CB ombouwen

AaronV

Rookie
13 sep 2016
8
0
Hey iedereen

Ik vroeg mij af of de motorblok van een CB250 past op het frame van een CB125.
Iemand van jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Mvg

Aaron
 
Ja da weet ik :)
Maar het was handig geweest mocht die niet veel groter zijn en dus makkelijk te fitten is.

Waarom: Er zit momenteel een 125blokje onder en had graag gehad dat hij wat rapper optrekt en makkelijker de 120 haalt
 
Of je nou rijdt met een 250-blok in een 125 fiets of meteen op een 250 fiets maakt niet zoveel uit; in beide gevallen ben je illegaal bezig en onverzekerd*) als je A1 hebt. Dan kun je net zo goed voor de tweede optie kiezen...

*) onverzekerd klopt eigenlijk niet; het is in strijd met de verzekeringsvoorwaarden. Als jij een ongeluk veroorzaakt zal de verzekering wel uitkeren aan de tegenpartij, maar zal dat vervolgens op jou verhalen.
 
Of gewoon wachten tot je een zwaardere motor mag rijden is voor jezelf wel het beste. Of lekker als je 19 bent voor je A2 gaan.

Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat de kosten bij een ongeval op jou worden verhaalt, toch?
 
Het zou best eens kunnen passen, want Honda gebruikt bij veel oudere series dezelfde onderdelen en gietstukken, maar baggetaliseer de gevolgen niet want het is geen brommertje.

Verzekeringen en justitie zijn niet achterlijk, de cilinder inhoud staat bij Honda gewoon op het blok en het motornummer is vaak ook te herleiden naar een cilinder inhoud.

Jij botst, slachtoffer grijpt theatraal naar zijn nek en jij mag de rest van je leven uit eigen zak betalen (een ton, in het geval van een bekende van mij).
 
Snap ik volledig!
Is gewoon, er zit nu een 125blokje onder en zou graag hebben dat hij iets sneller optrekt en vlotter de 120 haalt zo als ik eens een stukje autosnelweg opmoet dit lukt.

Rijd nu 120 maar mag niet bergop zijn of tegenwind anders max 100 a 110
 
Blijkbaar, want een antwoord op mijn vraag heb ik nog steeds niet gekregen.

Tunen naar 11kw..... Vrees dat dit een duur grapje kan worden.
Geen idee of het 1 op 1 past.

Maar het lijkt me praktisch en financieel geen slimme.

Daarnaast mag je er toch niet rijden.

Ik denk dat het handiger en beter is als je andere keuze maakt :)
 
Blijkbaar, want een antwoord op mijn vraag heb ik nog steeds niet gekregen.

Tunen naar 11kw..... Vrees dat dit een duur grapje kan worden.

Accepteren van de huidige situatie is het slimst, goedkoopst en verstandigste om te doen. Ja tunen is duur en eigenlijk vrijwel zinloos voor een 125 wegmotor (mijn mening) vanwege de 11kw limitatie.

Ik weet niet hoelang je nog moet wachten met je A2 maar het is zeker de moeite waard :)
 
Wat een gedoe over "magniet". Vroeger voerde je ook gewoon je brommer op en dat mocht ook niet.

En toen waren nog dezelfde voorwaarden van toepassing als nu, alleen toen waren we allemaal nog zo eigenwijs als de pest en hadden nog weinig weet van alle regels. Op het moment dat je een rijbewijs gaat halen voor een sneller/zwaarder voertuig dan wordt je geacht ook iets minder eigenwijs te zijn en iets meer kennis te hbben van de regels en de consequenties van je daden

Het is een advies wat hier gegeven wordt net als je ouders vroeger bij je brommert :+
 
ik zou zeggen koop lekker een 250 blok met carb uitlaat en alle bijbehorende onderdelen en probeer het lekker uit. het is zo te horen een project wat nog niemand heeft gedaan dus dan heb je eindelijk een unieke motor. en dat de sterke arm en de verzekering moeilijk kunnen gaan doen zal mij een worst zijn daar heb ik geen last van.
en dat jij dat allemaal niet kan terugbetalen aan de verzekering en jarenlang onder het minimum moet leven zonder wat voor vorm van eigen gemotoriseerd vervoer als je een keer betrapt wordt na een ongeval kan mij ook niet zo veel schelen. de kans dat je mij het ziekenhuis inrijd vanuit waarschijnlijk België is erg klein dus pruts lekker aan. maar blijf niet steeds opnieuw de zelfde vraag stellen in verschillende onderwerpen als niemand hier er antwoord op wil of kan geven.
 
Ik heb het gevoel dat de hele kW klassen regeling voor mensen zoals AaronV is ingevoerd. Te stom om risico's en gevolgen te overzien en dan is elke kW er eigenlijk een te veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan