zadelverwarming,welk element?

de_les

Rookie
10 sep 2016
5
0
oostende
hallo beste mensen,
daar ik mezelf een beetje wil klaarstomen voor de winter zou ik graag eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor zadelverwarming.

zijn er hier mensen die bijv een verwarmingsmatje van 12v onder hun zadel hebben?
van elektronica heb ik eigenlijk geen kaas gegeten,ik heb gisteren wel zelf mijn handvatverwarming gedaan(wat een mijlpaal) maar voor de rest ken ik er niet veel van.

naar welke specificaties moet ik kijken als ik een matje wil kopen?

honda deauville 650

thanks in advance :-)
 
goh ik ben echt een koude kleun.
zelfs in de herfst en lente gebruik ik handvatverwarming.

ik ben inderdaazd van plan het verwarmingsmatje onder mijn zadelbekleding te monteren..
maar welke matjes zijn geschikt daarvoor?
 
die hebben ze niet altijd bij de action...
ik zou eigenlijk echt een link nodig hebben naar een website/shop met een matje die ok is kwa specificaties...
zoals eerder gezegd,ik ken helemaal niks van electriciteit...
 
Ik snap de reactie van magnamaniac/ denk dat hij gelijk heeft, maar er zijn hier mensen die zich hebben bekwaamd in het overtrekken/repareren van zadels.. wellicht dat zo'n iemand je verder kan helpen.. en hebben ze bij louis.de niet een element voor jouw doel?
 
Aan een verwarmd vest zul je veel meer hebben, groter oppervlak en je kont koelt niet af door rijwind e.d.
Ik begrijp wel dat hij het in het zadel hebben wil.
Handvat verwarming is immers ook populairder dan handschoen verwarming terwijl die laatste toch echt beter werkt.

Het blijft toevoegen van warmte aan je lichaam, op welke plek maakt wel uit maar zolang er meer in gaat dan eruit krijg je het niet koud. Dat dit niet veel zal helpen is mogelijk waar vanwege de zadelbekleding en broek, alle beetjes helpen en dit gaat niet ten koste van enig comfort zoals de handschoenen of het vest dat wel doen
 
Gewoon een verwarming mat om in een auto stoel in te bouwen.
Als je zadel dek nog goed is is deze waterdicht. Wel zorgen dat je de aansluitingen waterdicht afwerkt.
Die matjes kun je op lengte knippen. In dit geval kun je hem dus een kwart slag draaien om passend te maken voor het motor zadel indien deze lang genoeg is..
 
die matjes heb ik al eens bekeken...
maar dan kijk je toch snel aan tegen een matje van 100-150 watt.
is dit niet teveel van het goede?

ik dacht van opzoek te gaan naar iets van een 40 watt?

en indd,verwarmde kleding kan wel maar vind ik ook niet zo comfortabel eigenlijk.
de zadelverwarming lijkt me daarintegen wel enig in de herfst ook! :-)
 
Mijn,vorige, burgman 650 heeft het(standaard op de executive).
Veel meer dan een gadget is het niet :')
Ik zou er geen tijd en geld instoppen,een standaard textiel broek is warm genoeg *:)
 
Laatst bewerkt:
Mijn,vorige, burgman 650 heeft het(standaard op de executive).
Veel meer dan een gadget is het niet :')
Ik zou er geen tijd en geld instoppen,een standaard textiel broek is warm genoeg *:)

Zadelverwarming zal aanvoelen alsof je in je broek hebt gescheten.
Net zo nutteloos als handvatverwarming, door de dikke kleding voel je er nauwelijks iets van.
 
Of een motor nemen waar de uitlaten onder de buddy door lopen. Ik heb een VFR800 vtec en in de zomer worden mijn billen veel te warm. In de winter is dat dan wel weer lekker zo'n kacheltje onder de buddy door.
 
Zadelverwarming zal aanvoelen alsof je in je broek hebt gescheten.
Net zo nutteloos als handvatverwarming, door de dikke kleding voel je er nauwelijks iets van.
_O-
Handvat verwarming is ideaal als het op de terugweg van je zomerse rit toch koeler is dan gedacht en je alleen je dunne handschoenen maar bij je hebt.

En dat is nog maar 1 voorbeeld.
 
_O-
Handvat verwarming is ideaal als het op de terugweg van je zomerse rit toch koeler is dan gedacht en je alleen je dunne handschoenen maar bij je hebt.

En dat is nog maar 1 voorbeeld.
Precies... ik rij alleen met dunne zomerhandschoenen of zelfs motorcross handschoenen. Dan is handvatverwarming ideaal en werkt het perfect.
 
Precies... ik rij alleen met dunne zomerhandschoenen of zelfs motorcross handschoenen. Dan is handvatverwarming ideaal en werkt het perfect.

Ik heb het ook op mijn motor gehad, maar bij temperaturen onder de 5 graden merkte ik er niks van en had nog steeds pijnlijke vingers.
Toen Gerbing handschoenen gekocht, en dat is wel een heel stuk comfortabeler.
En wat ook heel comfortabel is; een auto.
 
Heb al enkel jaren een aagepast stoelverwarmingsmatje van de Action in gebruik en werkt perfekt.
Heb mijn zadeldek losgemaakt en het element er tussen geschoven. Zelfs het schakelaartje heb ik kunnen gebruiken, maar 1 stand is eigenlijk al genoeg. Schakelaartje zit op het stuur gebouwd.
Op wintersedagen helpt het echt wel om warm te blijven.
Dacht dat het matje iets van 35 watt is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan