Klepzittingen opknappen

Davin

Die hard MF'er
26 mrt 2009
295
1
oud beijerland
Hallo,

Ik ben bezig met een fzr 1000 blok op te knappen voor onder mijn YZF 750 streetfighter.
Nou zijn de kleppen behoorlijk ingeslagen en de zittingen vertonen pitjes.
Is er misschien iemand of weet iemand iemand, die de klepzittingen weer netjes kan opsnijden?
(Ik heb het niet over kleppen inslijpen op de zitting).
En dan natuurlijk tegen een schappelijke vergoeding. ;)

Ik weet dat er klepzittinghandfreesjes op de markt zijn, maar die vind ik iets te prijzig (500,- euro) om aan te schaffen voor 1 cilinderkop.
Ik heb ook al gezocht om te kijken of er een bedrijf is die zulke setjes verhuurd, maar dan kom ik ook op niks uit.


Wat ik met de kleppen ga doen ben ik ook nog niet uit.
Het liefst vervang ik ze gewoon voor nieuwe.
Maar dat zou dan ongeveer 20 x 30,- = 600,- zijn.
Ik weet ook niet of ze al te ver heen zijn om ze opnieuw te laten slijpen, dat zou ik dan even aan iemand moeten vragen die ze evt. ook kan slijpen.
Die heeft daar waarschijnlijk meer ervaring mee?

Nu maar hopen dat er een handige hobbyist reageerd? :+
 
Het ligt er denk ik aan hoe diep de klep ingeslagen is?
Dit kan je misschien beter aan het revisiebedrijf vragen?
Dat was ik ook van plan.
Ik heb werkelijk geen idee. Maar het valt (vind ik) nogal mee. Je kunt het wel zien.
Eén klep is zeker niet meer in orde. Inlaatkanaal zit ook onder de roet aanslag.
Ritje naar revisiebedrijf dus :)
 
Laatst bewerkt:
Had ik dat 1000 blok nou van jou gehad?
Ik betwijfel toch wel of dat opzich wel goed liep?
Er zat 1 gebroken klep in, er was een stuk uit de cilinderwand en in het carter lagen de koppelingsplaten in stukjes.
Maar maakt niet uit, hij was tenslotte gratis, dus mij hoor je niet klagen ;)
Ik heb inmiddels nog een 1000 blok erbij gekocht.
Ik denk dat ik van die van jou maar een bijzettafeltje maak. _O-
Volgens mij had jij hem inderdaad opgehaald, maar dat er zoveel mis mee was wist ik niet :o

T blok heeft in mijn frame gezeten en best wel knap gelopen. Ik heb hem toen er weer uit gehaald omdat de draad op de uitgaande as rot was en ik zo de kettingset er niet op kreeg. Toen van de handelaar een gratis ander blok gekregen (welke er inmiddels alweer een kleine 5k probleemloos draait)
 
@ TS: Als je even je privebericht functie aanzet stuur ik je een adres waar ik de goedkoopste originele Yamaha kleppen heb gevonden. En een kleppenboer in de UK, die racegerichte kleppen maakt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan