Open luchtfilters gsxr1100

Stefanoss

Aprilia Tuono (R)
23 apr 2014
972
5
Oss
Ik heb een klein euveltje met mijn Gixxer,

Ik heb mijn suzuki gsxr1100 gekocht met K&N open luchtfilters,

Hij is ook afgesteld met een Dynojet stage3 kit, bij adrie spierings in heesch.(door de vorige eigenaar)

Echter lijkt het erop dat wanneer er teveel wind in de filter slaat dat hij inhoud,

Dit gebeurde voornamelijk bij hogere snelheden, zoals 140 in zijn 4 of harder en hoger in de versnelling, als je dan vol gas geeft dan houd hij in,
Je moet dan echt heel rustig het gas opendraaien.

Maar toen het gisteren hard waaiden reed ik over de dijk, met ongeveer 80km per uur, in zijn 2e versnelling.

Toen begon hij heel erg in te houden, de wind kwam dan ook vanaf de zijkant,

Tevens houd de Gixxer ook even in bij volgas accelereren, net alsof hij teveel lucht krijgt.

Is dit door "beter" afstellen te verhelpen?
Of komt dit puur doordat er teveel wind de carbs inslaat?

En zal het nut hebben om iets te fabriceren zodat er minder lucht inslaat?
 
Ik heb een klein euveltje met mijn Gixxer,

Ik heb mijn suzuki gsxr1100 gekocht met K&N open luchtfilters,

Hij is ook afgesteld met een Dynojet stage3 kit, bij adrie spierings in heesch.(door de vorige eigenaar)

Echter lijkt het erop dat wanneer er teveel wind in de filter slaat dat hij inhoud,

Dit gebeurde voornamelijk bij hogere snelheden, zoals 140 in zijn 4 of harder en hoger in de versnelling, als je dan vol gas geeft dan houd hij in,
Je moet dan echt heel rustig het gas opendraaien.

Maar toen het gisteren hard waaiden reed ik over de dijk, met ongeveer 80km per uur, in zijn 2e versnelling.

Toen begon hij heel erg in te houden, de wind kwam dan ook vanaf de zijkant,

Tevens houd de Gixxer ook even in bij volgas accelereren, net alsof hij teveel lucht krijgt.

Is dit door "beter" afstellen te verhelpen?
Of komt dit puur doordat er teveel wind de carbs inslaat?

En zal het nut hebben om iets te fabriceren zodat er minder lucht inslaat?

Dat heeft de fabrikant al geprobeerd, dat heet een airbox.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk komt er juist te weinig lucht in de carbs door turbulentie.
Dat een motor op een testbank goed loopt betekent niets.
Lucht die snel langs een carburateur stroomt veroorzaakt juist een drukverlaging.
Bij een CV carb wil dan de gasschuif niet open.
 
Waarschijnlijk komt er juist te weinig lucht in de carbs door turbulentie.
Dat een motor op een testbank goed loopt betekent niets.
Lucht die snel langs een carburateur stroomt veroorzaakt juist een drukverlaging.
Bij een CV carb wil dan de gasschuif niet open.

Ahhhh, en ik dacht dat er dan teveel lucht in kwam, dat idee kreeg ik in iedergeval!

Origineel zit terhoogte van de airbox ook nog wat kappen. (omcirkeld in de foto)

Als ik deze er terug probeer te monteren of zoiets dergelijks , zou dit enig effect kunnen hebben denk je?

 
Ahhhh, en ik dacht dat er dan teveel lucht in kwam, dat idee kreeg ik in iedergeval!

Origineel zit terhoogte van de airbox ook nog wat kappen. (omcirkeld in de foto)

Als ik deze er terug probeer te monteren of zoiets dergelijks , zou dit enig effect kunnen hebben denk je?

[~[url="http://i1221.photobucket.com/albums/dd467/audistefan/Forum%20fotos%20lage%20kwaliteit/1993_GSX-R1100W_450jpg_zpseobbyybm.jpg"]afbeelding~][/URL]
Geen idee, kun je proberen.
Ik denk dat een airbox monteren het beste is. Of flatslides, maar die zijn duurder dan je motor.
 
die zijn duurder dan je motor.

Je bedoeld meer waard :+

Hiervoor zijn dus geen standaard oplossingen? (behalve originele airbox)
Mede omdat er van de winter een gsxr600 K4 kontje opkomt.
Dan maar binnenkort eens proberen of er een groot verschil is als ik iets probeer te fabriceren, of dat het überhaupt iets doet zowel positief als negatief!
 
Je bedoeld meer waard :+

Hiervoor zijn dus geen standaard oplossingen? (behalve originele airbox)
Mede omdat er van de winter een gsxr600 K4 kontje opkomt.
Dan maar binnenkort eens proberen of er een groot verschil is als ik iets probeer te fabriceren, of dat het überhaupt iets doet zowel positief als negatief!
Er zitten ook kundige tuners op MF, misschien dat die een oplossing weten?
 
Ik weet niet hoe het bij een waterkoeler is maar mijn oliekoeler loopt al jaren prima met open filters. Het inhouden bij volgas had ik in het begin ook. Ik heb er toen kleinere sproeiers (nadat ik eerst 10% grotere sproeiers in had gezet) en het probleem was verholpen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat de mijne omgebouwd is naar streetfighter, dus zonder kuip. Maar wind of geen wind, hij gaat altijd goed van de plek, zonder inhouden of stotteren.
 
Laatst bewerkt:
Heb meerdere verhalen gehoord van gasten met deze tuning, waarop de motor verschillend reageerde op weersomstandigheden. Bandit 1200 met de bekende losse pods op de carbs, bijna niet af te stellen.
 
Waarom laat je Adrie de motor niet (beter) afstellen/nakijken ? HIj doet aan motor tuning dus.....en je zal toch wel garantie hebben ?
En anders naar Hilltech in Kaatsheuvel.
Niet rommelen met kappen ed want daar zit het niet in

d'n mijne





inmiddels met gsxr 750 carbs = 38 mm ipv de standaard 40 mm
zelf met sproeiers en met carb afstellingen (vlotterhoogte, mengselschroef, naaldhoogte)gespeeld
2 x laser hotcam open uitlaat, ingekort
 
Laatst bewerkt:
Waarom laat je Adrie de motor niet (beter) afstellen/nakijken ? HIj doet aan motor tuning dus.....en je zal toch wel garantie hebben ?
En anders naar Hilltech in Kaatsheuvel.
Niet rommelen met kappen ed want daar zit het niet in

d'n mijne

[~[url="http://i357.photobucket.com/albums/oo19/ronald21_album/Motor-GSXR1100/Foto0074_zps54098c8b.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i357.photobucket.com/albums/oo19/ronald21_album/Motor-GSXR1100/Foto0251_zpsfc9b194b.jpg"]afbeelding~][/URL]

inmiddels met gsxr 750 carbs = 38 mm ipv de standaard 40 mm
zelf met sproeiers en met carb afstellingen (vlotterhoogte, mengselschroef, naaldhoogte)gespeeld
2 x laser hotcam open uitlaat, ingekort

Mooi dingetje :Y

Ja, adrie heeft hem afgesteld op de testbank, en hij zegt dat hij goed afgesteld zou zijn op euro 98,


En ik dacht misschien is er meer ervaring met deze motoren, specifiek met open luchtfilters.

Maar anders gaat hij tijdens de winter perioden of na adrie, of naar hiltech

Heb meerdere verhalen gehoord van gasten met deze tuning, waarop de motor verschillend reageerde op weersomstandigheden. Bandit 1200 met de bekende losse pods op de carbs, bijna niet af te stellen.

Ja, Had al zoiets gehoord, maar dat is vaak met goedkope pods hoorde ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan