BMW R80/7 Project

Die Puch tank geeft hem mooi een eigen smoel, wijkt meteen af van al die andere boxerbouwsels

dda12c4e585a53362af8981c217a6800.jpg
 
Heb een ander model Puch M50 tank erbij gekocht, en moet zeggen dat die ook heel erg gaaf op de BMW past... Wordt nog even een keuze maken welke ik voor dit project gebruik...
 
De andere M50 tank:

full


De eerste M50 tank, welke nog wel 40 a 50 mm zakt totaal:

full
 
Als ik jou was, zou ik de eerste nemen. die heb je nu toch al verkloot bewerkt. En er zit al een rondje in gestanst voor een BMW logo. Wil je geen logo op de tank, dan de andere tank nemen, die is toch al glad.
 
Als ik jou was, zou ik de eerste nemen. die heb je nu toch al verkloot bewerkt. En er zit al een rondje in gestanst voor een BMW logo. Wil je geen logo op de tank, dan de andere tank nemen, die is toch al glad.

Maakt niet zoveel uit hoor welke ik kies, de andere is wel weer voor een volgend project. Heb ook weinig verkloot hoor, ze worden er alleen maar mooier van.
 
Ben al tijdje dit super interessante project aan t volgen. Wordt vet!

Vind die eerste tank in je post (zonder embleem stansen) van wat ik zo op de foto's kan beoordelen, mooier staan qua verhoudingen.
 
De tweede tank past inderdaad wat mooier naar mijn idee. Tank mag misschien wel een klein beetje omhoog.
Jammer dat het rondje voor het logo ontbreekt maar kan natuurlijk kwa spuitwerk ook iets moois verzinnen.
Wil toch wat leuke kleinigheidjes in de motor terug laten komen met wat laserwerk. Denk aan het logo, r80/7 en mijn eigen nummer #197. Daar heb ik wel wat ideeën over.
 
Die gladde tank ziet er erg fraai uit. Stuk sierlijker. Vraag is alleen of dat de look is waar je voor wil gaan.
Zie die gladde tank meer met straat banden en een caferacer zitje of buddyseat. en de andere met grove noppen banden en het huidige zadel.
 
Die gladde tank ziet er erg fraai uit. Stuk sierlijker. Vraag is alleen of dat de look is waar je voor wil gaan.
Zie die gladde tank meer met straat banden en een caferacer zitje of buddyseat. en de andere met grove noppen banden en het huidige zadel.

Daar heb je ook gelijk in, het is nog niet eerlijk om het te beoordelen zonder de uiteindelijke noppen.
 
Nieuwe steunen voor de vering erop gelast, adapter voor de tank gemaakt, tank ontchroomd en wat overbodige steunen alvast weg geslepen. Tank zit dus nu op een definitieve positie. Met de adapter kan ik dus altijd een andere tank erop maken.
Op deze adapter monteer ik ook de bobines bijvoorbeeld. Deze vallen dan dus weg onder de tank. Heb de gaten voor en achter bij de tank dichtgelast, vond ik mooier. Ben ook wat aan het kijken met de positie van de koplamp met behulp van een steuntje.

Foto's van de tankadapter volgen.

full


full


full


full


full


full
 
Anders dan andere boxer brouwsels is hij zo zeker! Weet nog niet helemaal of ik fan ben van de dikke buis voor het zadel en de grote ruimte tussen zadel en tank. Maar dat zal er vast beter uit zien als alles gelakt is :t Keep up the good work!
 
Anders dan andere boxer brouwsels is hij zo zeker! Weet nog niet helemaal of ik fan ben van de dikke buis voor het zadel en de grote ruimte tussen zadel en tank. Maar dat zal er vast beter uit zien als alles gelakt is :t Keep up the good work!

Komt natuurlijk omdat mijn tank maar 9 liter is, minder dan de helft dan origineel. Dus creëer veel loze ruimte. Maar dat was mijn bedoeling ook. Ben zeer tevreden tot nu toe.
 
Foto van de tankadapter. Hier komen de bobines opgeschroefd.

full
 
En , al iets verder? :Z

Ben donderdag aan m'n keel geopereerd dus kan en mag eventjes weinig doen helaas...

Zit wel te bedenken welke banden ik zal bestellen, welke maatvoering vooral, en of ik daarbij nieuwe velgen zal inspaken.
 
Laatst bewerkt:
Succes met herstellen

Dankjewel!

Ik ga als het weer kan verder met de voetsteunen, uitlaat/dempers en het plaatsen van de elektronica. Uitlaat ga ik zelf maken denk ik. Heb ook wat logos uitgetekend dus die komen ook binnenkort van de laserboer terug. Even kijken waar ik die mooi in kan verwerken.
 
Vind de Continental TKC80 wel een gave band voor de BMW. Nu zit er qua maatvoering achter een Metzeler 4.00/18 (gemonteerd 110mm gemeten breedste punt) op en voor een Continental 3.25/19 (gemonteerd 90mm gemeten breedste punt).

Achter zou ik kunnen gaan voor een 110/80/18 of een 120/90/18.
140 wordt te breed denk ik. Zie ook dat ze te krijgen zijn in 4.00/18 en 4.10/18. Wil ze wat breder hebben dan dat ze nu ogen op de motor. Kan achter best 120-130 millimeter uiteindelijk kwijt.

Voor zou ik kunnen gaan voor een 100/90/19

Ligt er natuurlijk uiteindelijk aan hoe de band op de velg zit dus het is nu maar een beetje gissen wat ik doe. Ben eerlijk gezegd niet echt thuis in de bandenwereld en de maatvoeringen daarvan.
 
Kijk ook eens naar de heidenau k60 banden, zelfde soort uitstraling als de Continental TKC80 maar volgens mij qua wegligging en rijcomfort een stuk beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan