Kawasaki versys 650 deel 4

Jospeeters

Rookie
25 aug 2016
26
0
Kessel
Hallo,

2 vragen.

-Heeft iemand een idee hoe ik de kabel van de gashendel kan spannen? Deze hangt nogal slap.

-Een tijdje terug heeft iemand mijn knipperlicht aan de achterkant ervanaf gestoten, en vandaag gebeurde dit rechtsvoor. Hoe dit gebeurd is, geen idee. Omdat ik vindt dat ze nogal kwetsbaar zitten en niet heel stevig zijn wil ik er graag anderen opzetten. Heeft iemand een idee waar ik zulke knipperlichtjes kan krijgen? Ze moeten in elk geval korter zijn.

En hier de OP op verzoek van Clown (zelf even actualiseren):
En daar gaan we weer, Het Kawasaki Versys 650 topic, deel 3...


- Heb je een Versys? Dan hoor je hier natuurlijk je ervaringen te delen... ;)
- Heb je interesse in een Versys? Stel hier je vragen en- of post je proefrit ervaringen...
- Voor alle andere geldt.. een Versys is wellicht een van de meest ondergewaardeerde motoren. Maar dat is snel voorbij, als je enkel het achterlicht te zien krijgt... :P

Want een Versys is een uiterst wendbare motor, zeer goede handelbaarheid, gekoppelt aan een enorme dosis fun en absoluut niet enkel geschikt voor beginners...


Geschiedenis:

- het Kawasaki Versys 650 - topic
- Het Kawasaki Versys 650 topic, de 2e kans...


Even wat plaatjes: Model 2006-2009

full


full


4f418114ff222dc50023492c1daca6cd.jpg


Vanaf 2010 ziet de Versys er zo uit...

kawasaki-versys-650-accion.jpg



kawasaki-650-versys-2013-800px.jpg


Kawasaki-Versys.jpg


Model 2015
2015-kawasaki-versys-650-shows-up-photo-galleryvideo_1.jpg



Versys-rijders uit dit topic...

Clown683: bj. 2008, ABS... Sold!!!
full


black mule
full

full


Fuck Het Milieu
3b660d383725ad10ab46b21f8bedb606


Walter B
2zxrort.jpg


Cherber
41.jpg


chillozz
11008617_799069283501943_5488086554441157980_o.jpg


10347175_687151544693718_8349810782135056472_n.jpg


Chocola
full


Alex
djcdIyZ.jpg


cagelderblom
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jos,
Betreffende vraag 1 geen idee, ik weet dat er aan de rechterkant van de versys wel wat stel mogelijkheden zitten. Ligt er ook aan welk type je hebt.
Vraag 2, er zijn heel veel vervangende knipperlichtjes mogelijk. Clown heeft ze op zijn Versys MK1 helemaal verwijderd aan de voorzijde en vervangen voor spiegels die de knippers aan boord hebben.
Zelf heb ik een MK1 en eigenlijk nog nooit een knipper "verloren" :)
 
Vraag 3, wil je er een mooie startpost voor deeltje vier van maken? Kopieer de startpost van deel 3 maar.

Ander vraagje:
Wie heeft er ervaring met het verlagen van de stepjes? Ik denk dat met mijn 1.93 een 2 of 3 cm lager veel effect kan hebben.
 
Waarom geen hoger zadel laten maken 1cm hoger?
Kan mogelijk ook. Maar wat zijn de kosten? En het zadel zit gewoon prima. Vermoed dat dat wat meer voeten in de aarde heeft dan simpelweg voor een paar tientjes de stepjes 2 of 3 cm lager zetten
Of denk ik verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jos,
Betreffende vraag 1 geen idee, ik weet dat er aan de rechterkant van de versys wel wat stel mogelijkheden zitten. Ligt er ook aan welk type je hebt.
Vraag 2, er zijn heel veel vervangende knipperlichtjes mogelijk. Clown heeft ze op zijn Versys MK1 helemaal verwijderd aan de voorzijde en vervangen voor spiegels die de knippers aan boord hebben.
Zelf heb ik een MK1 en eigenlijk nog nooit een knipper "verloren" :)

Hallo,

Ik heb het 2015 model. er zit van alles idd, je kunt het stationair toerental ook bijstellen.

Ik heb een valbeugel gemonteerd. Als ze hier binnen blieven is er natuurlijk geen probleem meer. Kan best zijn dat iemand per ongeluk er tegen aan is gelopen zodat hij is afgebroken. Ik wil er wel een foto bijzetten maar dit lukt me niet omdat ze te groot zijn. Heb je misschien een link ergens naartoe waar ik iets kan vinden qua knipperlichtjes?
 
Hier is de Versys dan! even gewassen natuurlijk!

full


Zit al lekker veel op qua extra's, zelfs een tomtom rider.
Wensenlijstje:

-lamp voorkant vervangen, de mistlampen zijn mooi wit en het dimlicht valt een beetje in het niet. Is het makkelijk vervangen?
- knipperlichtjes voor vervangen voor leds, dus ben benieuwd of het makkelijk is Jos!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus een valbeugel gemonteerd, deze zit in totaal 65 mm van de kuip af. De orginele knipperlichten zitten tot 140 mm van de kuip af. ik verwacht dat iemand tussen de motor is door gelopen en toen het knipperlicht heeft afgebroken. Dus ik wil knipperlichten monteren die maximaal 65 mm lang zijn.
full
 
Ja, die had ik gezien. Verzendkosten zijn helaas de helft. Iemand die mee wil doen? Verzendkosten delen?
 
Hier is de Versys dan! even gewassen natuurlijk!

[afbeelding]

Zit al lekker veel op qua extra's, zelfs een tomtom rider.
Wensenlijstje:

-lamp voorkant vervangen, de mistlampen zijn mooi wit en het dimlicht valt een beetje in het niet. Is het makkelijk vervangen?
- knipperlichtjes voor vervangen voor leds, dus ben benieuwd of het makkelijk is Jos!


Ziet er strak uit Flox, al vind ik "persoonlijk" de wheelstripping niet zo staan in combinatie met zwart en de rode spiraalveer. Zou dan zelf voor een rode stripping kiezen. Maar zoals ik al zei, dit is persoonlijk :)

Wat het vervangen van de lamp aan de voorkant betreft, ik neem aan dat je de H7 lampje bedoel ?
Dit is niet simpel. Wel wat vervangen betreft,(stofkap los,stekkertje los, beugeltje los, lampje eruit, nieuw lampje erin, beugeltje vast, stekkertje erop en de stofkap weer terug) maar je komt er zo k*t bij. Het ik geen grote handen maar zelfs dan kom ik er nog nauwelijks tussen. en had weinig zien om het hele circus te demonteren. Maar uiteindelijk is het gelukt.

Weet wel welke lampen je gaat gebruiken, ik had de extreme-vision van philips, met 130% extra zicht, maar die vielen voor mij ook 130% tegen. Heb ze dus ook na een week er weer uit gehaald.
Ze zijn echt niet wit, verre van zelfs, en ik weet niet hoe ze de lampjes gefabriceerd hebben, maar ze zouden dus ook verder dan standaard schijnen. Ja, dat klopt ook. Maar ik heb in die week heel veel tegenliggers gehad die schijnbaar heel veel last hadden van mijn lichtbundel. Dus ja, zo kan ik ook adverteren met meer zicht.
Ik had gelukkig nog lampjes van m'n auto liggen die ik vervangen had voor xenon, en deze was voor mij beter qua kleur dan die van philips. Maar vraag me niet waar ik ze vandaan heb, ik dacht vanuit china ofzo.

Heb nu wel interesse voor de LED dimlicht die nu op de markt zijn, hier betaal je er nog zo'n 100 euries voor, maar via ali-express heb je ze al voor rond de 30 euries.
CNSUNNYLIGHT Auto Koplamp H7 H4 LED H8/H11 HB3/9005 HB4/9006 H1 H3 9012 H13 9004 9007 70 W 7000lm Auto Lamp Koplamp 6000 K Licht in CNSUNNYLIGHT Auto Koplamp H7 H4 LED H8/H11 HB3/9005 HB4/9006 H1 H3 9012 H13 9004 9007 70 W 7000lm Auto Lamp Koplamp 6000 K Licht van Koplamp Lampen op AliExpress.com | Alibaba Groep

Heb er nog weinig ervaringen over gelezen.
 
Goedenavond,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen.
Ik ben Arjan van Wendel, 22 jaar oud. Wonend in de gemeente Kampen

Ik ben sinds een paar weken bezig met motor rijles (a2 rijbewijs), het AvB heb ik in de pocket dus nu de rest nog.

Heb hier het één en ander gelezen dat de Versys een hele fijne motor is dus zodoende ben ik ook van plan om een Versys 650 te kopen. Ook speelt mijn lichaamslengte van 2 meter erg mee. Het zal het eerste model zijn aangezien die het meest bij mijn budget past.

Heb hier al de nodige tips meegekregen. Alleen waar moet ik bij opletten bij mn aankoop van een Versys?

Arjan
 
Hoi Arjan,
Ik ben zelf redelijk onbevangen in het koop proces gestapt toen ik voor de mijne ging kijken.
Gelukkig was dat een ontzettend mooi exemplaar met wat kleine gebruikers sporen.
Het schijnt dat de uitlaat flens die de demper in gaat een zwak punt is. Verder ben ik geen specifieke dingen tegen gekomen die zwak zouden kunnen zijn. De Versys is gewoon ontzettend onderkent in NL :/
 
Ik vind dat mijn standaard verlichting (2010) prima licht geven. Waarom ben je niet tevreden met de standaard verlichting?
 
hallo aangezien ik mijn nog niet heb voor gesteld, ik ben Jos. Ik kom uit Noord-Limburg en woon in het dorpje Kessel. Na 3 jaar een racer te hebben gehad ben ik afgelopen Maart overgestapt op een Kawaski Versys 650. Deze heb ik uitgerust met een valbeugel, zijkoffers versnellingsindicator mislampen wheelstriping en usb poort. Hierbij voeg ik wat foto`s toe van mijn motor
full
 
Goedenavond,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen.
Ik ben Arjan van Wendel, 22 jaar oud. Wonend in de gemeente Kampen

Arjan

Waar ik op zou letten is dat jij vind dat hij lekker rijd, je er prettig op voelt.
Verder even op letten of hij recht is, mooi stationair loopt, even doortrekken in de toeren als hij warm is. Ik zou mij niet druk maken over de kilometer stand, sinds 2009 alleen maar met dit type motorblok gereden en nooit problemen gehad ( hoogste was 50.000 in 2 jaar tijd ) Maar er is hier ook iemand met 250.000km toch?
Veel plezier met proef rijden als je eenmaal kan :+ :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan