Speedo healer

Stefano84

Rookie
11 jun 2016
4
0
Amsterdam
Ik wil het tandwiel voor met -1 verkleinen, moet er dan ook een speedo healer geïnstalleerd worden?
Het betreft een triumph street triple uit 2015.
 
Niets met een speedo healer te maken maar een grotere kettingwiel achter geeft minder slijtage door een kleinere hoek verdraaiing van de ketting.
Ik wil het tandwiel voor met -1 verkleinen, moet er dan ook een speedo healer geïnstalleerd worden?
Het betreft een triumph street triple uit 2015.
 
Laatst bewerkt:
Niets met een speedo healer te maken maar een grotere kettingwiel achter geeft minder slijtage door een kleinere hoek verdraaiing van de ketting.
Wat? :? Nu snap ik wat je bedoeld.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit uitmaakt..

OT: Ligt er aan hoe groot de afwijking nu al is. Vergelijk de snelheid van het dashboard eens met een GPS. Dan kun je zien of een speedohealer nodig is of niet. Ik denk dat je hem met die wisseling niet nodig zult hebben.
 
Laatst bewerkt:
Niets met een speedohealer te maken, maar het laadvermogen van een helikopter is oa afhankelijk van de dichtheid van de lucht en die wil nog wel eens verschillen dus daar moet je rekening mee houden als je bijv onderhoud gaat doen aan wind turbines.
 
Laatst bewerkt:
I changed the front/rear sprocket on my bike and my speedo reads the same at a given rpm. So do I have more speedo error?
Yes. The speed sensor is reading the revolution of the countershaft, therefore the speedo vs tacho readings will always be the same. However, with a shorter sprocket ratio, higher rpm is needed for the same actual speed, i.e. the speedo error is increased.

Ok dus nogmaals de vraag: heeft een street triple deze correctie ook nodig of wordt de snelheid aan het wiel gemeten?
 
Laatst bewerkt:
Je zou het eerst eens aankijken op de GPS na tandwiel wisseling, tellers zijn vaak erg positief grote kans dat je teller na verandering beter in de buurt van de werkelijkheid komt was met mijn motor wel het geval 50km/uur was echt 50km/uur i.p.v 55 ofzo ervoor.

Kijk wel of -1 voor gaat met je achterbrug, anders is +2 achter wellicht een betere optie.

Denk dat je motor gewoon op het blokt telt op het wiel doen de meeste motoren al en tijdje niet meer
 
Je zou het eerst eens aankijken op de GPS na tandwiel wisseling, tellers zijn vaak erg positief grote kans dat je teller na verandering beter in de buurt van de werkelijkheid komt was met mijn motor wel het geval 50km/uur was echt 50km/uur i.p.v 55 ofzo ervoor.

Kijk wel of -1 voor gaat met je achterbrug, anders is +2 achter wellicht een betere optie.

Denk dat je motor gewoon op het blokt telt op het wiel doen de meeste motoren al en tijdje niet meer

Ok duidelijk verhaal, bedankt voor de uitleg :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan