Mijn ervaring met Rena Motoren te Dordrecht

Stiekum een baksteen klaar leggen en dan nog niet eens de ballen hebben om zelf te gooien. Onderkruipsel!!!

Nog laffer dan anoniem een slechte recensie op inet plempen

Ik zou overdag die baksteen klaar leggen, me daarna een stuk in mijn kraag zuipen en dan 's avonds nog eens passeren...

})
 
Het verhaal gaat nog verder :]

De schade oké, heb ik mee leren leven. Maar nu vind ik 'm ook rommelig lopen dus ga ook aan de technische kant twijfelen. Heb zo'n infrarood temp meter dus even uitlaatbochten gecheckt en dat wijkt wel iets meer dan 10% af onderling. 280, 250, 230, 200.

Vermoed dus dat er sowieso niet gesynchroniseerd is. Woensdag breng ik de motor naar MasterTommy hier van MF voor een second opinion. Waarschijnlijk moet alles gewoon weer opnieuw open. Oftewel, vermoedelijk 320 euro door de plee gespoeld bij Rena!
 
Het verhaal gaat nog verder :]

De schade oké, heb ik mee leren leven. Maar nu vind ik 'm ook rommelig lopen dus ga ook aan de technische kant twijfelen. Heb zo'n infrarood temp meter dus even uitlaatbochten gecheckt en dat wijkt wel iets meer dan 10% af onderling. 280, 250, 230, 200.

Vermoed dus dat er sowieso niet gesynchroniseerd is. Woensdag breng ik de motor naar MasterTommy hier van MF voor een second opinion. Waarschijnlijk moet alles gewoon weer opnieuw open. Oftewel, vermoedelijk 320 euro door de plee gespoeld bij Rena!

Wat een miskoop heb je gedaan met die thundercat!
 
Weet je wat het nare is van dit soort dingen:

Er is totaal geen hoor en wederhoor maar het zijn aannames, stel dat het niet waar is dan ben je als MKB voor het leven lang getekend. STel dat het wel waar is, probeer dat zelf onderling juridisch uit te knokken

Niemand zal zich meer herinneren dat het niet waar is maar wel een bedrijfsnaam want die is makkelijk te onthouden
TS zal zich niet vast niet hebben beseft ( of wel ) wat een dergelijk iets aan kan richten
(Exota affaire??)

:W :W :W :W :W :W :W :W
 
Weet je wat het nare is van dit soort dingen:

Er is totaal geen hoor en wederhoor maar het zijn aannames, stel dat het niet waar is dan ben je als MKB voor het leven lang getekend. STel dat het wel waar is, probeer dat zelf onderling juridisch uit te knokken

Niemand zal zich meer herinneren dat het niet waar is maar wel een bedrijfsnaam want die is makkelijk te onthouden
TS zal zich niet vast niet hebben beseft ( of wel ) wat een dergelijk iets aan kan richten
(Exota affaire??)

:W :W :W :W :W :W :W :W

Ach, HP MOTOREN IN EEMNES BESTAAT OOK NOG STEEDS
 
Dat het waar is wat jij verteld, niet lullig bedoeld
Zijn gewoon getuigen, bewijzen zijn er. Foto voor en na. Dus aannames, niet echt.

Of hoe zie jij het als jouw monteur zegt dat hij de carburateurs gesynchroniseerd heeft en 250km later zet je even een infrarood temperatuurmeter op de bochten en ene bocht is 280 graden en de andere 200?

Zie ook verder niet in waarom ik zou liegen? Zou liever gehad hebben dat er netjes daadwerkelijk uitgevoerd was wat ik gevraagd heb, zonder schade. Dat jij het slechte in mensen ziet in zo'n situatie, zegt misschien meer over jou.
 
Laatst bewerkt:
Zijn gewoon getuigen, bewijzen zijn er. Foto voor en na. Dus aannames, niet echt.

Of hoe zie jij het als jouw monteur zegt dat hij de carburateurs gesynchroniseerd heeft en 250km later zet je even een infrarood temperatuurmeter op de bochten en ene bocht is 280 graden en de andere 200?

Zie ook verder niet in waarom ik zou liegen? Zou liever gehad hebben dat er netjes daadwerkelijk uitgevoerd was wat ik gevraagd heb, zonder schade. Dat jij het slechte in mensen ziet in zo'n situatie, zegt misschien meer over jou.

Je weet dat synchroniseren zorgt dat het vacuüm aan de inlaatkant gelijk is he? Je weet ook dat er grotere sproeiers gebruikt worden om de middelste 2 cilinders (bij een 4 in lijn) te koelen omdat deze warmer worden?

Ik ben het met je eens dat het verschil groot is en dat dit niet optimaal is, maar om meteen aan te nemen dat een synchronisatie dat oplost en een monteur dit ook nog even gaat controleren met z'n infrarood thermometer of door z'n tong er tegenaan te houden is te kort door de bocht. Wie weet wat voor een technische problemen die brommer nog meer heeft. Als jij niet gevraagd heb om een beurt maar gezegd heb "ik wil de carbs afgesteld gesynchroniseerd hebben en de kleppen gesteld hebben", dan heb je waarschijnlijk precies gekregen waar je om vraagt, met als bonus de schade.

Verder helemaal met je eens hoor. Ik zou ook knap zuur zijn als ik hem met schade terug krijg. Eigenlijk net als met banden laten wisselen van het koekblik, je weet gewoon dat ze lomp doen en dat je je mooie lichtmetalen velgen met schade terug krijgt.
 
Laatst bewerkt:
carbs afstellen is nogal iets anders dan carbs synchroon stellen zelfs

Geen idee wat hij precies gezegd heeft; ik quote de TS ook niet maar bedoelde te zeggen dat het beter is om te zeggen wat je wilt dat het resultaat is dan het vragen om specifieke acties. Als je vraagt om het stellen van de kleppen en de motor rijdt daarna nog kut (omdat je ketting slap is, ik noem maar wat), dan kun je dat een monteur niet kwalijk nemen.
 
Mij is altijd door meerdere monteurs, waaronder Paul Ritzen, verteld dat bij een optimale synchronisatie het temperatuurverschil onderling van de bochten niet meer dan 10% mag zijn ;)
En bij een sub optimale synchronisatie? Ik leest in deze uitspraak dat Paul niet onder die 10% kan komen bij optimale synchronisatie, dat is dus niet de norm, dat is ideaal. Ik kan hieruit niet afleiden bij welke marge je van fout kan spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan