Typen spanningsregelaar

koopie

Rookie
17 mrt 2013
9
0
Zwolle
Wie kan mij iets meer vertellen over de verschillende typen Mosfet spanningeregelaars Ik ben n.l. op zoek naar een andere voor mijn Caponord. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de FH012AA en de FH012CA. Zo zijn er ook de FH008 en de FH020. Kan ik deze na het aanpassen van de stekkers probleemloos op mijn Caponord zetten?
 
Hallo Koopie,

Op mijn 2005 Tuono heb ik in 2013 een FH010 mosfet geplaatst, hierbij ook de bruine connector verwijderd/doorgesoldeerd.
Uiteraard gelijk een dikke+ rechtstreeks naar de accu gelegd, ook de hoofdzekering meeverhuizen.
De FH010 kwam van een Kawa.

Had de regelaar overgenomen van iemand van het Aprilia-forum, die regelmatig dit soort upgrades uitvoert, weet alleen zijn naam zo gauw niet meer.(gevonden STANLEYBOBLY)
Zoek even in het Tuono topic of op Aprilla-riders, hier is voldoende info te vinden.

Gr Paul
 
Laatst bewerkt:
Er mag altijd maar 1 hoofdzekering in het laadcircuit zitten.
Dus als je een rechtstreekse kabel van de spanningsregelaar naar de accu legt, moet je die zekeren met 30 A en de originele zekering van het laadcircuit verwijderen.

Heb geprobeerd tekening toe te voegen maar dat lukte niet.
Het komt er dus op neer dat je de originele dunne bekabeling vervangt door dikkere en de boel niet parallel zet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan