Omzetten dash gegevens BMW motoren en coderen retrofit zaken

gixfighter

MF'er
8 feb 2004
198
0
Steenbergen
Beste mede MF-ers,

Ik kom uit de auto wereld, maar het raakvlak is natuurlijk groot :)
Ik doe veel met BMW auto's, en gebruik daarvoor specifieke software om zaken te coderen zoals verlichting, spiegels, gegevens op dashboard, etc. D.m.v. coderen kunnen modules geprogrammeerd worden zodat bepaalde functionaliteit ge(de)activeerd wordt.

Dit kan ook bij onze BMW motorfietsen! :]

Ik heb zelf een R1200GSA waarbij ik bijvoorbeeld de weergave van het brandstofverbruik heb omgezet naar km/l ipv l/100km. Ik praat altijd in 1:18 of 1:20 ipv 5,5l/100km. Zal wel een generatie dingetje zijn... Dus vond ik dit fijner.
Zo ook als je bijvoorbeeld je motor uit Engeland hebt gehaald, dan staat het op MPG. Of temperatuur in Fahrenheit, etc.
Dit kan dus omgezet worden naar de beschikbare eenheden binnen de units.

Ook als je achteraf zaken in/uit gebouwd hebt zoals bijvoorbeeld handvatverwarming, alarm, LED knippers/achterlicht kan dit dmv coderen ge(de)activeerd worden.

De mogelijkheden zijn afhankelijk van bouwjaar en type motorfiets, welke ik je vooraf niet exact kan geven.
Voorwaarde is dat je motor is voorzien van de 10 pin diagnose stekker

PM voor verdere details. :W
 
Ik denk dat hij het wat goedkoper dan de dealer doet. Zou mooi zijn als je bijv. launchcontrol etc. kan activeren voor een mooi prijsje. 1 van de dingen die bij de s1000rr onmogelijk/duur zijn.

Als ik 't goed heb, heb je daar een vrijschakelcode voor nodig, en dat gaat alleen na betaling :W
 
Doen ze dat dan niet altijd bij de dealer dan, ipv af-fabriek? Dat scheelt weer een beetje BPM over de netto BMW-prijs.

Alle softwarematige opties op een losse factuur, of kan dat niet?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Honda NTV, deze heeft cardan en is dus eigenlijk ook een soort BMW. Ik wil mijn verbruik ook in m'n dashboard hebben. Lijkt me wel gaaf. Kan je mijn temperatuurmeter ook digitaal maken trouwens? Dan heb ik dat dubbel, better safe than sorry!!
 
Km\l, l\km, C\f of km\mijlen kan je via de menu knop instellen. Voor de overige zaken zoals inrij toeren begrenzer, onderhoud reminder, alarm tonen, fout meldingen en nog meer instellingen, dit kan je met een GS-911 wifi of de GS-911 bluetooth via een app op je mobiel of pc instellen, uitlezen en resetten.
Doe je zelf het onderhoud aan je bmw dan is de GS-911 eigenlijk als gereedschap onmisbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan