binnenpoten

Hombre

Die hard MF'er
2 dec 2002
289
10
Amsterdam
Hallo jongens, ik heb een vraagje over een stel binnenpoten.
Ik heb een voorvork waarvan de poten nogal aangeknabbeld zijn. Nou heb ik een stel die er veel beter uitzien, maar daar zit onderaan, in het stuk dat in de onderpoten schuift, een richeltje gefreesd waarvan ik niet kan ontdekken waar het toe dient. In de onderpoten kan ik niks ontdekken. Iemand enig idee? (voor ik een hele duffe vergissing maak ;) )

Dit is hem:

pootjes_zpse6igb9q2.jpg
 
Ik heb geen idee, in de originele onderpoten kon ik niks ontdekken...

De motor is inderdaad van hombre :D
Om precies te zijn zo eentje als deze:
[afbeelding]
Fijn dat we nu ook van een plaatje merk model en bouwjaar mogen gokken, een spelletje :)


Maar ik begrijp dat de aangekochte binnenpoten anders zijn de originele binnenpoten?
Mijn conclusie is dan: zijn niet dezelfde binnenpoten. Maar verder heb ik er ook niet zoveel verstand van. Misschien dat iemand anders wat weet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat we nu ook van een plaatje merk model en bouwjaar mogen gokken, een spelletje :)


Maar ik begrijp dat de aangekochte binnenpoten anders zijn de originele binnenpoten?
Mijn conclusie is dan: zijn niet dezelfde binnenpoten. Maar verder heb ik er ook niet zoveel verstand van. Misschien dat iemand anders wat weet.

Het is een Morini 500 Camel (staat erop ;) ) Bouwjaar plm 1983.

Ik hoop dat iemand dit soort pootjes wel eens in handen heeft gehad en weet waarom daar zo'n stukje weg is gefreesd. Het zijn idd niet dezelfde poten, maar wel met dezelfde afmetingen.
Ik denk niet dat dat perse van het merk of model hoeft af te hangen, vandaar de algemene vraag.
 
Het is een Morini 500 Camel (staat erop ;) ) Bouwjaar plm 1983.

Ik hoop dat iemand dit soort pootjes wel eens in handen heeft gehad en weet waarom daar zo'n stukje weg is gefreesd. Het zijn idd niet dezelfde poten, maar wel met dezelfde afmetingen.
Ik denk niet dat dat perse van het merk of model hoeft af te hangen, vandaar de algemene vraag.
full
 
Ik denk dat deze poten werken zonder bus. Anders zouden beide poten een groef hebben. Ik kan me ook niet voorstellen dat die glijbus een stuk vanaf de onderkant zit.

Volgens mij ook, ik kon in de onderpoten van de gegroefde versie ook geen andere onderdelen meer vinden.
Ik ga ermee experimenteren en we gaan het beleven ;)
Als iemand nog suggesties heeft laat het maar weten, dank zover!
 
Terug
Bovenaan Onderaan