Remdrukprobleem zx10r 2008

euroide

Die hard MF'er
5 feb 2015
526
7
Lieve (technische) motorvriendjes,

Ik zit met een probleem, althans dat denk ik. Ik houd een remhendel die sponsig blijft, bij hard knijpen voelt het op den duur wel hard en ik kom niet in de buurt van het handvat, maar een duidelijk drukpunt is er niet. Na een cm inknijpen is er een drukopbouw voelbaar, maar hier knijp je een stukje doorheen, een vaag gevoel. De motor remt overigens wel goed en hard, al moet ik hier(vind ik) extreem hard in de remhendel knijpen, met alle gevolgen van dien.

Naast het vervangen van de standaard rubberen leiding voor staal omvlochten remleiding heb ik zelf het volgende geprobeerd om het probleem te verhelpen:

-nieuwe remvloeistof
-ontluchten totdat je een ons weegt(alle 3 bleed nipples en banjo's)
-Verschillende merken remvloeistof geprobeerd
-remklauwen gereviseerd

Ter vergelijking heb ik de remhendel van een bekende zx10r'er van me wel eens gevoeld, direct een extreem duidelijk drukpunt. Ook mijn straatbarrel heeft dat duidelijke, harde drukpunt.

Wat doe ik fout of niet goed? Kan de rempomp versleten zijn?

Ik hoop dat jullie advies/een oplossing hebben

Euro out!
 
Laatst bewerkt:
Velen proberen het beter te krijgen door de boel goed op druk te pompen en dan de hendel een nacht lang met een ty-rip strak te trekken naar het handvat.
ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd, en moet zeggen dat de druk de volgende dag wel harder was.
Indien bij jou de hendel daarna hard is en enige tijd later weer niet moet er wel lucht in het systeem zitten.
 
Met een schroevendraaier met een beetje een zacht handvat, tik zachtjes met het handvat om alle lucht zoveel mogelijk naar boven te krijgen, bijvoorbeeld zoals texoot beschrijft uit de banjo e.d.
 
Heb je de leidingen en de remhandel tegelijkertijd vervangen?

Heb je de rempomp al een keer van de clip-on afgehaald en een keer met de handel omhoog gehouden?

Of deze tegelijkertijd vervangen zijn weet ik niet.

Ik ga de pomp ereens af halen en omhoog houden, misschien lukt het zo!

Bedankt voor de tips!
 
Zitten zgan Galfer wave schijven op.

Originele hendel gemonteerd en schanierpunt opnieuw gesmeerd. Daarnaast de pomp los gehad en van de clip on af om zo eventueel lastige luchtbelletjes te elimineren.

Helaas nog heen effect, zijn er nog meer dingen die dit kunnen veroorzaken?!?
 
is het probleem ontstaan met het plaatsen van de EBC remblokken ?
heb je de oude nog liggen ? die eens terug monteren.

Thanks voor het meedenken, maar nee. De oude blokken lieten precies hetzelfde probleem blijken.

Ik ben bijna zover alles te vervangen voor after market set van Brembo. Maar dat zou toch niet nodig mogen zijn?
 
is er wel een probleem als je zegt dat alles goed remt ?

Dat ik in extreme manieren moet knijpen voordat het eindelijk hard remt. Dit met als gevolg een tennis elleboog😂.

Waar ik andere met 1 of 2 vingers zie remmen, en ik 5 moet gebruiken omdat 2 vingers gewoonweg niet voldoende vertraging leveren.

Ik denk dat het er, met de correcte rem druk, met minder kracht harder geremt kan worden. En dat speelt mij parten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan