Poetsen Poetsen Poetsen!

Poetsen doe je eigenlijk met een Dual Action Polisher en geen roterende draaischijf (of je moet ervaring hebben en weten wat je doet).

Of je auto wegbrengen om hem te laten doen, of goede spullen kopen.
Anders wordt het namelijk een drama, en ga je niet tevreden zijn met het resultaat.
Daar was ik al bang voor dat dit apparaat niet goed werkt voor een leek.
 
Staat overigens wel dat het een polisher is, maar zegt zeker niks over het materiaal wat je uit moet polishen

[afbeelding]

Het is een polijstmachine, maar daar is ook alles mee gezegd. Met 120W vermogen ga je hier bijna niets mee kunnen bereiken qua lakcorrectie, en het is voor de leek lastiger poetsen door het geen Dual Action Polisher is, sorry '(
 
Denk dat ik het probeer terug te brengen en dan op het gemak ga kijken voor een betere machine,vond het namelijk al zo goedkoop.

Mja dan vraag ik mij af, waarom verkopen ze die shit dan?
 
Denk dat ik het probeer terug te brengen en dan op het gemak ga kijken voor een betere machine,vond het namelijk al zo goedkoop.

Mja dan vraag ik mij af, waarom verkopen ze die shit dan
?

Omdat er mensen zijn die het kopen :+ en geloven wat de fabrikanten vertellen.

Zo wordt er ook shampoo verkocht tegen haaruitval , of zelfs nog erger shampoo die haaruitval weer hersteld. :X Maar werkt het ? :N :N
 
Omdat er mensen zijn die het kopen :+ en geloven wat de fabrikanten vertellen.

Zo wordt er ook shampoo verkocht tegen haaruitval , of zelfs nog erger shampoo die haaruitval weer hersteld. :X Maar werkt het ? :N :N

Net als die geweldige "lakstiften" tegen beschadigingen....
_O- _O- _O-
 
Een zeer goede polijstmachine ( poets en wax )is natuurlijk rupes. Maar die kost ook wat.
Wat ik begrepen heb ,is dat het belangrijk is hoeveel uitslag een machine heeft. Hoe meer hoe minder kans is dat er te veel warmte er op 1 plek ontstaat.

Mocht er iemand zijn die een vergelijkbare machine heeft, tegen wat meer draagbare prijs ,dan hoor ik dat graag.
 
Diezelfde DAP900, maar dan met scholl produkten, werkt net even prettiger en heeft iets meer correctie kracht. Zeker op de wat hardere (Duitse) lakken

klopt op de motor zijn de monello producten goed genoeg. Op de lak van mn auto redde ik het ook niet met de monello, heb toen ook scholl gekocht samen met een andere pad, met van die blokjes erin. Daar ging het een stuk beter mee.

dit was na het wassen, kleien en poetsen met de zwaarste combi monello.
360.jpg


Dit was toen ik klaar was met de scholl combo
360.jpg


hier meer foto's van t koekblik
 
klopt op de motor zijn de monello producten goed genoeg. Op de lak van mn auto redde ik het ook niet met de monello, heb toen ook scholl gekocht samen met een andere pad, met van die blokjes erin. Daar ging het een stuk beter mee.

dit was na het wassen, kleien en poetsen met de zwaarste combi monello.
[afbeelding]

Dit was toen ik klaar was met de scholl combo
[afbeelding]

hier meer foto's van t koekblik

Klopt, alleen de vraagsteller wil er volgens mij ook een swift en een volkswagen (harde lak!?) mee gaan poetsen
 
Laatst bewerkt:
Je kan van tevoren nooit weten of je te maken hebt een zogenaamde harde of zachte lak. Zelfs 2 identieke kleuren of hetzelfde model auto kunnen gigantisch verschillen. Staar je daar dus niet blind op ;)

Vandaar dat je dus altijd eerst een testspot doet en vervolgens pas verder gaat met polijsten.
 
Qua polijstmachine is een DAP900 een mooie machine om mee te beginnen.
Upgraden naar een andere/betere machine kan altijd.
 
Zo'n DAP900 is wel een mooie kerstcadeau 😂😂

En ik zie ook overal een DAP500, is dat iets voor een beginner of kun je zoals altijd maar voor een goede gaan? (dan ben je dus in 1 keer klaar)
 
De 900 heeft meer power in huis en zal daardoor net iets makkelijker correctie kunnen behalen op onder andere harde lakken.

Schrijf je anders in voor een workshop. Ik weet dat de workshop bij WaxWorld goed verzorgd is. Daar kan je ook diverse machines proberen.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen met ervaringen met een matte lak?

Ik heb genoeg spul in huis (o.a. een zooi Meguiars en wat spul van chemical guys (xxx hardcore paste wax, citrus wash 'n gloss en de all purpose cleaner) alleen dat gebruikte ik altijd op glanzende lak... ik ben een zeikwijf over hoe mijn spullen eruit zien en ik hou ze dan ook altijd mooi. (oke oke, de woonwerk motor wat minder, maar die gaat toch eens in het half jaar ook goed onder de spons ;) )
Ik wil voor de matte dan ook wel een goede aanpak hebben voordat ik er aan begin :)
had al gelezen over swissvax, alleen verder kom ik niet echt. ik wil wel graag het hele pakket hebben om te doen wat nodig is om het mooi en schoon te houden en dan het liefst van 1 merk..
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn!
 
Je kan de shampoo en sealant van CarPro pakken.
Oftewel CarPro Reset als shampoo en CarPro Reload als sealant. Werkt heel goed op matte lakken.
Voor de rest kan je met een matte lak heel weinig.
 
Ik zoek wat tips voor het schoonmaken voor mijn velgen. Ik bezit een Yamaha MT07 in de kleur Night Fluo, maar de velgen zijn echt een crime om schoon te krijgen ;( Ik heb ze afgelopen week compleet gereinigd en in de wheelwax gezet. Echter is het nog steeds een klote karweitje om het vuil eraf te krijgen. Iemand die hier een handigheidje voor heeft om het makkelijk eraf te krijgen zonder compleet m'n vingers te schaven tussen de remschijf en spaken.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan