Kawasaki versys 650 deel 4

Vandaag tijdens ritje door de NL sauna. Toen ik thuis kwam waren de MF stickers aangekomen.
14344364_10154626752533534_3686667746131703823_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waar ik op zou letten is dat jij vind dat hij lekker rijd, je er prettig op voelt.
Verder even op letten of hij recht is, mooi stationair loopt, even doortrekken in de toeren als hij warm is. Ik zou mij niet druk maken over de kilometer stand, sinds 2009 alleen maar met dit type motorblok gereden en nooit problemen gehad ( hoogste was 50.000 in 2 jaar tijd ) Maar er is hier ook iemand met 250.000km toch?
Veel plezier met proef rijden als je eenmaal kan :+ :)

Dankje voor de tip! Als ik hier zo lees dan moet het goed komen hoe goed ie rijd, maar uiteraard ga ik het een en ander uit proberen tijdens de testrit. Verheug me er nu al op... *D
Ik zal zeer zeker mijn ervaringen delen hier.

Ik moet hem wel begrenzen naar 35 kw, zijn er hier mensen die daar ervaring(en) mee hebben, met betrekking op prestaties en rijgedrag? Ik heb begrepen dat er op meerdere manieren zijn op het begrenzen van een motor, klopt dat?

Heb de laate paar dagen de vorige delen terug gelezen en moet zeggen dat iedereen heel erg te spreken is over de versys. Ik krijg nu steeds meer het gevoel dat ik niets anders meer ga rijden omdat de meesten hier er aardig verliefd op zijn. *D
 
Ik heb mijn 35kw gereden op de ER6n model 2009, komt een restrictie op je gashendel en een andere uhm connector? zodat hij 35kw heeft. Als de motor goed warm was redde ik in duitsland 160kmu moest ik wel op de tank liggen :+ tot 120 kwam ik meer dan vlot mee in het verkeer.
 
Ik heb mijn 35kw gereden op de ER6n model 2009, komt een restrictie op je gashendel en een andere uhm connector? zodat hij 35kw heeft. Als de motor goed warm was redde ik in duitsland 160kmu moest ik wel op de tank liggen :+ tot 120 kwam ik meer dan vlot mee in het verkeer.

Oke, maar qua trekkracht veranderd er dus wel wat? Omdat hij begrensd is op de gashendel.
 
Je kan dus niet vol gas geven zoals op een vol vermogen. Als je solo rijd mis je niks zeker niet als je net begint als je normaal rond toert. Ga er niet vanuit dat jij wilt gaan racen op een versys met 35kw. Zelfs met 35kw is er genoeg fun te beleven. Of had ik toen zelfs 25kw?
 
Laatst bewerkt:
Je kan dus niet vol gas geven zoals op een vol vermogen. Als je solo rijd mis je niks zeker niet als je net begint als je normaal rond toert. Ga er niet vanuit dat jij wilt gaan racen op een versys met 35kw. Zelfs met 35kw is er genoeg fun te beleven. Of had ik toen zelfs 25kw?

Ben inderdaad niet van plan om te racen. Het toeren lijkt me heerlijk, af en toe een onverharde weg meepakken. Maar eerst ervaring op doen op de weg! ;)
 
Hai hai,

Mijn Versys staat op het moment even bij de dealer voor een garantieklusje
Vind het nu toch te warm om te rijden haha
 
Jasje half open, zomer handschoentjes aan.... Het is nooit te warm om te rijden :P
Gaan er overigens nog mensen naar de MFMM ?
 
klinkt niet heel positief, misschien nog maar eens over nadenken en eerder de richtingaanwijzers aanpakken.

Wat mij trouwen opvalt is dat als ik de ketting wil smeren, ik toch wel even aan het passen en meten ben om de motor op de paddockstand te krijgen. Komt door de "taartschep" aan de achterkant! groot lomp ding.


Ziet er strak uit Flox, al vind ik "persoonlijk" de wheelstripping niet zo staan in combinatie met zwart en de rode spiraalveer. Zou dan zelf voor een rode stripping kiezen. Maar zoals ik al zei, dit is persoonlijk :)

Wat het vervangen van de lamp aan de voorkant betreft, ik neem aan dat je de H7 lampje bedoel ?
Dit is niet simpel. Wel wat vervangen betreft,(stofkap los,stekkertje los, beugeltje los, lampje eruit, nieuw lampje erin, beugeltje vast, stekkertje erop en de stofkap weer terug) maar je komt er zo k*t bij. Het ik geen grote handen maar zelfs dan kom ik er nog nauwelijks tussen. en had weinig zien om het hele circus te demonteren. Maar uiteindelijk is het gelukt.

Weet wel welke lampen je gaat gebruiken, ik had de extreme-vision van philips, met 130% extra zicht, maar die vielen voor mij ook 130% tegen. Heb ze dus ook na een week er weer uit gehaald.
Ze zijn echt niet wit, verre van zelfs, en ik weet niet hoe ze de lampjes gefabriceerd hebben, maar ze zouden dus ook verder dan standaard schijnen. Ja, dat klopt ook. Maar ik heb in die week heel veel tegenliggers gehad die schijnbaar heel veel last hadden van mijn lichtbundel. Dus ja, zo kan ik ook adverteren met meer zicht.
Ik had gelukkig nog lampjes van m'n auto liggen die ik vervangen had voor xenon, en deze was voor mij beter qua kleur dan die van philips. Maar vraag me niet waar ik ze vandaan heb, ik dacht vanuit china ofzo.

Heb nu wel interesse voor de LED dimlicht die nu op de markt zijn, hier betaal je er nog zo'n 100 euries voor, maar via ali-express heb je ze al voor rond de 30 euries.
CNSUNNYLIGHT Auto Koplamp H7 H4 LED H8/H11 HB3/9005 HB4/9006 H1 H3 9012 H13 9004 9007 70 W 7000lm Auto Lamp Koplamp 6000 K Licht in CNSUNNYLIGHT Auto Koplamp H7 H4 LED H8/H11 HB3/9005 HB4/9006 H1 H3 9012 H13 9004 9007 70 W 7000lm Auto Lamp Koplamp 6000 K Licht van Koplamp Lampen op AliExpress.com | Alibaba Groep

Heb er nog weinig ervaringen over gelezen.
 
Jasje half open, zomer handschoentjes aan.... Het is nooit te warm om te rijden :P
Gaan er overigens nog mensen naar de MFMM ?

Als het een beetje weer is = droog dan ga ik komen. Woon er 10-15 min vandaan.

Over de lampen, denk dat heel veel mensen gaan huilen als ik dan achter of ze tegemoet rijd.
 
Laatst bewerkt:
klinkt niet heel positief, misschien nog maar eens over nadenken en eerder de richtingaanwijzers aanpakken.

Wat mij trouwen opvalt is dat als ik de ketting wil smeren, ik toch wel even aan het passen en meten ben om de motor op de paddockstand te krijgen. Komt door de "taartschep" aan de achterkant! groot lomp ding.


Dat was voor mij ook de reden dat ik, het onderste stukje met de reflector achter het kenteken plaatje, weg gedremeld heb.
Het is dan nog wel oppassen dat je niet klem komt te zitten met je vingers, maar als je het rustig en voorzichtig doet dan lukt het wel.
 
Goedemiddag allen,

In juni heb ik mijn nieuwe Versys 650 opgehaald bij de dealer. Ik ben zeer tevreden over de motor. Alleen nu 3,5 maand en 8.500km later, is de ketting versleten. De lengte van 21 pinnen is groter dan de service limiet. Daarnaast missen er minimaal 5 x-ringen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben bij hun 2015/2016 Versys?
Ik vind het wel heel snel dat de ketting versleten is.
 
Goedemiddag allen,

In juni heb ik mijn nieuwe Versys 650 opgehaald bij de dealer. Ik ben zeer tevreden over de motor. Alleen nu 3,5 maand en 8.500km later, is de ketting versleten. De lengte van 21 pinnen is groter dan de service limiet. Daarnaast missen er minimaal 5 x-ringen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben bij hun 2015/2016 Versys?
Ik vind het wel heel snel dat de ketting versleten is.

Volgens mij las ik laatst iets op de website van Scottoiler over een kwaliteitsprobleem met de kettingset van Kawasaki, met name de Versys en de ER modellen met hetzelfde blok.
Daar zou je even een kijkje kunnen nemen ;)
 
Hallo Barttus,

Ben ook benieuwd wat de dealer hiervan maakt, heb ook een 2016 model.
Heb inderdaad gelezen op het forum over problemen met de standaard ketting maar volgens mijn dealer zijn er geen problemen met de ketting, althans hij was er niet mee bekend.

Dolle
 
Als ik zo op internet kijk, zie ik heel veel verhalen over versleten kettingen op de Versys 650.

Ik zal aankomende dinsdag contact opnemen met mijn dealer.
Ik verwacht er persoonlijk niet teveel van. Er is nog een topic hier op motor-forum met hetzelfde probleem. Deze persoon kreeg geen nieuwe ketting onder garantie (wel zelf betalen).

Ik zal jullie op de hoogte houden.
 
8500 km met een ketting is weinig, zou meer 25000 km verwachten als je de ketting normaal smeert.

Na 5 jaar plezier met de Versys in NL / eiffel / ardennen / sauerland / zwarte woud / dolomieten heb ik deze ingeruild op ................. Kostte wat moeite om de Versys achter te laten, hopelijk heeft een nieuwe eigenaar er net zoveel plezier mee. Binnenkort de schuur opruimen en de Versys accessoires op MF / marktplaats zetten.

full
 
Laatst bewerkt:
8500 km met een ketting is weinig, zou meer 25000 km verwachten als je de ketting normaal smeert.

Na 5 jaar plezier met de Versys in NL / eiffel / ardennen / sauerland / zwarte woud / dolomieten heb ik deze ingeruild op ................. Kostte wat moeite om de Versys achter te laten, hopelijk heeft een nieuwe eigenaar er net zoveel plezier mee. Binnenkort de schuur opruimen en de Versys accessoires op MF / marktplaats zetten.

[afbeelding]

Op wat ingeruild dan?? een piaggio MP03? ;) :+
 
Heeft er iemand trouwens ervaring met een custom zadel die hoger is gemaakt voor de versys en waar kan ik dit het beste laten maken?
 
Hallo,
Wat zijn de ervaringen met het originele windscherm van de nieuwe versys ? Heb een paar jaar geleden een jaartje met een 2008 traveler gereden en wil toch in de toekomst terug naar een versys overstappen. Mijn vorige motor een suzuki dl650 2011 had ik erg veel last van turbulentie.
 
Hallo,
Wat zijn de ervaringen met het originele windscherm van de nieuwe versys ? Heb een paar jaar geleden een jaartje met een 2008 traveler gereden en wil toch in de toekomst terug naar een versys overstappen. Mijn vorige motor een suzuki dl650 2011 had ik erg veel last van turbulentie.


Lees dit maar ff :)

Green smile in "Het Kawasaki Versys 650 topic, in bocht ..."

Ik ben in ieder geval blij dat ik de orginele ruit vervangen heb :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan