Achtertandwiel R6 scheef op wiel

MoriniStylr

Die hard MF'er
13 nov 2008
636
0
Hallo,

Ik ben bezig met mijn ketting en tandwielen te vervangen op mijn Yamaha R6 uit 2001. Ik heb het probleem dat het achtertandwiel scheef zit op het wiel. Ik heb het tandwiel al omgeruild maar daar bleek het niet aan te liggen. Het is alsof de naaf (nr 6) als het ware scheef zit in het wiel, als ik de as vastzet op 150 Nm zit het nog steeds wat scheef. Die rubbers (nr 7) lijken mij ook wat stug. Heeft iemand tips hoe ik dit goed gemonteerd krijg?

66vw4n.jpg


Mvg Joey
 
Er kan toch eigenlijk weinig misgaan als ik dat ploatie zo zie.
Ben je geen spacer vergeten? Of is het lager verrot?

Als je de as aandraait word zo te zien alles opgesloten/geklemt. Het wiel, lagers en spacers. Alleen de naaf, tandwiel en rubber zijn iets flexibel.
 
Het lager lijkt mij ok, ik hoor geen rare geluiden. Dat rubber is wel wat flexibel ja, maar kan dat resulteren in zijdelingse speling in het tandwiel, zeg 2-3mm? Ik zie gewoon als ik langs het wiel kijk dat de hub wat scheef zit.
 
Het lager lijkt mij ok, ik hoor geen rare geluiden. Dat rubber is wel wat flexibel ja, maar kan dat resulteren in zijdelingse speling in het tandwiel, zeg 2-3mm? Ik zie gewoon als ik langs het wiel kijk dat de hub wat scheef zit.


Zit de keerring wel goed op de plek?

Of zit ie klem tussen de spacers of zo, en dan druk je het hele zaakje op spanning/scheef met het aandraaien van de wielmoer.
Is maar een theorie, ik heb er geen ervaring mee.
 
Dat kan. Of lekker dik een paar keer inspuiten met cockpit spray. Dan word het rubber weer wat soepelder.
Nog beter, een nieuwe ster.

Van die nieuwe rubberen dempers bedoel je?

Keerring zit vast op de naaf en lager in het wiel, ik denk niet dat dat mis is gegaan met demontage.
 
Laatst bewerkt:
Zit er geen verhoogde rand aan de spacers, en dat je deze er verkeerd om hebt ingezet.

Of een verdikking in de wielas, en je hebt de as andersom gemonteerd waardoor de hub scheef word gedrukt bij aandraaien van de moer.

Ik noem ook maarzo wat, ik ken de motor niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan