen die waarschijnlijk een plunjer bedient die het koppelingshuis in gaat.

wist ik niet dat het bij een guzzi zo zat.,..geen ervaring met guzzi blokken eigenlijk.

wat er nu waarschijnlijk gebeurd is , is dat de kabel geknapt is...daardoor de spanning van de hevel af is gedaan , de hevel naar achter gevallen is..en de plunjer eruit gesodemieterd is.

ik heb dus nu de koppelingshevel op het blok..en aan de achterzijde het gat in het blok richting koppeling.. lijkt me logisch dat ik iets mis..alleen ik weet niet wat...plunjertje of zo?

betreft een kleine guzzi...v65 in de florida uitvoering

kan iemand me vertellen wat ik precies mis / hoe het er uit ziet en waar ik het eventueel kan bestellen

met dank reeds!
 
Ha eindelijk een guzzi topic gevonden. Mn broertje heeft een v65 florida en mn pa een cali 3. Die van mn pa heeft 15 jaar stil gestaan na een knal dus dat wordt een leuk (lange termijn) project. De florida hebben we even wat liefde gegeven en die loopt en schakelt nu weer als een zonnetje.

@hakinnen, Ik ben (nog) niet zo bekend met guzzi blokken dus weet zo even niet wat je mist. Maar als je een foto hebt zou ik wel een foto van de v65 florida van mn broertje kunnen maken. Misschien heb je er wat aan
 
Als je mazzel hebt ban je allee maar het druk stuk kwijt , als je pech hebt ook de druktafel en het druklager
Druk tafel (14086000)
14086000.jpg


druk lager (12087001)
12087001-z.jpg


en druk stuk (14086100)
14086100-z.jpg


Deze delen zijn gewoon te koop bij de diverse dealers en slopers van Guzzi
Gelukkig voor jou is dat ze zowel en de wat oudere grote modellen als en de V35/V50/V65/V75 serie allemaal gelijk zijn dus vrij makkelijk te vinden zijn .
Helaas heb ik er geen meer over .
Maar als je op het Guzzi forum van de Guuzi club daar naar vraagt zullen er best forumers zijn die dat spul op de plank hebben liggen om je te helpen .

P.S.

Vergat dat er op die druktafel nog een O-ring hoort te zitten nummer van de ring is 90706170
 
Laatst bewerkt:
Thanks!

druktafel, druklager en drukstuk...zitten allemaal aan de buitenzijde blok tussen blok en koppelingshevel?
dan vermoed ik idd dat ik alles verloren ben onderweg.

das gewoon een kwestie van monteren tussen de hendel..

wat is de volgorde gezien vanaf de hevel naar blok?

nogmaals dank voor de info
ding gauw maken , kan me ouweheer weer rijden
 
Die druktafel zal er nog wel inzitten denk die zit over de drukstift die door de hele versnellingsbak heen gaat .
Een plaatje zegt meer dan worden
drukstiftV50.jpg

{D} is de druktafel
[C] is de druklager
[A en B] is je drukstuk met de o-ring die o-ring hoort natuurlijk in de groef te zitten van de drukstuk
 
v50%20bakdeksel_zpsbrmri1p9.png

Dat ronde gat bij die twee lippen is waar alles in hoort te zitten, even voelen of die druktafel er nog inzit bij jou .
De pin in meen ik iets van 6mm in diameter waar het druklager omheen gaat
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Nevada maakt het zelfde lager lawaai denk ik. Koppeling in lawaai weg, koppeling los
weer lawaai. Kun je daar bij komen zonder het achterwiel en achterbrug te demonteren??

grtz,

Cees
 
Het is een beetje stil in het guzzi topic zie ik.. Dag oma!

Anyhow, ik zit met een vraagje die ik hier toch even wil stellen.
Ik krijg de gasresponse van mijn Guusje V50C namelijk niet fatsoenlijk afgesteld. Gasrespons links en rechts is niet gelijk.

Alles nagelopen en denk dat het probleem zit in het verschil ik de gaskabelspeling, die is rechts aanwezig maar links zit er niks geen speling in, hij staat standaard al onder spanning (getuige ook het feit dat draaien aan de stationairschroef alleen effect als hij bijna helemaal is ingedraaid.

Nu is het probleem dat er geen stelschoef op mijn carburateurdeksel zit, en ook geen stelmogelijkheid op het stuur aanwezig is (heb de verschillende WPH'en er op nageslagen maar kan er niets over vinden), maar zelfs als ik een stelboutje kan plaatsen lost dat het probleem niet op aangezien hij dan alleen maar harder aan de kabel zou trekken en het probleem dus alleen verergerd. :N

Zie ik iets over het hoofd? Hoe creëer je speling op een gaskabel bij een V50C guzzi Iemand misschien waardevolle tips/adviezen?

Ik heb een v50 Monza die ik ook niet afgesteld kreeg. Het bleek dat een vorige eigenaar een kapotte Monza kop had vervangen met een v50III kop....
Zie dat maar eens netjes te laten lopen zonder kunst en vliegwerk.
Ik hoop dat jouw probleem iets makkelijker op te lossen valt.
 
En er zijn geen verschillen tussen een Monzakop en die van een V50III
Wel tussen die van een V50I en die van een Monza of je moet een Monza II hebben met de vierklepskoppen dan heb je wel een probleem.

De Monza (1) kop heeft grotere kleppen dan de v50III daarom scheuren ze uiteindelijk allemaal tussen de in en uitlaatklep.
 
Die druktafel zal er nog wel inzitten denk die zit over de drukstift die door de hele versnellingsbak heen gaat .
Een plaatje zegt meer dan worden
[afbeelding]
{D} is de druktafel
[C] is de druklager
[A en B] is je drukstuk met de o-ring die o-ring hoort natuurlijk in de groef te zitten van de drukstuk
Oude BMW's hebben dezelfde constructie met het taatslager. Raar, duur en kwetsbaar. Hij is bij mij nog heel, maar asl mijn taatslager het begeeft vervang ik het hele sprotje dat hier C heet door een schijfje Polyamide. Likje vet er op en het gaat eeuwig mee.
 
Ik ben een daytona 1400 blok aan het opbouwen en recent heb ik de srandaard tandwieldistributie vervangen door een kettingvariant van een cali jakal. Dat lukte vrij aardig toen ik eenmaal het spietje van de krukas eruit had maar nu moet ik dat dus op tijd zetten en daar zie ik stomweg fiks tegen op....iemand tips om dat eenvoudiger te doen ?
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan