Ducati Monster modellen v.a. 2009 "DE NUOVO MOSTRO" deel 6

Hoewel ook hier weer geldt.... Een Duc hoort rood te zijn.... :X :X :X

Issie toch wel echt prachtig.... :} :] :}

Enjoy! Merk je veel verschil met je vorige? Qua wegligging en vermogen? Je had een standaard 1200, toch?
 
Bedankt voor de leuke reacties!
De eerste 500 kilometer staan er op, we mogen bijna los ;)
 
Vrijdag met MCT gereden op Circuitpark Zandvoort. Was ontzettend leuk!!

IMG-20160812-WA0003_zpsvwjeueos.jpg
 
Kan iemand hier me soms vertellen welk merk een mooi setje led pinkers
maakt ,netjes passende voor een monster 796Abs?
Piccie's zijn altijd een meerwaarde :Y
Alvast bedankt
 
Kan iemand hier me soms vertellen welk merk een mooi setje led pinkers
maakt ,netjes passende voor een monster 796Abs?
Piccie's zijn altijd een meerwaarde :Y
Alvast bedankt
Ik vind dat Barracuda mooie spulletjes maakt voor redelijke prijzen.

idea-indicatore-barracuda.jpg

of
quadra.jpg


Ik weet dat Bolski sinds kort Barracuda dealer is geworden dus die kan ze leveren.
 
:W :W


Hey M...... *D ,

Ziet er inderdaad ook wel een mooi setje uit,
MMMmmmmmmmm word nog moeilijk om te kiezen straks.
Laatste geleverde goodies v/d shop zijn inmiddels gemonteerd ;)


[~[url="http://i128.photobucket.com/albums/p179/Cabrio_2006/DSCN7103_zps9qnkeplk.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i128.photobucket.com/albums/p179/Cabrio_2006/DSCN7117_zpsyhath87n.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i128.photobucket.com/albums/p179/Cabrio_2006/DSCN7130_zpsmczci1nk.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i128.photobucket.com/albums/p179/Cabrio_2006/DSCN7132_zps6x6sdcte.jpg"]afbeelding~][/URL]


Begint zo stilletjes aan toch een beetje aangekleed te raken....

Yo, G! :W mooi resultaat, net even die accenten *D
 
Laatst bewerkt:
Yo OMA opzouten,

erg stilletjes hier,tijd dan misschien om eens naar boven te schieten en nog maar eens een vraagje te stellen.
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een Carbon voorspatbord,(liefst in Twill weave)zodat het een beetje bij de rest aansluit,alleen kan ik er op het world wide web niet direct eentje vinden voor mijn 796ABS uitvoering.
Ook had ik graag het OEM kuipruitje vervangen door een dark of smoked one,maar op Puig,fabbri,zero gravity,Mra,Ermax....kan ik niet meteen iets vinden.
Iemand die mij een beetje vooruit kan helpen.

Thank's in advance en fijn weekend :W :W
 
Yo OMA opzouten,

erg stilletjes hier,tijd dan misschien om eens naar boven te schieten en nog maar eens een vraagje te stellen.
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een Carbon voorspatbord,(liefst in Twill weave)zodat het een beetje bij de rest aansluit,alleen kan ik er op het world wide web niet direct eentje vinden voor mijn 796ABS uitvoering.
Ook had ik graag het OEM kuipruitje vervangen door een dark of smoked one,maar op Puig,fabbri,zero gravity,Mra,Ermax....kan ik niet meteen iets vinden.
Iemand die mij een beetje vooruit kan helpen.

Thank's in advance en fijn weekend :W :W
Carbon spatborden zijn zat te vinden. Ik heb er eventueel eentje, wil wel ruilen tegen een OEM rode. Stuur maar PM.

Smoke ruitjes staan op Ebay voor nog geen 20 euro. Pasvorm is wat minder maar kwaliteit is OK.
 
Carbon spatborden zijn zat te vinden. Ik heb er eventueel eentje, wil wel ruilen tegen een OEM rode. Stuur maar PM.

Smoke ruitjes staan op Ebay voor nog geen 20 euro. Pasvorm is wat minder maar kwaliteit is OK.


Hoi Sender,
Bedankt voor de replay,en het aanbod maar zou wel liever m'n rode spatbord willen houden.
Als je echt van jou spatbord vanaf wil mag je me altijd een voorstel doen via pm'n.
Bedankt ook voor de tip i.v.b.m ebay.
 
Afgelopen weekend heb ik een 14-tands voortandwiel gemonteerd ipv de originele 15-tands, na op internet diverse positieve ervaringen te hebben gelezen.

Standaard is de M1100 en 796 erg lang gegeared vanwege emissie- en geluidseisen. Hierdoor moet je altijd met veel koppelingsslip wegrijden en rijdt het niet fijn in korte bochten, waarbij je steeds tussen zn 1e en 2e versnelling zit te twijfelen. 1 is te nerveus en in zn 2 gaat hij bokken. Ook is de 6de versnelling pas bruikbaar boven de 130 km/u.

Had even een kort proefritje gemaakt, maar wat een wereld van verschil maakt dit zeg!
Krappe bochten en rotondes kunnen nu gewoon in zn 2 genomen worden en wegrijden kan zonder veel koppelingsslip. Ook komt de motor wat minder bokkig over en is de 6de versnelling ook bruikbaar bij 110 km/u.

Ik raad een ieder met een Monster 796 of 1100 (evo) aan een 14-tand voortandwiel te monteren. De 696 heeft bij mijn weten al een betere overbrengingsverhouding.
 
Kijk hier maar eens voor Carbon, misschien dat het gene ertussen zit wat je wilt.
http://www.moto-vision.com/fr/accueil


Thank's mooi spulletjes daar 8-)



Afgelopen weekend heb ik een 14-tands voortandwiel gemonteerd ipv de originele 15-tands, na op internet diverse positieve ervaringen te hebben gelezen.

Standaard is de M1100 en 796 erg lang gegeared vanwege emissie- en geluidseisen. Hierdoor moet je altijd met veel koppelingsslip wegrijden en rijdt het niet fijn in korte bochten, waarbij je steeds tussen zn 1e en 2e versnelling zit te twijfelen. 1 is te nerveus en in zn 2 gaat hij bokken. Ook is de 6de versnelling pas bruikbaar boven de 130 km/u.

Had even een kort proefritje gemaakt, maar wat een wereld van verschil maakt dit zeg!
Krappe bochten en rotondes kunnen nu gewoon in zn 2 genomen worden en wegrijden kan zonder veel koppelingsslip. Ook komt de motor wat minder bokkig over en is de 6de versnelling ook bruikbaar bij 110 km/u.

Ik raad een ieder met een Monster 796 of 1100 (evo) aan een 14-tand voortandwiel te monteren. De 696 heeft bij mijn weten al een betere overbrengingsverhouding.



Bedankt voor deze mooie review,was hier ook al een tijdje over aan het nadenken.
Had daar ook al het een en ander over gelezen op de Amerikaanse forums,maar na deze mooie uiteenzetting ,zal bij een van de komende mods ook toegevoegd worden.

Helaas ook weer iets minder ontdekt,wel vroeg op een 796Abs van eind 2014
had dit al eens eerder gemerkt tijdens een poetsbeurt maar niet verder bij nagedacht,maar nu merk ik toch weer dat het remvleistofreservoir lichtjes zweet,het zijn niet echt druppels maar het word zo wat vochtig tussen het afsluitdeksel en het reservoir.
Beetje vergelijkbaar met onderstaande foto v.h w.w.w.
Nog meerdere die hier al last van hadden??

 
Terug
Bovenaan Onderaan