Hoogte voetsteunen veranderen

jeroen84gsxr

Die hard MF'er
10 mrt 2008
267
0
Apeldoorn
Ik rij op een Suzuki gsxr 750 van 2006.
Het bevalt prima, ik vind het een heerlijke motor om te rijden! Hiervoor heb ik altijd een gsxr 600 van 2001 gereden.
Nu merk ik wel dat mede door mijn lengte (1,89m) de motor aan de kleine kant is. Dit is opzich geen probleem alleen mijn been en soms voet aan 1 kant gaat vaak slapen doordat er zo'n hoek in zit zeg maar.
Is er een mogelijkheid om de voetsteunen heel iets te verlagen waardoor het iets comfortabeler wordt? Want de pedaaltjes veranderen dan niet van hoogte denk ik?
Of moet ik dan toch gaan voor een nieuwe verstelbare rem schakelset? Of kunnen deze alleen de hoogte in ivm circuit praktijken?

Veel vragen, hopelijk heeft iemand hier wat ervaring mee 😊
 
Voetsteunen verlagen betekent ook je schakelpedaal verlagen en je rempedaal verlagen. Naar mijn mening is dat de vele moeite niet waard.

Inderdaad je zithoogte iets verstellen (indien mogelijk) en anders zou ik je toch aanraden om een bezoekje te brengen aan een motorzaak om eens te kijken welke motoren jij wel comfortabel vindt zitten. Er is genoeg op de markt ^^

Succes!
 
Ik zou je voetsteunen verder naar achteren proberen te zetten, dan wijst je knie wat meer naar beneden en zit je niet in zo een poephouding op dat ding :+
 
Een bezoekje aan een motorzaak is niet echt een optie denk ik. Als ik iets vergelijkbaars wil alleen dan groter (denk aan een 1000 of cbr1000 oid) dan moet er sowieso weer geld bij als ik deze ga inruilen. Als ik mijn voeten wat naar voren schuif heb ik er al een stuk minder last van dus het gaat maar om een klein stukje. Een hoger zadel zal ook wel aan de prijs zijn denk ik maar ik zal eens even kijken 👍🏻
 
Ik zou het zadel verhogen in plaats van de voetsteunen verlagen, omdat je anders continu met de voetsteunen aan de grond zit..
Niet iedereen rijdt op het scherpst van de snede, zeker bij een supersport kunnen de voetsteunen makkelijk een cm of anderhalf naar beneden zonder dat de rijd(st)er de steps ooit aan de grond zal rijden.

Op mijn motor zitten origineel steps waarvan de voetsteun op dezelfde hoogte zit als de bevestiging. Het is als het ware een recht stukje metaal. Ik heb er nu steps op gezet waarvan het gedeelte waarop de voet rust iets lager zit dan het blokje waarmee de steun vastgezet wordt.

Uiteraard is die methode alleen geschikt voor de 20% van de rijders die hoort tot de 80% niet-extreem-sportieve-rijders :+
 
Ik zou het zadel verhogen in plaats van de voetsteunen verlagen, omdat je anders continu met de voetsteunen aan de grond zit..

Valt bij een sportmotor wel mee hoor. Daar zitten de rearsets zodanig hoog dat je een kneedown kan maken zonder dat er iets te grond raakt. Als je op straat niet zo heel hard rijd kunnen ze makkelijk een stuk naar beneden. De rearsets op bijvoorbeeld een naked bike zitten een stuk lager en daar kan je ook prima mee over een dijk raggen zonder de grond te raken. Bij een sportmotor zitten ze gewoon heel erg hoog wat meestal niet nodig is.

De rearsets van mijn RC8 zitten op straat altijd in de laagste stand. Dit scheelt iets van 3cm en geeft een hoop extra beenruimte. Alleen voor op het circuit gaan ze naar de hoogste stand toe. Op de laagste stand kan ik er nog prima de schaamranden vanaf rijden zonder dat er iets te grond raakt.
 
Je kan ook hier terecht voor verstelbare voetsteunen.

Vario Gelenke

grtz,

Cees

Ja, dat is heel fijn voor de bijrijder, maar deze oplossing gaat niet op voor de berijder. De pookjes blijven op dezelfde positie en dat maakt remmen en schakelen wel erg lastig.

Bij die dingen van Valtermoto werkt het wel omdat hierbij de gehele voetsteun inclusief schakelpook, rempook en de rest ook verplaatst.
 
Laatst bewerkt:
:^ zat ik ook net te denken, welke modellen vanaf welke bouwjaren hebben dat nu...

Overigens zijn er ook 'universele' setjes van bijv. Gilles die de standaard steunen verlagen.
Ben je voor +/- 100 euro klaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan