Krachtstroom lasapparaat, oude codering ?

E.G.J.

Koud bier hier, koud bier hier. Dankuwel!
Donateur
2 sep 2004
37.546
53.850
Völlenerkönigsfehn Germany
Ik heb een lasapparaat tussen het oud ijzer gevonden.

full


full


full


full


full


full



Het is lasapparaat die als 220 volt toestel is aangesloten, en het ook nog eens doet *D
De mogelijkheid om het toestel op 380/400 volt te laten werken bestaat ook.
En ik dacht makkie, dat fiks ik even, want ik weet jawel wel waar L1 L2 en L3 op moeten :X


De kast = aarde (groen gele draad op de foto)
V en V1 = nul (blauwe draad op de foto)
U en U1 = L2 (zwarte draad op de foto)
De codering 1 2 3 4 is volgens mij van de standenschakelaar, dus daar heb ik niets meer te maken, toch ?
Dus waar moeten nu L1 en L3 op, R en S :?
 
dan zou ik eens beginnen met het bellen van een elektricien en de groepenkast eens laten nakijken. en misschien daarna de netbeheerder voor een andere meter voor 3 fasen en natuurlijk andere en meer hoofdzekeringen en misschien wel een andere kabel door de tuin de straat in.
of in plaats van de netbeheerder gewoon accepteren dat je geen krachtstoom hebt en iets dunnere elektrodes nemen. maar de elektricien zou ik zeker niet overslaan.

Kabel en andere meter is niet nodig, ik heb gewoon 3 fasen in mijn werkplaats liggen.
En het probleem heb ik zelf al gevonden.

full



Ik heb een groepen kast in het internet gekocht. Bekabelt en al, en ik heb natuurlijk gecheckt of dit allemaal in orde was :X :N
Gelukkig was dit de eerste keer dat ik krachtstroom nodig was (wat voor schade had ik wel niet kunnen veroorzaken ?)
Maar in ieder geval heb je mij op het juiste spoor gebracht. Zelf was ik hier niet opgekomen.
En nog iets, het lasapparaat werkt op 380 nu !! *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
vermeld er dan ook even bij waar op het internet je dat ding heb gehaald want dan kan ik die voortaan overslaan als ik weer eens wat nodig heb.
en hoeveel schade je had kunnen maken hangt er van af wat er allemaal fout zat. bij voorbeeld een 3 fasen motor aansluiten op 2 geeft een hele korte levensduur van de motor.
persoonlijk zou ik de rest van de groepenkast ook even helemaal nakijken want hij is typisch zonder enige nacontrole in elkaar getrapt.
 
vermeld er dan ook even bij waar op het internet je dat ding heb gehaald want dan kan ik die voortaan overslaan als ik weer eens wat nodig heb.
en hoeveel schade je had kunnen maken hangt er van af wat er allemaal fout zat. bij voorbeeld een 3 fasen motor aansluiten op 2 geeft een hele korte levensduur van de motor.
persoonlijk zou ik de rest van de groepenkast ook even helemaal nakijken want hij is typisch zonder enige nacontrole in elkaar getrapt.

Wat ik nog van de verkoper vinden kon is dit --->
Verkäufer
Video-Grafik-Sound - Connection ‏
hurth-eschau@t-online.de
Ihr Einkauf
Hager ZP31S vorverdrahteter mit B u. C Automaten bestückter Vetreilerschrank
Artikelnr.: 361344461384

En de groepenkast heb ik vanmorgen compleet nagelopen en voor zo ver nodig nieuw aangesloten. ( het was een maandagmorgen, of een vrijdag nog net af exemplaar)
 
Terug
Bovenaan Onderaan