Super tevreden over mijn T-Max 530

Wie heeft ervaring met de nieuwe startknop op de T-max530?
Is deze wat betrouwbaar?
 
Na 3000 km nog wat vroeg om een degelijke conclusie te trekken maar voorlopig geniet ik van het gebruiksgemak elke keer weer opnieuw !
 
valt mee. als je de dr pully in gooit met de orginele vario valt het erg mee en ben je toch sportiever onderweg.
gooi je de jcosta erin dan heb je kans dat bij normale rijstijl je juist omlaag gaat met het verbruik. vooral bij veel b wegen en snel weg gebruik.
in de stad is de orginele zuiniger.
 
Is zo'n startknop met smartkey nu echt zoveel handiger dan gewoon een sleutel?
Wie wil hier iets over zeggen.
En als je bij de Tmax wegloopt, schakel je de sleutel dan ook elke keer uit?
Het lijkt me nogal een gedoe, maar misschien valt het ook wel mee.
Ik stel deze vragen omdat ik me ook aan het oriënteren ben naar een Tmax.
 
Ik kan er geen verkeerd woord over zeggen ...gewoon heel handig ! De sleutel werkt binnen een heel korte afstand rond je scooter ...indien te ver weg kan men niets met de scooter doen kom je met de sleutel weer in de buurt dan kan men weer alles doen!
Ik heb de sleutel op zak en gebruik hem enkel voor het tanken de tankdop moet worden geopend met de sleutel !
Je kan de wireless verbinding(sleutel vs scooter) ook uitschakelen met de sleutel door gewoon even op de knop te drukken..dan gebeurd er niets ook al zou er iemand je scooter willen starten terwijl jij naast hem staat !
De kwaliteit van de sleutel lijkt me wel ondermaats ...niet wat we van Yamaha gewoon zijn maar dit zal door de jaren moeten blijken ..

Is zo'n startknop met smartkey nu echt zoveel handiger dan gewoon een sleutel?
Wie wil hier iets over zeggen.
En als je bij de Tmax wegloopt, schakel je de sleutel dan ook elke keer uit?
Het lijkt me nogal een gedoe, maar misschien valt het ook wel mee.
Ik stel deze vragen omdat ik me ook aan het oriënteren ben naar een Tmax.
 
Schakel jij dan ook elke keer de wireless verbinding uit als je weggaat bij de Tmax?
Bedankt voor de snelle reactie!
 
Hallo Tmax rijders,
Wat is wijsheid!
Nu nog een nieuwe Tmax aanschaffen met het kenteken op 2016 met misschien "korting", of wachten op het "nieuwe" model welke er misschien heel anders uitziet en duurder is.
En dan in 2017 op kenteken zetten.
Dus eigenlijk een jaar jonger!
 
Bijke,

Dat is een moeilijke keuze he want ik wil altijd nog een budget overhouden om wat te kunnen customizen na een aankoop.

Maar mijn t-max 2016 zilver met akra valt zo goed mee, dat ik eigelijk al 2017 model wil hebben, wel alleen als hij een nog grotere cilinderinhoud zal hebben en niet zwaarder wordt.
Heb al uren gezocht naar info over 2017 maar ik kan niets technisch vinden alleen een klein onscherp fototje.

Heb grondig getest (150 a 200km) op de bmw 650 sport en integra 2016.
Elk heeft zijn sterke en minder sterke punten.
 
nieuwe Tmax aanschaffen met het kenteken op 2016 met misschien "korting", of wachten op het "nieuwe" model welke er misschien heel anders uitziet en duurder is.

Ik vind het een onbegrijpelijke policy van Yamaha om een succesnummer als de T-Max al na twee jaar te vervangen door een nieuw model, behoorlijk dom.... Het vermindert de waarde van een amper twee jaar 'oude' modelreeks waardoor potentiële klanten gaan twijfelen en wachten om nadien toch weer spijt te krijgen of ze nu al dan niet goede keuze gemaakt hebben. Geef je nu een smak geld uit dan zit je na twee zomers alweer met een oud model. Dan kan je net zo goed met een nog ouder model blijven want rijden doen ze allemaal goed en de bedrijfszekerheid hebben ze ook allemaal sinds de oer T-Max.
 
Voor mij persoonlijk gaat het om het plezier tijdens het rijden ...of dit nu met een 2016 of 2017 of 2020 model is laat me koud . Ik begrijp de heisa er rond wel maar daar lig ik nu is niet van wakker ! Het huidige model staat mooi op punt...kopen die handel :)
 
Of wachten...tot het nieuw model 2017 er is en dan een 'overjaarse' 2016 met 0 km op teller uit een of andere showroom buiten rijden.
 
Hallo mede Tmax rijders,

De beslissing is gevallen op Tmax530 model 2017 in de kleur "blazing grey".
Is denk ik dezelfde kleur als jou TMax4Life.
Wat een prachtige machine. Dit rijd echt fantastisch!
Had ook al eens proefgereden op zowel de BMW650GT en op een Tmax530.
Ik persoonlijk vond de BMW te zwaar qua ledig gewicht.
Moeilijk handelbaar. Dus toch maar gekozen voor de Tmax.
Bedankt voor jullie reactie's allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Top !!
Idd zelfde kleur als mij en Jempie ....ik wilde eerst de zwarte tot ik die grijze in de showroom zag staan ....meteen verkocht en tot op heden geen spijt van !!

Succes Bijke en nog vele veilige kms met jou nieuwe machine !!

Hallo mede Tmax rijders,

De beslissing is gevallen op Tmax530 model 2017 in de kleur "blazing grey".
Net gekocht!
Is denk ik dezelfde kleur als jou TMax4Life.
Kan hem volgende week ophalen. Wat een prachtige machine. Dit rijd echt fantastisch!
Had ook al eens proefgereden op zowel de BMW650GT en op een Tmax530.
Ik persoonlijk vond de BMW te zwaar qua ledig gewicht.
Moeilijk handelbaar. Dus toch maar gekozen voor de Tmax.
Bedankt voor jullie reactie's allemaal.
 
Bedankt! Dat zal wel lukken.
Wat de kleur betreft, was het bij mij ook zo.
Ik zou voor een donkere kleur gaan, maar dacht, laat mij toch eerst die lichte kleur eens even bekijken.
Ik zag hem staan en vond hem gelijk mooi!
 
Hoe hebben jullie de Tmax ingereden?
Precies volgens het boekje. De eerste 1000 km. niet hoger dan 4000 toeren of kan het beter op een andere manier?
 
Ik heb van die 4000tr/min 5000tr/min gemaakt ...van de inrij periode weinig last ondervonden eerlijk gezegd !
Dat geldt ook voor mij, 4000/tm was toch net ietsje te bompastylish om heel die eerste 1000 te doorstaan. Ik liet hem - met tedere pols - naar 5000 lopen. Nooit enig nadeel van gehad.
 
Klopt het dat bij de Tmax 530, in de parkeermodus de lampen niet branden.
Wel heel apart vind ik dit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan