3States

full

Het doet me wel een beetje aan het frisdrankmerk denken

:X ik wilde het niet zeggen......
 
Laatst bewerkt:
Als we het net zo goed gaan doen als de oprichters van het merk 3es dan mogen we niet klagen denk ik.

Er is nog niet heel veel techniek wat we kunnen en willen laten zien
Omdat we het ontwerp op onze eigen motoren gaan toepassen en het in principe geschikt moet zijn voor ieder ander zijspan is het ontwerpen een kwestie van 2 stappen vooruit gevolgd door 1 stap achteruit

Maar ik heb er wel vertrouwen in dat we het redelijk snel kunnen maken als het ontwerp eenmaal af is
 
Als je dit product officieel goedgekeurd zou krijgen wordt het heel interessant voor de 'gewone' zelfbouwer.
Helemaal mooi zou het zijn als je er een heel frame van maakt, dus zijspanonderstel met zijspanwiel en motorvoorwiel.
De motorfiets wordt er dan a h w bovenop geschroefd
Mogelijk kun je de combinatie dan onder het merk 3S inschrijven, een beetje zoals de EML van vroeger waarbij het gehele BMW frame werd vervangen door een EML frame.
 
leuk gevonde, maar mis toch wat gegevens om het (zoals het omschreven wordt) simpel te laten werken. eens in het echt gaan bekijken
 
Ik kan de gedachte achter Trisis concept al jaren waarderen, maar ik vind de uitvoering er wel altijd heel gekunsteld uitzien.
Het is ook letterlijk een motorframe op een rollend chassis geschroefd en zo ziet t er ook uit...

Maar wie weet waar 3States uiteindelijk nog kan eindigen.. prio 1 is om straks drie super strak sturende en Kek uitziende spannen met naaf/fusee besturing neer te zetten.

De rest zoals logo's en markt veroveringen zien we dan later nog wel, maar t is al wel hartstikke leuk om alvast een beetje over Na te denken
 
Die trisis is alleen voor bmw en andere merken met de aandrijving rechts? Dat is ook nog een punt waar ik een beetje mee zit met mijn triumph.

Maar desalniettemin een goed plan, ik blijf t volgen..
 
Zo, tijd voor een update. en de eerste foto's.

We zijn verder met het ontwerp, dat zit in de afrondingsfase. Verder heb ik me, als hoofd randzaken, bezig gehouden met diverse randzaken. Waaronder de belangrijkste: het spatbord.

Dat spatbord wordt als een van de weinige dingen niet modern, digitaal ontworpen, maar gewoon, ouderwets knutselwerk. Maar omdat we de lat voor ons zelf wel een beetje op niveau leggen, moet het wel wat leuk knutselwerk worden. Licht, sterk en estetisch redelijk verantwoord.

Vandaar dat de eenvoudigste oplossing unaniem verworpen is:
full
 
Het materiaal, verzinkt staal is te zwaar. En het spatbord ziet eruit als een aanhangerspatbord. En wat je er ook aan doet, welke kleur j'm ook geeft, het blijft lijken op een aanhangerspatbord.

Ook al zou je dit spatbord verbouwen en als mal gebruiken, dan nog is het een verbouwd aanhangerspatbord. Dus aanhangerspatbord eruit, buigtriplex erin!
full
 
Hmm, een spatbord van een karretje en een autoband. Dat heb ik hier in de garage ook wel ergens liggen.

Ik heb net het span ingepakt, klaar om morgen naar het EGT te gaan en eigenlijk had ik daar wel verwacht het ontwerp en prototype van de 3 states te kunnen bewonderen.

Onder luid tromgeroffel en onder het genot van een hapje en drankje.... ;)

Ooooow.... Ik was te snel met reageren. Goed bezig.
Voorlopig heb ik intresse in een knap spatbord, want dat lukt me eigenlijk niet..
 
Laatst bewerkt:
Na wat gezaag en geschuur, kartonnetjes en gepiel met sinus en cosinus is er dit ontstaan. Een mal voor een spatbord waarvan de ronding zo ver doorloopt is dat er spatborden in gemaakt kunnen worden voor gebruik bij alle drie de wielen. Gewoon meer of minder inkorten...
full
 
Maar uiteindelijk is de mal dan redelijk strak. Nu drogen, dan kan ik naar het EGT en ga ik volgende week verder. Lossingsmiddel is de eerste volgende stap.

full
 
Laatst bewerkt:
Goed plan. Ik loop ook telkens met ideeen rond om een zijspan te bouwen. Mijn XJ900s diversion is wel leuk, maar ik wil liever een V-twin.
De meeste frames zijn van aluminium, dus naafbesturing is erg praktisch.
Word jullie ontwerp ook geschikt voor all-roads? Met een lange veerweg dus?
Een Capo Nord of een V-strom bijvoorbeeld lijkt me wel wat voor verre reizen.
 
Laatst bewerkt:
De meeste frames zijn van aluminium, dus naafbesturing is erg praktisch.
Word jullie ontwerp ook geschikt voor all-roads? Met een lange veerweg dus?

De eerste uitvoering wordt ontworpen met de bedoeling om er een compact, sportief en strak sturend geheel van te maken.
De veerweg wordt max. 80 mm met een link mechanisme.
De inbouwlengte wordt zodanig dat de wielbasis gelijk blijft aan origineel
Alles wordt daarom nogal compact gehouden.

Maar het ontwerp is wel zodanig dat met de aanpassing van een paar onderdelen het geheel geschikt gemaakt kan worden voor een ander model.
Over een all-road hebben we nog niet echt nagedacht maar die zijn over het algemeen wat ruimer opgezet en dat maakt het alleen maar gemakkelijker volgens mij.
Een CapoNord heeft een veerweg van 175 mm, ongeveer het dubbele van het huidige ontwerp dus
Dat zou een wat langere arm vereisen om de hoekverdraaiing binnen de perken te houden, een ander link mechanisme en wellicht wat aanpassingen aan het stuurmechanisme

Zou zeker wel leuk zijn maar eerst de eerste versie maar eens op de weg zien te krijgen
 
Klinkt eigenlijk best wel als een goed concept;
Ik heb er wel vertrouwen in dat die eerste of misschien wel eerste drie volgend jaar op de weg gaan komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan