Intruder topic (deeltje II)

klopt heb hem gevonden nieuwe zekering erin .
alles werkt weer, breng hem wel weg voor de relais .
kan niks vinden .

En het leek zo makkelijk
 
klopt heb hem gevonden nieuwe zekering erin .
alles werkt weer, breng hem wel weg voor de relais .
kan niks vinden .

En het leek zo makkelijk

Hier mot ie zitten (pijl)

full
 
Hier mot ie zitten (pijl)

[afbeelding]


klopt, ik heb het zelfde boek, met het zelfde plaatje.
maar dat is ie dus niet volgens mij .

want als ik die eruit trek, stoppen de knippers.
maar kan ik ook niet meer starten.

zou me verbazen als 1 relais 2 zulke verschillende werkingen zou hebben .


heb hem nu door,denk ik, is voor de zijstandaard en knippers.

snap nu ook waarom motorport me de keuze gaf tussen twee relais.
degene die ik nu heb mee genomen a € 19.00 en een originele van van € 75.00 .

waarvan hij erbij vertelde dat hij niet wist of de goedkope een oplossing voor de m800 was .
omdat hij er verder niks over kon vinden, wel voor honda yamaha en kawa dacht ik .
 
Laatst bewerkt:
klopt, ik heb het zelfde boek, met het zelfde plaatje.
maar dat is ie dus niet volgens mij .

want als ik die eruit trek, stoppen de knippers.
maar kan ik ook niet meer starten.
Klopt dan toch want zijstandaardrelais/startblokkering zit er ook in...


zou me verbazen als 1 relais 2 zulke verschillende werkingen zou hebben .
Zal toch geen onzin in staan?
 
na aangeven dat ik nog niks wist van me bestelde luchtfilter na 56 dagen . '(
heeft paypal me geld terug gestort . :)
had een kuryakyn mach 5 met adapter besteld in amerika .

maarja geld terug niks anders kunnen vinden, das balen .

niemand hier die er een ander filter aan gehangen heeft, aan de M800 .
 
Beste mensen,

Binnenkort mag ik afrijden voor mijn A rijbewijs (en ik hoop daarvoor te slagen uiteraard).
Ik ben op zoek naar mijn eerste motor.
Ik heb op een veiling een leuke Intruder VS700 gezien.
Het zou leuk zijn als ik die voor een paar honderd euro op de kop kan tikken. Ik ben technisch goed onderlegd, dus eventuele problemen wil ik zelf verhelpen.
Het enige puntje waar ik mee zit is mijn lengte. Ik ben 2 meter lang, en is zo'n motor dan wel geschikt, ik zou ook af en toe mijn vriendin mee willen nemen achterop. Een setje forward controls komt er sowieso wel op.
Alvast bedankt! :)
 
Ik ben 1.86 en dan kan het nog net vind ik...
ik denk dat met 2 meter de motor wel erg klein word....
motor zelf heb ik geen minpunten over, ik heb er zelf 2 en vind het heerlijke motoren waar je ook redelijk makkelijk aan kan sleutelen en verbouwen..

maar ik denk dat je beter een vs700 kan opzoeken waar je even op kan zitten om een idee te krijgen of het past
 
Bedankt voor je reactie :)
Rijdt jij met of zonder forward controls en/of aangepast stuur?
Ik zou heel graag willen passen, maar op korte termijn gaat dat niet lukken. Vandaar dat ik even op andere mensen hun ervaringen af wil gaan ;)
 
Beste mensen,

Binnenkort mag ik afrijden voor mijn A rijbewijs (en ik hoop daarvoor te slagen uiteraard).
Ik ben op zoek naar mijn eerste motor.
Ik heb op een veiling een leuke Intruder VS700 gezien.
Het zou leuk zijn als ik die voor een paar honderd euro op de kop kan tikken. Ik ben technisch goed onderlegd, dus eventuele problemen wil ik zelf verhelpen.
Het enige puntje waar ik mee zit is mijn lengte. Ik ben 2 meter lang, en is zo'n motor dan wel geschikt, ik zou ook af en toe mijn vriendin mee willen nemen achterop. Een setje forward controls komt er sowieso wel op.
Alvast bedankt! :)
Meestal is het niet veel, en is 200 tot 300 euro genoeg betaald.
 
Al een tijdje in bezit van twee intruders en eigenlijk red ik mij technisch gezien wel met de vs700..
maar nu toch even een vraag...
zoals ik al zei, ik heb twee vs700's en rijd op beide regelmatig als ik er de kans voor krijg met de verzorging van de honden.
maar nu komt het...als ik op de een bij ons in lelystad langs het vliegveld rijd, en daar zit een behoorlijke spoorvorming dan is het net alsof de motor alle kanten opglijd, ook met het verwisselen van rijstrook over de witte strepen voel je de motor alle kanten op gaan.
terwijl als ik met de ander rijd, heb ik nergens last van....
nu zitten er op beide verschillendevmerken banden op maar wat betreft uiterlijk verschillen deze niet echt noemenswaardig..
nu begin ik dan ook te twijfelen of het frame van de motor die alle kanten opglijd wel recht is...
ik heb hem van alle kanten al goed bekeken en gemeten.,,
maar is er een simpele manier om te meten of het frame recht is ?
Of heeft iemand een andere verklaring voor dat glijden ?

Als ik over een witte streep ga bij het verwisselen van rijbaan dan voel je echt eerst het voorwiel naar rechts glijden en achter glijd dan naar links, waarna je het achterwiel gelijk weer naar rechts voelt glijden...voor mijn gevoel zijn die strepen wel een centimeter of drie dik...
 
Al een tijdje in bezit van twee intruders en eigenlijk red ik mij technisch gezien wel met de vs700..
maar nu toch even een vraag...
zoals ik al zei, ik heb twee vs700's en rijd op beide regelmatig als ik er de kans voor krijg met de verzorging van de honden.
maar nu komt het...als ik op de een bij ons in lelystad langs het vliegveld rijd, en daar zit een behoorlijke spoorvorming dan is het net alsof de motor alle kanten opglijd, ook met het verwisselen van rijstrook over de witte strepen voel je de motor alle kanten op gaan.
terwijl als ik met de ander rijd, heb ik nergens last van....
nu zitten er op beide verschillendevmerken banden op maar wat betreft uiterlijk verschillen deze niet echt noemenswaardig..
nu begin ik dan ook te twijfelen of het frame van de motor die alle kanten opglijd wel recht is...
ik heb hem van alle kanten al goed bekeken en gemeten.,,
maar is er een simpele manier om te meten of het frame recht is ?
Of heeft iemand een andere verklaring voor dat glijden ?

Als ik over een witte streep ga bij het verwisselen van rijbaan dan voel je echt eerst het voorwiel naar rechts glijden en achter glijd dan naar links, waarna je het achterwiel gelijk weer naar rechts voelt glijden...voor mijn gevoel zijn die strepen wel een centimeter of drie dik...
Banden
Wiellagers
Balhoofdlagers
Voorvork
Achtervering
 
Had een vergelijkbaar probleem met mijn pekel VS750, lag toen aan speling op het balhoofd.
 
Krom of niet, het gaat er dus uiteindelijk om of beide wielen in 1 lijn sporen. Dit moet denk ik toch niet zo moeilijk te meten zijn..!?
 
Hello Intruder rijders,

Mijn naam is Gerben. Heb sinds kort uit een Intruder 1400 verkregen. Is jarenlang als het ware een familielid geweest en door omstandigheden mag ik er nu op rondknorren. Het is een 87-er met 4 bak. Volgens mij amerikaanse import ivm mijlenteller

2vmOUoG.jpg



Rijd ondanks de 60.000 mijlen die hij gelopen heeft nog prima.
Heb op het moment nog wel wat onderdelen in bestelling staan, waarvan ik er van een nog een vraag heb die jullie wellicht kunnen beantwoorden.

Het gaat om de accu. In het modellen overzicht van Exide geeft men voor de VS1400 Boulevard een bepaald type aan (ETX16BS). Ik ben er gemakshalve vanuitgegaan dat de Boulevard vanaf 2003 gelijk is aan de Intruder tot 2003.

De hamvraag is, komen de accu's overeen?

Qua afmetingen die ik bijv. bij Yuasa vind, komt ie exact overeen (150 x 87 x 161). Qua voltage en ampere is het allemaal 12v en 14Ah.
 
De hamvraag is, komen de accu's overeen?

Qua afmetingen die ik bijv. bij Yuasa vind, komt ie exact overeen (150 x 87 x 161). Qua voltage en ampere is het allemaal 12v en 14Ah.

Mooie bike, veel plezier ermee. Wat de accu betreft denk ik wel dat die gaat passen maar zou het toch even in het WPH opzoeken.
 
Maatje van me heeft een VS800 gekocht. Deze loopt stationair mooi en rijd verder ook wel goed, tenminste als die goed warm is. Als de motor koud is dan moet je aardig wat toeren maken om weg te kunnen rijden anders stottert en happert ze. Als je de choke gebruikt is dit over en na een kilometer of 10 rijden is dit probleem verdwenen. Leuk en aardig maar het lijkt me niet helemaal normaal om met deze temperaturen je eerste 10 kilometer met de choke moet rijden. Waar kan ik dit in zoeken..!?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Intruder rijders

Eindelijk ben ik de trotse bezitter van een intruder VS 1400 uit 1988
Toevallig is hij precies hetzelfde als die van Kreitler hier een paar posts boven :)

Nu ben ik van plan om hem in de nabije toekomst flink te verbouwen naar een bobber
Ik heb er alleen 1 klein probleempje mee en dat is de koude start.
Bij een koude start slaat hij aan op beide cilinders maar dan gaat hij naar 500 meter op 1 cilinder lopen om dan af te slaan .
Start ik hem dan weer dan slaat hij op 1 cilinder aan en na de gas open te houden klapt nr 2 een paar keer en doet weer mee.
Als dit ritueeltje voorbij is loopt mijn intruder heerlijk en is er niks meer aan de hand .....

Waar ga ik beginnen?

1 bougies ?
2 Forte in het systeem laten schoonmaken ?
3 spul uit elkaar en schoon maken met ijzerdraadjes , borsteltjes
en wasbenzine ?

Alvast dank voor het mee denken
 
Hallo Intruder rijders

Eindelijk ben ik de trotse bezitter van een intruder VS 1400 uit 1988
Toevallig is hij precies hetzelfde als die van Kreitler hier een paar posts boven :)

Nu ben ik van plan om hem in de nabije toekomst flink te verbouwen naar een bobber
Ik heb er alleen 1 klein probleempje mee en dat is de koude start.
Bij een koude start slaat hij aan op beide cilinders maar dan gaat hij naar 500 meter op 1 cilinder lopen om dan af te slaan .
Start ik hem dan weer dan slaat hij op 1 cilinder aan en na de gas open te houden klapt nr 2 een paar keer en doet weer mee.
Als dit ritueeltje voorbij is loopt mijn intruder heerlijk en is er niks meer aan de hand .....

Waar ga ik beginnen?

1 bougies ?
2 Forte in het systeem laten schoonmaken ?
3 spul uit elkaar en schoon maken met ijzerdraadjes , borsteltjes
en wasbenzine ?

Alvast dank voor het mee denken
Je moet er achter komen waarom dit gebeurt.
Nav daarvan ga je actie ondernemen.

Basis is compressie, vonk en mengsel.

In dit geval denk ik aan mengsel.
Is de de brandstofpomp nog goed?
 
Terug
Bovenaan Onderaan