kosten om je motor te knijpen en laten keuren?

TheGreatOne

Rookie
19 jul 2016
14
0
Hallo allemaal!

volgende week ga ik voor m'n avd examen (A2), ik wil graag een zxr400 kopen.
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel het me zou kunnen kosten om een motor te knijpen en legaal erop te rijden.

alle reacties worden gewaardeerd.

bij voorbaat thank you! :P
 
Verzekering bellen, vragen of ze een uitdraai van de Dyno accepteren (dit op e-mail bevestigd krijgen). Vervolgens een gasbeperking oid installeren (gasschuiven).

en gaan!
 
Verzekering bellen, vragen of ze een uitdraai van de Dyno accepteren (dit op e-mail bevestigd krijgen). Vervolgens een gasbeperking oid installeren (gasschuiven).

en gaan!

En als je een aanrijding krijgt komt de verzekering het uitgekeerde bedrag weer op jouw verhalen.

Ik snap niet dat er nog steeds zijn die denken dat het werkt met een uitdraaitje '( |(
 
En als je een aanrijding krijgt komt de verzekering het uitgekeerde bedrag weer op jouw verhalen.

Ik snap niet dat er nog steeds zijn die denken dat het werkt met een uitdraaitje '( |(

En kan het voor de wegen verkeers wet wel eens zo zijn dat jij aansprakelijk bent. Zelfs als het jou fout niet was. Omdat de tegen party zo handig was om te zien dat je zonder geledig rijbewijs reed.
 
En als je een aanrijding krijgt komt de verzekering het uitgekeerde bedrag weer op jouw verhalen.

Ik snap niet dat er nog steeds zijn die denken dat het werkt met een uitdraaitje '( |(

Er zijn verzekeringen met clausules speciaal voor geknepen motoren naar 35kW via uitdraai.
http://www.combimotors.nl/acties/teruggebracht-in-vermogen/

Als je dit zwart op wit hebt staan, kunnen ze daar lastig onderuit in een rechtszaak.
Nog steeds wel belangrijk dat de motor niet meer dan 70kW origineel vermogen mag hebben.
Daarnaast als het niet op kenteken staat, kan een agent je uiteraard een dikke prent geven en moet iemand anders de motor thuis zien te krijgen, je mag er geen millimeter meer op rijden.

Maar het meest verstandige is gewoon iets rijden wat een officiële typegoedkeuring heeft voor 35kW of wat standaard niet meer dan 35kW is. Al dat geneuzel om 2 jaar rijden... ik zou de moeite er niet voor doen en daarom noem ik op mijn eigen site ook alleen de motoren met een officiële goedkeuring of standaard max 35kW. Er is voldoende keus om 2 jaar lekker te sturen en daarna gewoon voor A te gaan en dan een droommotor te kopen. 2 jaar zijn zo voorbij. Ook zou ik niet eens met uitdraai willen rondrijden, elke keer als je een politieauto of politiemotor ziet, zit je weer met geknepen billen in de hoop dat ie je niet langs de kant zet. Of dat je net in een fuik komt bij een algehele controle.
 
Dus.......juiste en beste keuze maken!!
Niet lopen aankloten en geen risico nemen.
Bekeuringen benne niet misselijk anno 2016 en een ongeval wil je dan helemaal niet beleven.
Dus gewoon lekker doen wat Monomuis adviseert:

Het meest verstandige is gewoon iets rijden wat een officiële typegoedkeuring heeft voor 35kW of wat standaard niet meer dan 35kW is.

Elke andere keuze is kans op spreekwoordelijke uitspraak: wie de billen wil branden moet op de befaamde blaren zitten.
Over een paar jaar kan je alles rijden wat er bestaat.
Die paar jaar wachten overleef je ook wel.
Succes.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
En kan het voor de wegen verkeers wet wel eens zo zijn dat jij aansprakelijk bent. Zelfs als het jou fout niet was. Omdat de tegen party zo handig was om te zien dat je zonder geledig rijbewijs reed.

Voor de wegenverkeerswet gaat dat niet altijd op die manier op.

Je hebt 2 'soorten' recht.
Strafrecht en Civielrecht.
Aansprakelijkheid ligt op het civiele vlak, verzekeringswerk dus. Daar word gekeken naar wie wat gedaan heet in een incident en wie dan aansprakelijk is voor de gevolgen.

Wegenverkeerswet is strafrecht. Daar word ook gekeken wie wat fout heeft gedaan, maar daar is een ieder verantwoordelijk voor zijn eigen fout en zal daar al dan niet voor bestraft worden.

Je kan dus een aanrijding hebben waarbij civielrechtelijk en strafrechtelijk de zaken geheel parallel lopen, er zijn ook aanrijdingen waarbij civielrechtelijk en strafrechtelijk niet helemaal parallel lopen.

Het is niet zo kort door de bocht dat als je zonder rijbewijs rijdt je dan civielrechtelijk altijd geheel aansprakelijk bent voor de gevolgen als je betrokken raakt bij een aanrijding.
Als iemand zonder rijbewijs voor het stoplicht staat te wachten en van achter aangereden word bv, dan zal de zonder rijbewijs rijder strafrechtelijk bestraft worden, maar civielrechtelijk zijn schade netjes vergoed krijgen.
 
Er zijn verzekeringen met clausules speciaal voor geknepen motoren naar 35kW via uitdraai.
http://www.combimotors.nl/acties/teruggebracht-in-vermogen/

Als je dit zwart op wit hebt staan, kunnen ze daar lastig onderuit in een rechtszaak.
Nog steeds wel belangrijk dat de motor niet meer dan 70kW origineel vermogen mag hebben.
Daarnaast als het niet op kenteken staat, kan een agent je uiteraard een dikke prent geven en moet iemand anders de motor thuis zien te krijgen, je mag er geen millimeter meer op rijden.

Maar het meest verstandige is gewoon iets rijden wat een officiële typegoedkeuring heeft voor 35kW of wat standaard niet meer dan 35kW is. Al dat geneuzel om 2 jaar rijden... ik zou de moeite er niet voor doen en daarom noem ik op mijn eigen site ook alleen de motoren met een officiële goedkeuring of standaard max 35kW. Er is voldoende keus om 2 jaar lekker te sturen en daarna gewoon voor A te gaan en dan een droommotor te kopen. 2 jaar zijn zo voorbij. Ook zou ik niet eens met uitdraai willen rondrijden, elke keer als je een politieauto of politiemotor ziet, zit je weer met geknepen billen in de hoop dat ie je niet langs de kant zet. Of dat je net in een fuik komt bij een algehele controle.

Leuke tekst, maar ik zie daar nergens iets genoemd over het rijden zonder het voor die categorie rijbewijs.
Tuurlijk nemen ze de motor in dekking. Ik zou zelfs een Boeing 474 kunnen verzekeren.
Alleen...als er dan toch een serieuze aanrijding ontstaat...dan is de motor wel verzekerd en de schade gedekt...als er iemand op rijdt met het vereiste rijbewijs.

En wie zegt dat die uitdraai idd gemaakt is met DIE motor op de bank ??
En dan hebben we het nog niets eens over de betrouwbaarheid van die bank, is die gekeurd door het NMI ??

Ik weet dat we van mening verschillen en dat vind ik prima, maar vanuit mijn 'wat kom ik in de praktijk tegen' ga je gewoon voor gaas als je op die manier ( met uitdraai ) betrokken raakt bij een aanrijding.
Bij wat blikschade zullen ze er niet moeilijk over doen, dan zijn hun inkomsten nog altijd meer dan de kosten, maar bij een aanrijding waarbij er iemand het ziekenhuis indraait...
 
Leuke tekst, maar ik zie daar nergens iets genoemd over het rijden zonder het voor die categorie rijbewijs.
Tuurlijk nemen ze de motor in dekking. Ik zou zelfs een Boeing 474 kunnen verzekeren.
Alleen...als er dan toch een serieuze aanrijding ontstaat...dan is de motor wel verzekerd en de schade gedekt...als er iemand op rijdt met het vereiste rijbewijs.

En wie zegt dat die uitdraai idd gemaakt is met DIE motor op de bank ??
En dan hebben we het nog niets eens over de betrouwbaarheid van die bank, is die gekeurd door het NMI ??

Ik weet dat we van mening verschillen en dat vind ik prima, maar vanuit mijn 'wat kom ik in de praktijk tegen' ga je gewoon voor gaas als je op die manier ( met uitdraai ) betrokken raakt bij een aanrijding.
Bij wat blikschade zullen ze er niet moeilijk over doen, dan zijn hun inkomsten nog altijd meer dan de kosten, maar bij een aanrijding waarbij er iemand het ziekenhuis indraait...

Ik denk dat we niet echt van mening verschillen, hoor. Wat als je nu van de verzekering zwart op wit krijgt dat ze bekend zijn met de manier van begrenzen (op uitdraai met wellicht een kopietje van een ander) en dat ze weten dat je met een A2-rijbewijs op een motor stuurt die op kenteken meer dan 35kW is en ze je met deze informatie verzekeren. Dan moeten ze toch uitkeren? Dat de politie je als nog een boete kan geven, laten we even buiten beschouwing.

Overigens zou ik zelf, wat ik al zei, gewoon lekker iets kopen met een 35kW-homologatie of iets wat origineel max 35kW is.
 
Nog steeds wel belangrijk dat de motor niet meer dan 70kW origineel vermogen mag hebben.
Dat vraag ik me af. Als je op uitdraai verzekert. Als ik toch een motor met meer dan 70kw origineel 35kw maak met een setje, of op de gashendel, en de verzekering een uitdraai onder hun neus schuift dat hij niet meer dan 35kw levert, dan is het toch goed? Het is toch al niet 100% legaal (staat niet op kenteken), dus wat maakt het dan uit als hij meer dan 70kw is origineel?
 
En als je een aanrijding krijgt komt de verzekering het uitgekeerde bedrag weer op jouw verhalen.

Ik snap niet dat er nog steeds zijn die denken dat het werkt met een uitdraaitje '( |(

Als zij dit bevestigen via de e-mail...(wat er ook staat).
Komt dit probleem dan nog steeds voor??? Dat is nieuw voor mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan