R1 2002/2003 valt stationair dood

Rosco91

Rookie
29 aug 2016
4
0
Goedendag,

Sinds enige tijd heb ik mijn droommotor in mijn bezit, een Yamaha R1. De motor welke ik heb is van bouwjaar 2002/2003, heeft een goed verleden en heeft onderhand 42.500km op de teller.

Sinds enige tijd valt de motor zo nu en dan stationair ineens helemaal dood als hij warm is. Aan het begin was dit alleen wanneer ik even een stuk wat forser had gereden, maar tegenwoordig valt hij continue dood.

Op dit moment heb ik de tank en het zadel eraf, om het een en ander te controleren qua slangen en koppelingen. Dit lijkt echter allemaal dicht en netjes. Daarmee is de kans op een valse lucht probleem iets kleiner. Tevens geeft de motor geen code in het dashboard weer.

Is dit een bekend probleem bij de R1, en heeft één van jullie een suggestie waar dit probleem gezocht zou kunnen worden?

Vriendelijk bedankt voor het meedenken,
Steven
 
Toerental zat altijd rond 1500 a 1600 toeren. Op dit moment zit het toerental rond de 2400 a 2500.

Vind je dat persoonlijk niet een beetje veel?

Als een een R1 van dat type 1500 á 1600 RPM's stationair draait zou ik me toch eens af gaan vragen waarom zo'n fiets ruim 600 RPM's méér maakt dan dat er noodzakelijk schijnen te zijn als stationair toerental.

Voordat we hier dadelijk gaan verzanden in een discussie aangaande 't afstellen van een paar carburateurs: Waarom heb je die fiets aangeschaft mét dit "euvel" zonder dat je waarschijnlijk wist wat er mee mis kon zijn?
 
Laatst bewerkt:
niet om voor mijn beurt te praten maar volgens mij staat er "Sinds enige tijd valt de motor zo nu en dan.... "

en toerental was voorheen 1500 ....

welkom op motor-forum :]

alles lijkt dicht te zijn helpt niet echt, als je er remmenreiniger of starthulp op spuit zou het toerental gelijk moeten blijven, als hij valse lucht zuigt , zal dat brandbare maar vooral vluchtige goede meegaan en het toerental laten stijgen/veranderen.

Er van uit gaand dat de motor particulier is gekocht heb je waarschijnlijk weinig inzicht in hoe goed zijn verleden daadwerkelijk is.
Als er bonnen bijzitten dat er ondhoud is gedaan maakt het al wat anders, maar kleppen stellen is aan de orde bij 42.000 bij dit type motorfiets, als je niet weet of dat gedaan is lijkt me dat 1 vd eerste dingen om te controleren/te laten doen.

Overigens hoop ik voor je dat het de uitvoering is in rood wit en zwart , want die is gewoon super :P
 
Laatst bewerkt:
Vind je dat persoonlijk niet een beetje veel?

Als een een R1 van dat type 1500 á 1600 RPM's stationair draait zou ik me toch eens af gaan vragen waarom zo'n fiets ruim 600 RPM's méér maakt dan dat er noodzakelijk schijnen te zijn als stationair toerental.

Voordat we hier dadelijk gaan verzanden in een discussie aangaande 't afstellen van een paar carburateurs: Waarom heb je die fiets aangeschaft mét dit "euvel" zonder dat je waarschijnlijk wist wat er mee mis kon zijn?

Zou dat ding al injectie hebben?
 
Hij heeft al wel injectie, betreft model 2003 die in 2004 op kenteken is gegaan. Qua toerentallen kan ik er iets naast zitten, op dit moment ligt het een en ander aan onderdelen eraf, dus kan ik het niet testen. De motor is van een familielid geweest, een groot technicus, vandaar dat het verleden wel goed zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan