XTZ 750 Super Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
de mijne staat binnenkort klaar im te rijden, maar alleen als ik achterop mag :P zelf kan ik nog niet rijden :+
Ik ben erg benieuwd of hij me mee of tegen gaat vallen!
 

BLA BLA
De transalp is een prima fiets voor in de stad. Lekker wendbaar en daardoor vlot. Stoep op en stoep af. Niet voor niets dat de politie er dankbaar gebruik van maakt als dienstmotor. De BMW voor de lange afstanden, op de snelwegen.

De tenere is natuurlijk wat stugger, maar heeft gewoonweg meer power. Een echte all terrein fiets.

Leuke foto's Raymond!
 
Laatst bewerkt:
Dank u heb er nog meer hoor. Zeker van de honda die heb ik als schroot gekocht en weer helemaal tot nieuw gemaakt maar goed is geen XTZ.
 
Deze vind ik zelf wel bruut..
{
full


Wie weet waar die uitlaat vandaan komt?? :}
 
Hmm, nog eens naar het blok gekeken, het lijkt wel een gewone tenere!
Op bikez.com staat ie als '91ér supertenere...
 
Ik heb hem zelf ook, bedoelde de voorbocht. Maar het is dus een foute foto.. De bocht past niet op de superT
 
Ik vond hem vroeger ook prachtig maar hij oogt nu toch wel wat gedateerd hoor, met die Ikea poef als zadel en die ridderlijke zijschilden. Dat moet je toch wel wat kunnen omtupperen lijkt me? Vooral op een paar vet ruige noppenbanden en met wat Dakar accessoires oogt ie wel bruut. Waar vind ik mooie foto's van zulke ombouwprojecten?

P.S. en wanneer komt die XTZ1000 eigenlijk uit? Als die wordt zoals die tekeningetjes die op internet circuleren... :9~

f_G926458.jpg
 
Laatst bewerkt:
nounou,

Als hij zo wordt dan wordt het de eerste all-road met een mooie kader. Vroeg me al af waarom die eeuwige buizenkaders nooit veranderden. Ondanks al die enthousiaste reclame kan ik me niet voorstellen dat je met zo een zware machine comfortabel door allerhande slijk danst. Neem nou een XT600 versus een Alp. Met welke rijdt je makkelijkst een zandheuvel op ? En dan is de Tenere nog zwaarder ? Ik vermoed dat het dan toch wel mooie weggetjes moeten zijn.
Maar....elke motor heeft zijn eigen favoriete pad waar hij de anderen het nakijken geeft :]
 
BLA BLA
ja..ja..aardig, maar nee. Kijk, je hebt hem mooi opgeknapt!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb zelf ook 40.000 km een Supertje uit 1989 gehad. De blauw wit gele; die vond ik toen het mooist.

Ik heb hem voor 1750 Euro gekocht en voor 1850 na 2 jaar en 40.000 km verkocht. Toen had ik wel hardere WP-veren er in zitten en een gerenoveerde carburateur en een nieuwe koppelingskorf.

De gelijkrichter ging na 500 km helaas stuk. Mocht je dit ooit gebeuren, koop NOOIT voor 200 Euri de orginele terug, want die gaat zo weer stuk. Koop die met koelribben van de 850.

De koppelingskorf heeft transmissiedemperveren aan de achterzijde, die nogal bros zijn. Ze breken af in kleine deeltjes (of grotere delen) en gaan door je carter zwerven. Dit leidt in bijna 100% van de gevallen tot een vastlopend blok, total loss!

Doe je zelf een lol. Zet hem op de zijstandaard en open je rechterzijkap. Hier lekt geen olie uit, aangezien het dry sump is. Maak met een luchtsleutel je koppelingskorf los. Haal hem er in het geheel uit en inspecteer de achterzijde.

Hier zitten in de rijrichting een zestal veren, drie zware en drie lichte. Die zware breken dus. Heb je 6 dezelfde dikte? Perfect, want die zijn goed!

Het is een absolute must en geen hoax. Maar een uurtje werk, maar de schade is niet te overzien indien het fout gaat!

Take care!

Noppy
 
welke spanningsregelaar had je gekocht dan ? Die van tourmax, of een originele van de 850 ?
 
Hoi,

Ik heb zelf ook 40.000 km een Supertje uit 1989 gehad. De blauw wit gele; die vond ik toen het mooist.

Ik heb hem voor 1750 Euro gekocht en voor 1850 na 2 jaar en 40.000 km verkocht. Toen had ik wel hardere WP-veren er in zitten en een gerenoveerde carburateur en een nieuwe koppelingskorf.

De gelijkrichter ging na 500 km helaas stuk. Mocht je dit ooit gebeuren, koop NOOIT voor 200 Euri de orginele terug, want die gaat zo weer stuk. Koop die met koelribben van de 850.

De koppelingskorf heeft transmissiedemperveren aan de achterzijde, die nogal bros zijn. Ze breken af in kleine deeltjes (of grotere delen) en gaan door je carter zwerven. Dit leidt in bijna 100% van de gevallen tot een vastlopend blok, total loss!

Doe je zelf een lol. Zet hem op de zijstandaard en open je rechterzijkap. Hier lekt geen olie uit, aangezien het dry sump is. Maak met een luchtsleutel je koppelingskorf los. Haal hem er in het geheel uit en inspecteer de achterzijde.

Hier zitten in de rijrichting een zestal veren, drie zware en drie lichte. Die zware breken dus. Heb je 6 dezelfde dikte? Perfect, want die zijn goed!

Het is een absolute must en geen hoax. Maar een uurtje werk, maar de schade is niet te overzien indien het fout gaat!

Take care!

Noppy

Zeg Zebra...hoezo dit verhaal?

Ik ben natuurlijk wel blij met alle adviezen, maar hoezo?

Heb je nu wel of geen Super tegenwoordig?

En vraagje, gezien je toch er verstand van hebt...Ik kan hem niet in zijn 1 krijgen meer en het neutraal lampje brand niet. Ik heb al naar het een en ander gekeken en vermoedt dat het binnenin zit...de vraag is: Wat denk jij? En wat gaat dit geintje mij kosten?
 
gokje (totale gok eigenlijk): schakelvork krom en de gearindicator is stuk (of draadje los)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan