Dani Pedrosa deel II

Leuk, een jonger broertje?

Dani-Pedrosa-Eric-Pedrosa-dani-pedrosa-9268528-342-227.jpg


Dani-Pedrosa-anos-mayor-Eric_MDSIMA20150922_3146_1.jpg


Eric-Pedrosa_MDSIMA20150922_3025_1.jpg


IMG_5859.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helaas vandaag geen herhaling van Misano qua resultaat. Dani zijn voorband was waarschijnlijk een productiefout. Hij wordt bij Michelin onderzocht. Er was veel sprake van trillingen.
 
Hier het hele verhaal. Ook Dovi schijnt het zelfde te hebben gehad. Bautista en Petruci hebben in de training al kapotte banden gehad... Ook hier misten stukken uit de band.

MotoGP, Pedrosa: the tyres? they seemed used when new
Belachelijk. Vond het al zo opmerkelijk dat hij niet in de buurt kwam van het tempo in de trainingen. Had anders best een kans gemaakt op de overwinning denk ik, maar dat zullen we nooit weten.
 
Pedrosa breekt sleutelbeen in Japan

De Spaanse motorcoureur Dani Pedrosa moet de Grand Prix van Japan zondag op het circuit van Motegi aan zich voorbij laten gaan. Hij ging vrijdag tijdens de tweede trainingssessie op zijn Honda hard onderuit. Artsen stelden later in het medisch centrum een breuk in zijn rechtersleutelbeen vast. Hij zal een operatie moeten ondergaan. Mogelijk mist hij ook de komende races in Australië en Maleisië. In het WK-klassement staat Pedrosa vooralsnog vierde.

Pedrosa was vrijdag niet de enige rijder die van zijn motor tuimelde. Ook zijn team- en landgenoot Marc Márquez ging onderuit. De leider in het WK-klassement kon de training daarna echter ongedeerd hervatten.

De Ier Eugene Laverty moest na zijn crash aan het einde van de oefensessie per brancard naar de medische post worden gebracht. Nader onderzoek wees uit dat de fysieke schade bij de coureur van Ducati meeviel.

https://www.telesport.nl/artikel/67871/telesport/pedrosa-breekt-sleutelbeen-japan

:(
 
Pedrosa breekt sleutelbeen in Japan

De Spaanse motorcoureur Dani Pedrosa moet de Grand Prix van Japan zondag op het circuit van Motegi aan zich voorbij laten gaan. Hij ging vrijdag tijdens de tweede trainingssessie op zijn Honda hard onderuit. Artsen stelden later in het medisch centrum een breuk in zijn rechtersleutelbeen vast. Hij zal een operatie moeten ondergaan. Mogelijk mist hij ook de komende races in Australië en Maleisië. In het WK-klassement staat Pedrosa vooralsnog vierde.

Pedrosa was vrijdag niet de enige rijder die van zijn motor tuimelde. Ook zijn team- en landgenoot Marc Márquez ging onderuit. De leider in het WK-klassement kon de training daarna echter ongedeerd hervatten.

De Ier Eugene Laverty moest na zijn crash aan het einde van de oefensessie per brancard naar de medische post worden gebracht. Nader onderzoek wees uit dat de fysieke schade bij de coureur van Ducati meeviel.

https://www.telesport.nl/artikel/67871/telesport/pedrosa-breekt-sleutelbeen-japan

:(

Dat is sneu -O-
 

Als je bekijkt hoe Marquez crasht, en dan hoe Dani... Niet eens crasht... Vliegt..! :X

Ongelofelijk, het contrast tussen die twee. Zeer sneu voor Dani dat-ie weer een tijdje aan de kant zal staan. Bij elke crash moet je je ondertussen toch gaan afvragen of het nog volledig herstelt.
 
Dani Pedrosa, Repsol Honda Team:

“Ik ben vanzelfsprekend heel erg teleurgesteld over hetgeen er gebeurt is, helemaal omdat ik heel erg uitkeek naar de race in Japan op het thuiscircuit van Honda en één van mijn favoriete circuits. Ik was bezig aan de outlap van mijn laatste run in de tweede vrije training toen ik in bocht elf de controle over de achterkant verloor, toen de band eenmaal weer grip kreeg werd ik door de lucht geslingerd. Veel meer kan ik er op dit moment niet over zeggen; vanaf nu zal ik me focussen op het herstel om zo snel mogelijk weer terug te kunnen keren op de motor. Ik wens Hiro (Aoyama), mijn vervanger dit weekend veel succes tijdens de race voor zijn thuispubliek.”

Dani Pedrosa mist Japanse Grand Prix, Hiroshi Aoyama valt in
 
Terug
Bovenaan Onderaan