Ervaring Bullit 125cc

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
249
3
Brecht (België)
Hey dames en heren,

Ik heb mijn vriendin zo ver gekregen dat ze het motorrijden ook een kans wil geven. Omdat ze eerst wil uittesten of het haar wel ligt voor ze effectief gaat investeren in een rijbewijs, willen we voor haar een 125cc kopen.

De Bullit modellen zijn wel leuk, licht en staan wel voor een vrouw. Maar ze lijken nog niet zo lang op de markt. Heeft iemand er ervaring mee? Zijn ze afgeleid van een ander merk?...
 
Het staat wel voor een vrouw? :?
Ik wist niet er motoren zijn die vrouwen niet staan.
 
Het staat wel voor een vrouw? :?
Ik wist niet er motoren zijn die vrouwen niet staan.

Zo'n bullit staat een vrouw goed :)

full
 
Ik vind inderdaad niet elke motor bij elk type vrouw passen maar smaken verschillen he.
Net zoals ik vind dat bepaalde mannen niet met bepaalde types motor staan.
Maar dat mag natuurlijk niemand tegen te houden om te rijden met wat hij/zij wil.

Het lijkt inderdaad heel erg op de Mash en ze worden volgens mij allebei in China gemaakt. Ze hebben ook een vergelijkbaar blokje als ik mij niet vergis.

Is het niet dat de Mash in Frankrijk ontworpen is en in China gebouwd? Dan is mss de Bullit volledig vanuit China? Is volgens mij nog een tikkeltje goedkoper dan de Mash...
 
Nee, de Mash is niet in Frankrijk ontworpen. Die modellen worden in China onder verschillende merknamen verkocht. Kan dus best gaan om dezelfde motor met heel kleine verschillen.
De kwaliteitscontrole kan ook anders zijn.
 
Het ondervangt een hoop, maar na 2 jaar zit je er mee. Ik zou die Bullshit motoren lekker laten staan, goedkoop is duurkoop en 2e hands verkopen raak je er erg moeilijk van af.

Ik zal zelf zo'n frikandel ook niet snel kopen.
Voor 1950 euro zie ik het ook als een speeltje,dat je na enige tijd weer voor weinig verpatst.
Laat je in 2 jaar 1000 euro afschijven.
Dat doe je al gauw op menig reguliere motor. :)
 
Garantie zegt niet alles. Als je motor iedere keer weer wat heeft dan baal je daar flink van. Mensen met een Mash komen ook van alles tegen, je wil een motor die je vertrouwen kan.
 
Ik zal zelf zo'n frikandel ook niet snel kopen.
Voor 1950 euro zie ik het ook als een speeltje,dat je na enige tijd weer voor weinig verpatst.
Laat je in 2 jaar 1000 euro afschijven.
Dat doe je al gauw op menig reguliere motor. :)

Geen dealer wil 'm hebben. Zelf een Kymco K-Pipe die ik had ging weg voor ongeveer 25% van de catalogusprijs, na anderhalf jaar ofzo. Ding zag er goed uit, 2000km gelopen meen ik. Was blij dat ik 'm kwijt kon voor 500 euro. Mijn wonden gelikt en genezen. Ok, dynamo oid was kapot (waarschijnlijk al vrij lang, op een lange rit met licht aan, was de accu leeg, vaak reed ik kortere stukjes tot max 100km om het niet op te merken), maar dat is snel gefixt.

Dus betaal meer en koop Japans. Veel meer plezier en minder stil staan. Ik geef Chinese motoren (Kymco is taiwanees) weer een kans over 5 a 10 jaar.
 
Mijn Kymco K-Pipe had exact hetzelfde probleem en Kymco wordt onderhand al gezien als een A-merk.
Wat heb je aan garantie als je stilstaat onderweg naar Valkenburg voor een weekendtrip? Ik was er ook snel klaar mee.
 
Kymco A? Nee, blijft nog ff B. Afwerking is niet je van het, onderhoudsintervallen van de blokjes niet, vermogensoutput vaak lager dan Japans, gebruikte materialen net even wat minder kwalitatief. SYM is ook nog B, maar altijd nog een heel stuk beter dan 100% Chinees.
 
Heb ondertussen in haar plaats een testrit gedaan op de Mash café racer en op de Bullit Hunt. De laatste had al wel andere bandjes laten leggen omdat hij de chinese schuivertjes niet vertrouwde.

Toen ik op de Mash kroop, was het even aanpassen. Redelijk klein en een heel andere positie dan op mijn Honda Shadow uiteraard. Ik weet niet of het daar door kwam maar hij voelde nogal 'wiebelig' aan en wat onvoorspelbaar. Ik geef ook wel toe dat het heel anders schakelen is enzo en dat het voor een stuk wel aan mij lag.
Bij hogere snelheden (lees: boven de 90) maakte hij ook redelijk wat zoemende en trillende geluiden. Leek alsof de band ergens tegenaand schuurde ofzo maar zag niet direct iets.

Gisteren dan een testrit gedaan met de Bullit. Ofwel was ik al wat meer aangepast aan dit type brommer-motor ofwel was die gewoon wat stabieler en aangenamer om mee te rijden. Gaf in ieder geval een betere indruk.
Die laatste had ook nog wel een jaar garantie dus is wel een voordeel.
Moet alleen eens checken welke voorwaarden er aan vast hangen (bv om de hoeveel km onderhoud nodig bij de dealer en is dat ook gebeurd?).

Mijn vriendin vond hem er ook leuker en minder 'goedkoop' uit zien dan de Mash dus als de garantie nog geldig is, zal het waarschijnlijk toch de Bullit worden.
 
Heb zelf dit jaar een Bullit hunt 125 British Green gekocht en ben er enorm tevreden mee! Hij rijdt soepel, vlot, comfortabel en ondanks het “maar” een 125cc is… klikt en voelt hij toch als een echte moto aan. (Meer dan dat ik op vaarhand had gedacht…)

Het is trouwens een Belgisch merk dat in China wordt geproduceerd en ik lees er trouwens alleen maar goede dingen over dus maak me nog niet onmiddellijk zorgen over de “kwaliteit”. De motor ziet en voelt ook erg kwalitatief aan, ondanks het lage prijskaartje.

opelijk heb je geluk en vooral veel plezier met de jouwe!
 
Ik was in Zuid Frankrijk. Heel veel (Yamaha) scooters, veel Harley Sportsters, veel BMW’s 12xx GS en voor de rest opvallend veel lichte motorfietsen van de merken Mash en Bullit. Ze zien er wel erg fragiel uit, maar dat doen de lichte motorscooters ook als je het plastic omhulsel eraf haalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan