Mijn ervaring met Rena Motoren te Dordrecht

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Het jaar was al klote, door een vrachtwagendeur die ik eerder kopte in de file en daardoor nek- en hoofdletsel en +6000 euro schade aan de Kawa, maar het kan blijkbaar altijd nog erger.

Vorige week zaterdag de zeer nette Thundercat van een goede maat overgekocht, voor erbij als woonwerk motor. Maat was tweede eigenaar en altijd zéér zuinig (op het autistische af :+ ) op de motor en er was dan ook bijna geen krasje aan te ontdekken. Tot nu.

De motor was toe aan een klepspeling check, dus ik heb dit laten doen bij een motorzaakje in Dordrecht, namelijk Rena. Ik kwam hier wel vaker voor kleine dingetjes en banden omleggen. Had altijd een goed gevoel en vertrouwen in de kunde- en kennis van de monteur. Dus, klepspeling laten checken, carbs laten synchroniseren en wat kleine dingetjes. Prima. Kom ik vandaag de motor ophalen, loop ik een rondje om de motor heen, zie ik eerst vette krassen op het linker deel van frame en kleine krasjes op de zijkuip waar hij aansluit op de topkuip :( Maatje gelijk gebeld van wie de motor was, of die plekjes er al zaten: "No way!". En dat dacht ik al zelf ook. Maar goed, zijn woord tegen het mijne, dus helaas, pindakaas. Lastig te bewijzen.

Vervolgens aangegeven bij monteur, en die deed alsof zijn neus bloedde. Gebruikt altijd doeken, dus het kan niet door hem komen, zei hij. Afgerekend en weg gegaan. Onderweg naar huis rijdend, merkte ik nog twee diepe krassen op, op het frame bij het balhoofd, achter de tank. Waarschijnlijk lekker lopen schuiven met het scharnier van de tank in het frame. Daarnaast ook nog een pitje lak van m'n tank af.

Vriendelijk mailtje gestuurd naar Rena, met de mededeling dat ik toch wel erg baalde om ik nog meer schade's gevonden had. Maar hee, een fout is menselijk, maar geef het dan ook eerlijk toe zodat je samen aan een oplossing kan werken. Dr mail van mij aan hem:

Beste,

Via deze weg wil ik nog even zeggen dat ik erg baal van de schade op het frame ,kuip rechts en tank. Bij thuiskomst ontdekte ik nog meer schade, namelijk op het frame bij het balhoofd en aan de zijkant van de tank. De schade op het frame bij het balhoofd is duidelijk gebeurd door het schuiven van de tank.

Zoals gezegd zat deze schade er 200℅ zeker nog niet op, ik heb de motor vorige zaterdag opgehaald en foto's staan maken, waarop sowieso te zien is dat het frame links nog niet beschadigd was.

Een menselijke fout is niet erg en kan gebeuren, maar geef het dan wel eerlijk toe zodat er samen naar een oplossing gezocht kan worden. Ik baal erg hiervan, omdat de motor juist zo netjes was. Bijgaand foto's van de schade die er nog niet opzat. En ook een foto van de motor zaterdag voordat ik hem maandag bracht bij jou.

Hopelijk kunnen we dit alsnog oplossen.

Goed weekend gewenst desondanks.

Groeten,
Maar nee, ik kreeg dit als reactie:

Hallo

De door jou genoemde schade is 100% niet door mijn toedoen ontstaan. Ik herken mij hier niet in. Volgens mij ben je op zoek naar een oplossing voor je oude schade. Ik ben hier niet van gediend. En ik zal hierna niet meer reageren op jouw berichten.

Rena Motoren
Vind het nogal wat, om iemand gelijk te beschuldigen van oude schade in zijn schoenen proberen te schuiven. Dat hij zegt niet meer te reageren, zegt ook genoeg. Lekker makkelijk, schade veroorzaken, vervolgens negeren en blokkeren. Zo los je schijnbaar problemen met klanten op. De professionaliteit en eerlijkheid spat er werkelijk van af!

De foto's:

Zaterdag deze foto gemaakt, maandagavond gebracht bij Rena:

2w7lc1d.jpg


2jaye0.jpg


25hiq05.jpg


eknnf8.jpg


10milpv.jpg


Naast dit gal spuwen, tevens de vraag: wat kan je in zo'n situatie eigenlijk doen? Wat zijn je rechten?

Thanks.... mijn weekend is in elk geval verpest...
 
Laatst bewerkt:
Vorige week zaterdag de zeer nette Thundercat van een goede maat overgekocht, voor erbij als woonwerk motor.

Een paar krasjes op een woon/werk-motor, hoe erg is dat nou? Het is geen schilderij toch.

Toegegeven, wanneer ik mijn motor naar een motorzaak breng verwacht ik ook dat ze er zorgvuldig mee omspringen. Maar op de krasjes op je frame na vind ik het allemaal niet heel schokkend eigenlijk.
 
:^ maar ik denk ook dat het meer de reactie van de motorzaak is.
Als je zegt dat de monteur deed alsof zijn neus bloed, lees ik dat als "Goh dat zou best eens gebeurt kunnen zijn, maar dat is niet mijn probleem"

Degene die mailt zal een ander zijn als de monteur (tenminste dat denk ik, vertel maar) maar reageert ronduit lomp.

ikzelf sleutel ook vaak aan oudere motoren die overal gebruikssporen hebben.
Ik ga ook niet 20 foto's rondom lopen te maken voordat ik dat ding aanraak.

Je snapt zelf ook wel dat het complete frame overspuiten wat overdreven is voor die 2 krasjes bij je balhoofd, maar wat is dan wel redelijk ?
 
Laatst bewerkt:
:^ maar ik denk ook dat het meer de reactie van de motorzaak is.
Als je zegt dat de monteur deed alsof zijn neus bloed, lees ik dat als "Goh dat zou best eens gebeurt kunnen zijn, maar dat is niet mijn probleem"

Degene die mailt zal een ander zijn als de monteur (tenminste dat denk ik, vertel maar) maar reageert ronduit lomp.

ikzelf sleutel ook vaak aan oudere motoren die overal gebruikssporen hebben.
Ik ga ook niet 20 foto's rondom lopen te maken voordat ik dat ding aanraak.

Je snapt zelf ook wel dat het complete frame overspuiten wat overdreven is voor die 2 krasjes bij je balhoofd, maar wat is dan wel redelijk ?

Ja, afgaande op de informatie in de OP is de reactie nogal lomp inderdaad. Maar goed, ik weet ook niet of er nog een stuk verhaal mist.

Dan rest inderdaad de vraag wat TS nou wil bereiken. Een oplossing voor de schade of een excuus van de motorzaak? Ik denk dat dit topic (op deze manier) openen in geen van beide gevallen daar veel aan bijdraagt.

Of is het gewoon even klagen?
 
Laatst bewerkt:
@El Pollo Diablo.
-
Die krassen bij het balhoofd komen inderdaad door dat scharnieren ipv even verwijderen van de tank en die krassen op de framebuis zijn, hoogstwaarschijnlijk, het gevolg van dat scharnieren. Dat rubber wil er nog wel eens af vallen en als het verkeerd wil klapt de tank naar beneden en veroorzaakt zodoende die krassen.
 
Is een eenmansza(a)k, dus hij doet alles zelf. Dus ook de mail.

En nee, overspuiten hoeft niet. Maar kom op, geef je fouten op z'n minst toe. Als je deze schade veroorzaakt merk je dat écht wel. Er mist ook niks in de mail, dit zei hij, niets meer en niets minder.

Een paar krasjes op een woon/werk-motor, hoe erg is dat nou?
Welnee, maakt helemaal niks uit als je motor netjes is, je even 320 euro aftikt voor een beurtje en flink wat "gebruikerssporen" rijker bent. Niets ergs aan toch? Ik zal wel een zeikerd zijn dan :Z
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader was ook van dat type, als de auto een krasje had, dan hadden we lange tijd onweer in huis...en als het ook nog mijn moeders schuld was of een van de kinderen, dan bleef maar uit zijn buurt...
Vader en moeder spraken dan weken niet met elkaar.....

Heb me ook altijd voorgenomen me NOOIT druk te maken bij dit soort futilliteitjes op gebruiksgoederen, en als ik jouw was zou ik mijn weekend er ook niet door laten vergallen....

waar maak je je druk om, leven is zo kort...ga LEVEN,RIJDEN genieten
 
Weinig kans, weinig zin in. Ik ben gewoon vooral boos vanwege de lafheid en de beschuldigingen dat ik oude schade op hem zou willen verhalen. Als je een echte vent vent geef je gewoon je fouten eerlijk toe.

Op z'n minst mag er wel de helft van de rekening af als het aan mij ligt.
 
Wat heeft die €320 ermee te maken. Was het erger geweest wanneer het €450 had gekost, of minder erg wanneer het €250 had gekost? Of als het een vriendendienst was geweest?
 
Ik snap TS zijn reactie wel. Of het nou kleine krasjes zijn of niet, dat maakt helemaal niet uit. Je levert je motor af bij een zaak en je krijgt hem terug met krassen. Dat is niet de bedoeling, lijkt mij?

En de reactie van de zaak is gewoon ronduit lomp, niet echt klantvriendelijk te noemen. Je kapt niet iemand af na één e-mailtje/één gesprek. Al is het niet de schuld van jou als motorzaak zijnde, dan nodig je de klant toch even uit voor een bak koffie ofzo. Weet ik het. Zoveel mogelijkheid om dit tot een (redelijk) goed einde te brengen. Desnoods probeer je met de klant een of ander anti-kras-spul, weet ik veel.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap TS zijn reactie wel. Of het nou kleine krasjes zijn of niet, dat maakt helemaal niet uit. Je levert je motor af bij een zaak en je krijgt hem terug met krassen. Dat is niet de bedoeling, lijkt mij?

En de reactie van de zaak is gewoon ronduit lomp, niet echt klantvriendelijk te noemen. Je kapt niet iemand af na één e-mailtje/één gesprek. Al is het niet de schuld van jou als motorzaak zijnde, dan nodig je de klant toch even uit voor een bak koffie ofzo. Weet ik het. Zoveel mogelijkheid om dit tot een (redelijk) goed einde te brengen.
Begon mezelf al raar te vinden, gelukkig iemand die het ook op z'n minst vreemd vind dat je niet blij bent als je een motor bekrast terugkrijgt van de motorzaak. De rest lijkt er dankjewel en amen voor te zeggen.
 
Heb je rechtsbijstand ?
Zo nee, keurig een briefje aan hem sturen met aansprakelijkheid.

Dat het een werkpaard is , wilt nog niet zeggen dat een ander hem als
zodanig mag behandelen.

Het is een ondernemer, die is hiervoor verzekerd.
 
Het jaar was al klote, door een vrachtwagendeur die ik eerder kopte in de file en daardoor nek- en hoofdletsel en +6000 euro schade aan de Kawa, maar het kan blijkbaar altijd nog erger.

Vorige week zaterdag de zeer nette Thundercat van een goede maat overgekocht, voor erbij als woonwerk motor. Maat was tweede eigenaar en altijd zéér zuinig (op het autistische af :+ ) op de motor en er was dan ook bijna geen krasje aan te ontdekken. Tot nu.

De motor was toe aan een klepspeling check, dus ik heb dit laten doen bij een motorzaakje in Dordrecht, namelijk Rena. Ik kwam hier wel vaker voor kleine dingetjes en banden omleggen. Had altijd een goed gevoel en vertrouwen in de kunde- en kennis van de monteur. Dus, klepspeling laten checken, carbs laten synchroniseren en wat kleine dingetjes. Prima. Kom ik vandaag de motor ophalen, loop ik een rondje om de motor heen, zie ik eerst vette krassen op het rechterframe en kleine krasjes op de zijkuip waar hij aansluit op de topkuip :( Maatje gelijk gebeld van wie de motor was, of die plekjes er al zaten: "No way!". En dat dacht ik al zelf ook. Maar goed, zijn woord tegen het mijne, dus helaas, pindakaas. Lastig te bewijzen. Afgerekend en weg gegaan.

Vervolgens aangegeven bij monteur, en die deed alsof zijn neus bloedde. Gebruikt altijd doeken, dus het kan niet door hem komen, zei hij. Onderweg naar huis rijdend, merkte ik nog twee diepe krassen op, op het frame bij het balhoofd, achter de tank. Waarschijnlijk lekker lopen schuiven met het scharnier van de tank in het frame. Daarnaast ook nog een pitje lak van m'n tank af.

Vriendelijk mailtje gestuurd naar Rena, met de mededeling dat ik toch wel erg baalde om ik nog meer schade's gevonden had. Maar hee, een fout is menselijk, maar geef het dan ook eerlijk toe zodat je samen aan een oplossing kan werken. Dr mail van mij aan hem:Maar nee, ik kreeg dit als reactie:Vind het nogal wat, om iemand gelijk te beschuldigen van oude schade in zijn schoenen proberen te schuiven. Dat hij zegt niet meer te reageren, zegt ook genoeg. Lekker makkelijk, schade veroorzaken, vervolgens negeren en blokkeren. Zo los je schijnbaar problemen met klanten op. De professionaliteit en eerlijkheid spat er werkelijk van af!

De foto's:

Zaterdag deze foto gemaakt, maandagavond gebracht bij Rena:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Naast dit gal spuwen, tevens de vraag: wat kan je in zo'n situatie eigenlijk doen? Wat zijn je rechten?

Thanks.... mijn weekend is in elk geval verpest...


Je laat er geen gras over groeien,als je dit wat tijd gegeven had,zeg een week,en je was er dan nog niet uitgekomen met die zaak zou ik zeggen prima.
Maar nu pleur je,je frustraties dezelfde dag al op een forum. :')
God weet was de man er nog op teruggekomen als het 1 en ander bezinkt was en had je wel een schikking kunnen treffen,als ie dit leest gaan de hakken zeker in het zand.
Just my 2 cents :)
 
Serieus? Voor een paar krasjes op een thundercat?

't Moet niet gekker worden.
We zullen het onthouden, als we volgende keer bij je brommer in de buurt zijn even de sleutels over de lak trekken... als jet je toch niets uit maakt... heb altijd al eens willen weten hoe veel moeite dat kost..... |( :N
 
Je laat er geen gras over groeien,als je dit wat tijd gegeven had,zeg een week,en je was er dan nog niet uitgekomen met die zaak zou ik zeggen prima.
Maar nu pleur je,je frustraties dezelfde dag al op een forum. :')
God weet was de man er nog op teruggekomen als het 1 en ander bezinkt was en had je wel een schikking kunnen treffen,als ie dit leest gaan de hakken zeker in het zand.
Just my 2 cents :)
Gast, hij zegt zelf dat hij niet gediend is van mijn poging om oude schade te verhalen op hem en dat hij niet meer gaat reageren op me. Jij verwacht daarna nog echt een vervolg?

En online hem door het slijk halen, tja, actie reactie.
 
Je laat er geen gras over groeien,als je dit wat tijd gegeven had,zeg een week,en je was er dan nog niet uitgekomen met die zaak zou ik zeggen prima.
Maar nu pleur je,je frustraties dezelfde dag al op een forum. :')
God weet was de man er nog op teruggekomen als het 1 en ander bezinkt was en had je wel een schikking kunnen treffen,als ie dit leest gaan de hakken zeker in het zand.
Just my 2 cents :)

Mhe, heb hier eenzelfde gevalletje gehad , een of andere klootzak was tegen m'n
auto gereden ( oud hok )
Vriendelijk gevraagd om het op te lossen ( met een spuitbusje, wat spuug en werk was die schade zo weg )
Alleen maar reactie op hoge poten , "weten van niks"..

Die reactie kwam pas, een week later...
Nadat ik aangifte had gedaan van doorrijden na aanrijding.... ( en , zelf eerst gemaild en gebeld )

Subtiel werkt niet meer, je moet er meteen ingaan met gestrekt been, anders lopen ze over je heen.


* Edit:
De Geuze Transport uit Sint Annaland,
Ik ga je over deze schade achtervolgen tot in der einde der tijden tot het is opgelost, goedschiks of kwaadschiks.
Dat het een oud hok is, wilt nog niet zeggen dat het een pinjata is voor die incompetente vrijwillige kut chauffeurs die je op die auto's steekt om die rotduiven in het rond te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Idatzo schreef: Serieus? Voor een paar krasjes op een thundercat?

't Moet niet gekker worden.

Ho ho....niet te snel oordelen.
We benne niet allemaal hetzelfde en een ieder mag zijn mening over dit onderwerp hebben toch.
Uiteraard zijn er veel ergere dingen op deze aardbol.
Uiteraard hoeft men niet te klagen om een paar krasjes.
Maar.........daar gaat het nu niet om.
1 kras, 2 krasjes, 1 deukje..........what ever.
Waar het om gaat is dat er 1 partij zwaar zit te liegen.
Die lichte schade komt er niet op door kabouters of elfjes.
Dus........of de Topicstarter zit te liegen, of de monteur die aan de motor heeft gesleuteld wil niet toegeven.
1 van die beiden weet dus dat hij fout zit en gaat dat om welke reden dan ook niet toegeven.
Dat is toch een minne pattate streek.
Wie er ook liegt, ene is een ashole.
Dit zijn lastige situaties en we mogen hopen dat de liegende persoon hier wakker van kan liggen.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Rechtsbijstand is leuk, maar dan moet je het wel kunnen bewijzen en een zaak hebben. En dat lijkt me verdomd lastig: het is jouw woord tegen het zijne.
 
Ik snap ook niet hoe men hoe zo laconiek op kan reageren. Als je auto gekeyed wordt is ook toch ook kut, ook al is het een werkpaard?
 
Gast, hij zegt zelf dat hij niet gediend is van mijn poging om oude schade te verhalen op hem en dat hij niet meer gaat reageren op me. Jij verwacht daarna nog echt een vervolg?

En online hem door het slijk halen, tja, actie reactie.

Barkeeper,da's zijn 1e reactie,je zegt er al wat langer te komen dus ik neem aan dat je wel een band met de man hebt opgebouwd.
Als je het wat had laten bezinken en daarna nog eens contact had gezocht had,met je verhaal dat je de motor net hebt,je eerdere nare ervaringen etc,en dat je er verdrietig van wordt,had het balletje wel eens anders kunnen gaan rollen : de soep wordt niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan