Knipperlicht doet vaag tijdens rijden

Prinsje89

MF'er
2 feb 2009
137
0
Hoorn (Noord Holland)
Beste mederijders,

Ik heb een Z1000 uit '08 waar ik heel veel plezier van heb.
Echter merk ik iets raars, ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Als ik stil sta en doe de knipperlicht aan (links of rechts) dan gaat deze gewoon aan en op normale snelheid.
Maar als ik rij maakt niet uit welke snelheid en doe ze dan aan, dan gebeurt er niks. Pas als ik rem met mijn voorrem dan pas gaat ie aan / knipperen met normale knipper snelheid.

Hij gaat ook aan als ik de schakelaar half indruk tijden het rijden, links en rechts doen het dan beide.
Heb een paar vermoedens wat het kan zijn;
- wellicht massa probleem?
- Relais misschien onbetrouwbaar
- Sluiting tijdens het rijden in me stuurschakelaar.

Helaas weet ik niet heel veel hiervan en hoop dat jullie eventueel mij hierbij kunnen helpen.

Thanks! :}
 
ik heb niet bijzonder veel verstand van electronica maar ik kan je wel alvast wat vragen stellen denk ik

wat gebeurt er als je het knipperlicht aan zet als:
-de motor uit staat en op contact
-de motor stationair draait
-de motor stilstaand 2500-4000 rpm draait
-je rijdend de koppeling in trekt/knijpt

wat er gebeurt als je rijd heb je al gezegd, dat is duidelijk dus

en in welke situaties gebeuren er rare dingen als je de schakelaar half indrukt? alleen rijdend of ook stilstaand.

geen idee of al deze vragen belangrijk zijn maar ze zijn makkelijk te testen en het kan de elektro techneuten hier misschien helpen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken alvast!

- de motor uit staat en op contact (Dan werken ze gewoon)
- de motor stationair draait (Werkt ook gewoon)
- de motor stationair draait (Idem werkt gewoon)
- de motor stilstaand 2500-4000 rpm draait (nog niet getest ga ik vanmiddag, ben toch op de motor :) )
- je rijdend de koppeling in trekt/knijpt (is wisselvallig soms in een keer)

Hoop dat het iets meer duidelijkheid geeft.
 
Ga ik doen dank je wel!

Wat ik me wel afvraag is waarom hij het wel doet onder het rijden als ik de schakelaar half indruk.
Indien dit wel het geval is, als de spanning te hoog is (las 15v) dan is me spanningsregelaar niet goed. Klopt dit?
 
te hoge spanning voor het relais legt voor mij niet uit waarom het wel half werkt als hij rijdens de knop een beetje indrukt. de stuurschakelaar is niet ontworpen om zowel links als rechts aan te laten gaan, misschien zit daar dus (ook?) iets fout?
 
te hoge spanning voor het relais legt voor mij niet uit waarom het wel half werkt als hij rijdens de knop een beetje indrukt. de stuurschakelaar is niet ontworpen om zowel links als rechts aan te laten gaan, misschien zit daar dus (ook?) iets fout?
Als hij de knop half in drukt doen ze het zowel links als rechts en dan is de belasting 2x zo hoog.
Ik denk niet dat die schakelaar bedoeld is om half in te drukken.
 
Ga ik doen dank je wel!

Wat ik me wel afvraag is waarom hij het wel doet onder het rijden als ik de schakelaar half indruk.
Indien dit wel het geval is, als de spanning te hoog is (las 15v) dan is me spanningsregelaar niet goed. Klopt dit?
Als je laadspanning hoger is dan 15 volt is de spanningsregelaar defect.
Wat een me spanningsregelaar is weet ik niet.
 
Als je het knipperrelais doorverbind moeten de raw's gaan branden aan de kant waar de schakelaar staat. Werkt dat niet dan ligt het niet aan het relais.
 
Ik houd het op kortsluiting c.q. contact met de massa. Heb je recentelijk een lamp o.i.d. verwisseld? Of anderszins aan een schakelaar 'geprutst'.
Een soortgelijk probleem heb ik ooit ook gehad en toen bleek er een kabel gedeeltelijk bloot te liggen.
 
Nee heb geen lampen of wat anders gewisseld.
Wel heb ik alle connectoren wat aangedrukt waarvan ik dacht dat het ermee te maken kon hebben.
Heb hier toen ook gekeken of ik wat kon vinden met een kabel die eventueel bloot lag. Helaas heb ik niks kunnen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan