Halflive heeft een moturist

Allemaal leluk...maar das juist leuk 8-) ...
Hou niet van dat soort plastiek bakken maar vind die best goed bij die K staan..
Mijn plan is om het Smart velgje te wisselen voor spaakvelg..dan zou jou naaf en wiel vrijkomen Halflive, maar duurt nog ff..eerst maar ff weer rijdend maken..dat gaat wel de goede kant op :P
 
Nog even iets recht zetten. De K75 op de foto's heb ik recent aangeschaft. Het is een projectfiets. Toen ik hem kocht liep hij veel te rijk. De vorige eigenaar had al van alles vervangen en geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar. Ik heb er hem voor een nette prijs gekocht en kon hem eventueel in onderdelen weer grotendeels terug verdienen.
Maar rijk lopen kan alleen doordat de computer de verkeerde input krijgt. Een paar avondjes methodisch de verschillende componenten nalopen leverde een temperatuursensor op die hele rare waardes gaf. Een klereding om te vervangen, maar hij loopt nu weer netjes. Het was ook gelijk een mooie gelegenheid om de fan weer origineel aan te sluiten en te repareren.
Het besluit is genomen om deze motor definitief de trekker van de Moturist te maken.

Van het subframe dat bij de Moturist zat kan ik eigenlijk alleen de kogels gebruiken. Dat heb ik dus al kort geslepen.
 
Maar nu actie.
De bak had enige gebreken. Het meest in het oog liep het spatbord. Je ziet heel veel moturisten met een gekraakt spatbord, waarschijnlijk kan je het niet zien vanaf de motor.
Ik heb lekker alles wat gekraakt was tot aan de gelcoat weggeslepen. toen waren de scheuren gaten geworden. Met karton en pvc tape heb ik een steunmal gebouwd en de binnenkant weer opgebouwd met polyester.

full
 
Hetzelfde verhaal voor de neus. Een van de vorige eigenaren heeft kennelijk de Ed Pols formule gebruikt en de bak op 20cm voorloop gezet. Hij heeft ergens in zijn leven tenminste flink op zijn neus gestaan.

full
 
Om de een of andere reden moeten er in zijspannen altijd gaten geboord worden. Behalve de bovenstaande reparaties heb ik tientallen, zo niet honderd kleinere en grotere gaten geplakt en gevuld. En wat stukjes waar origineel meer gelcoat als glasdoek zat.
Daarnaast heb ik me de pleuris staan schuren. Er zaten vijf kleuren op. De bovenste (matzwart) en de tweede (groen) zaten niet goed vast. Ik heb hem dus helemaal tot aan de gelcoat kaal gemaakt.
Op volgorde: rode gelcoat, rood metallic, groen, geel, gewoon rood, matzwart.
Hij staat nu in de primer. Ik zie nu hij staat te drogen al weer krassen, gaatjes en scheurtjes. Maar de stappen worden kleiner.

full
 
Ziet er idd bloedjestrak uit! :}

De lijnen van dit type span vind erg mooi, by the way.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht al wat ben je stil de laatste tijd

:X

Je bent flink aan het pezen geweest zeg!
 
Eigenlijk best een mooie lijn die bak. Zou helemaal niet misstaan aan een wat modernere fiets.

Goed bezig, ik vind het altijd knap als mensen het geduld hebben om met polyester en plamuur te werken. Mijn vader kan het goed (zeiljachten), maar ik heb het 1x geprobeerd. Daaagen aan een mal gewerkt en uiteindelijk lande alles met kleverige zooi, inc wegwerphandschoenen zo in de vuilnisbak :-(
 
Ik weet in ieder geval weer waarom ik geen schilder geworden ben, schuren is niet mijn ding. En dan heb ik collega's die een 747 staan te schuren en matteren.
Ik heb een jaar of drie beroepsmatig met polyester gewerkt. Installaties voor de chemische industrie. Daarna heb ik nog een paar jaar luchtvaart kunststoffen gedaan, dat zijn heel andere eisen, glas en koolstof vezel, maar ook leuk. Ik heb dus absoluut geen hekel aan polyester, naar mijn mening is het fantastisch materiaal met oneindige mogelijkheden. Hoewel ik het beroepsmatig niet meer zou willen doen.
 
Ik weet nog iemand in het oosten des lands die is helemaal los op dit soort klussen, moet ik zijn adres even doorgeven?
 
Behalve de bak van Jack, nog een moturist gezien afgelopen weekend.

full


Ouwe "roestbak"...

het zou eigenlijk wel grappig zijn om ze allemaal op te nemen in 1 of ander bestand.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha die zag ik vrijdag ook.
Gave bak.
Originele stoel en dakje.
Heel aardige vent.

ja, ik had hem vrijdagnacht ook al gespot, alleen geen foto gemaakt.
Het Harley-span van Guy (of hoe schrijf je het?) stond er ook, ook een gaaf ding.

En het Velorex-BMW rookgordijnspan van Jaap-Jan
 
Laatst bewerkt:
Behalve de bak van Jack, nog een moturist gezien afgelopen weekend.

[afbeelding]

Ouwe "roestbak"...

het zou eigenlijk wel grappig zijn om ze allemaal op te nemen in 1 of ander bestand.
Onze Groningse Moturist heeft wel een eigenaars pagina, maar als ik zie hoeveel van die bakken er nog in gebruik zijn is die pagina verre van compleet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan