Oude minibike

starkpieter

Rookie
25 aug 2016
11
0
Barneveld
Goedenmorgen,

Een paar jaar geleden had ik een oude minibike gekregen die wat onderdelen miste.
Nu heb ik hem weer uit de stalling gehaald om te kijken of ik hem op kan knappen.
Ik heb niet veel verstand van motors dus ik zou ook niet weten wat er kapot is en of ie het nog wel doet als ik een paar onderdelen vervang.
Hij is ongeveer 5 jaar niet gebruikt.
Alvast hartelijk dank voor de hulp.

full
 
Ik probeer de carburateur eraf te halen, kom niet goed bij de schroeven. het frame zit in de weg.
Tot nu alleen de luchtfilter kunnen weghalen.
En onderaan 2 schroeven weggehaald, viel er een stuk af met een wit ding erin met olie.
Verder lukt het niet uit elkaar, de slangetjes zitten ook erg vast.
Nog tips om het uit elkaar te halen?
 
Hahaha, dat ga ik niet proberen :D
Maar wat ik dus had was blijkbaar de vlotterkamer, zag er gewoon allemaal heel netjes en schoon uit.
Voor zo ver ik kan kijken ziet het er allemaal schoon uit, Kraantje heeft ook al die tijd dichtgestaan.
Wat is het beste om nu te doen?
Leidingen loshalen en die doorspuiten of nu gewoon proberen te starten?
 
Hahaha, dat ga ik niet proberen :D
Maar wat ik dus had was blijkbaar de vlotterkamer, zag er gewoon allemaal heel netjes en schoon uit.
Voor zo ver ik kan kijken ziet het er allemaal schoon uit, Kraantje heeft ook al die tijd dichtgestaan.
Wat is het beste om nu te doen?
Leidingen loshalen en die doorspuiten of nu gewoon proberen te starten?

Als het kraantje 't nog doet (draait) hooguit een kwart liter benzine mengsmering d'r in en proberen maar. Een 2takt is zo moeilijk niet. Loopt ie? Mooi zo! Loopt ie niet, kan je verder gaan zoeken.

Niet starten, maar de bougie word wel nat (brandstof) kan je naar de ontsteking gaan kijken. Bougie blijft droog, krijgt ie geen brandstof. Enz. etc. usw.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem sowieso niet starten zolang er geen koppelingshuis om die koppeling zit. Anders krijg je die schoentjes misschien ook nog in het gezicht geslingerd.

Voor de rest, euuhhh, succes. :)

db
 
Ik ga er ook niet meer geld insteken denk ik.
Had de carburateur helemaal schoongemaakt.
Na het schoonmaken even door het benzinekraantje geblazen met mijn mond maar maakte niet uit hoe het kraantje stond, de lucht kon er gewoon door.
Toen ik er benzine in deed stroomde alles meteen bij de carburateur ergens eruit, misschien door het kraantje?
 
Waarschijnlijk blijft de vlotter hangen of zit de vlotternaald niet goed.
Ik vind het best dapper dat je er weinig van af weet en toch de koe bij den hoorns durft te vatten. :}
Als je het leuk vind kan ik je het boekje 'brommertechniek' van paul klaver aanraden.
dit is niet-saai geschreven, duidelijke tekeningen en staat stap voor stap in hoe zo'n blokje werkt, hoe af te stellen, troubleshooting etc.
succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan