Sproeier vraagje

erik99

MF veteraan
15 mrt 2005
5.208
129
Cuijk
Op foto de herkent iedereen natuurlijk meteen een stationairsproeier van een Bandit 600.
Hij komt net uit de ultrasoon en nu hoort er volgens mijn een kanaaltje te lopen dwars door de sproeier van de ene pijl naar de andere.
Maar die krijg ik met geen mogelijkheid open. En nu vraag ik me af of daar dan wel een kanaaltje loopt. Wie weet dat en helpt mij van een dilemma af?

full
 
Laatst bewerkt:
Heb net een set carbs gedaan van een Bandit 600 en er hoort écht een klein gaatje te zitten, 0.35 mm groot om precies te zijn.
Gebruik zo iets als een los draadje van een staalborstel om het goed door te prikken.
 
Heb net een set carbs gedaan van een Bandit 600 en er hoort écht een klein gaatje te zitten, 0.35 mm groot om precies te zijn.
Gebruik zo iets als een los draadje van een staalborstel om het goed door te prikken.

Dat heb ik al geprobeerd. Maar nu ik zeker weet dat er een gaatje zit ga ik maar weer verder prutsen. Ultrasoon is dus ook niet alles.
 
Voorzichtig doorprikken.

Ik begin altijd met een enkel koper draadje uit een stroomdraad.
Als dat niet lukt met een stalen draadje uit een remkabel van desnoods je fiets of brommer.
Remkabel van motor gaat 't niet worden want die is hydraulisch.................
 
Voorzichtig doorprikken.

Ik begin altijd met een enkel koper draadje uit een stroomdraad.
Als dat niet lukt met een stalen draadje uit een remkabel van desnoods je fiets of brommer.
Remkabel van motor gaat 't niet worden want die is hydraulisch.................

Nou, ik heb er eentje door!!!!!
Met een draadje van de staalborstel.
Nu de rest nog en dan nog maar een keer ultrasoon en dan luchtdruk erop en dan moet het toch wel weer goed zijn.
 
Dat heb ik al geprobeerd. Maar nu ik zeker weet dat er een gaatje zit ga ik maar weer verder prutsen. Ultrasoon is dus ook niet alles.

Nee, heb hier ook ultrasoon staan en dat lost zeker niet zomaar alles op. Wil je zeker zijn is een carb-reinigins setje met borsteltjes etc wel erg handig vaak!
 
Laatst bewerkt:
Eerst in de ultrasoon met carburateurreiniger (dat is de foto) en daarna nog met Dasty. Daar gaan ze wel van blinken.
Inmiddels heb ik ze alle vier weer gangbaar en de carburateurs weer in elkaar gezet.

De benzinetank is nog vuil van binnen dus die komt nu aan de beurt. Maar ik zal met een apart tankje met verse benzine wel alvast een keer proberen of we hem na jaren weer eens aan de gang kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Eerst in de ultrasoon met carburateurreiniger (dat is de foto) en daarna nog met Dasty. Daar gaan ze wel van blinken.
Inmiddels heb ik ze alle vier weer gangbaar en de carburateurs weer in elkaar gezet.

De benzinetank is nog vuil van binnen dus die komt nu aan de beurt. Maar ik zal met een apart tankje met verse benzine wel alvast een keer proberen of we hem na jaren weer eens aan de gang kunnen krijgen.

Ik krijg de indruk dat je aan een lekker oud brikje bezig ben. mogen wij weten wat voor motor het is?
 
Ik krijg de indruk dat je aan een lekker oud brikje bezig ben. mogen wij weten wat voor motor het is?

Staat in de OP. Niks bijzonders. Een 600 bandit die lang stil gestaan heeft. Hij was interessant vanwege de prijs (drie knaken en een rol drop) en een km.stand van net 23.000. Mijn guzzi v50 project staat even stil dus deze kan er even tussendoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan