Tandwielen zx9r 94

Jeroenzx9r

Rookie
6 sep 2016
15
0
Simpelveld
Hallo.

Ik ben aan het denken andere tandwielen op m'n zx9r te zetten in combinatie met een andere ketting. Origineel is de verhouding 16/45 ? Of is deze niet origineel? Ik was aan het denken -1/+2 graag wat feedback aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik gearing verander.

Grt
 
Dient de motor gewoon voor straatgebruik?

Indien ja, kijk dan even na hoe uw snelheid gemeten wordt. Als die op het voorwiel gemeten wordt is een veranderde tandwielverhouding niet van invloed. Maar meting op het voorwiel stamt nog uit de tijd dat motorfietsen met stenen wielen rondreden.

Meestal wordt de snelheid gemeten op de "uitgaande as", wat betekend dat de afwijking groter wordt zodra je een kleinere verhouding monteerd.
 
Hallo.

Ik ben aan het denken andere tandwielen op m'n zx9r te zetten in combinatie met een andere ketting. Origineel is de verhouding 16/45 ? Of is deze niet origineel? Ik was aan het denken -1/+2 graag wat feedback aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik gearing verander.

Grt

Je vermeld inderdaad niet wat je doel is, waar je naar toe wil werken.
-1 +2 , dus een kleiner voortandwiel en groter achtertandwiel zal veel meer acceleratie geven.
Eigenlijk rijd je standaard 1 versnelling lager, dan kan je dus eigenlijk ook gewoon langer wachten met opschakelen.

Als je gewend bent erg hoogtoerig te rijden kan het fijn zijn wat meer acceleratie te hebben zonder gelijk 150 km/hr te rijden in zn 2 , rijd je liever met lagere toeren dan heb je dr niet veel aan, dan schakel je alleen maar meer (zoals ik)

verbruik word doorgaans hoger op lange stukken.
afhankelijk waar je km teller opnemer zit klopt hetgeen je km teller aangeeft niet meer.

een zx9r heeft het ook eigenlijk niet nodig he ;)

als je wilt proberen is 1 tand kleiner voortandwiel het makkelijkst wisselen, dat is met ketting stellen nog wel te doen.
bevalt het niet , ga je terug naar origineel en houd je die kleinere voor circuitdagen :).
 
Dient de motor gewoon voor straatgebruik?

Indien ja, kijk dan even na hoe uw snelheid gemeten wordt. Als die op het voorwiel gemeten wordt is een veranderde tandwielverhouding niet van invloed. Maar meting op het voorwiel stamt nog uit de tijd dat motorfietsen met stenen wielen rondreden.

Meestal wordt de snelheid gemeten op de "uitgaande as", wat betekend dat de afwijking groter wordt zodra je een kleinere verhouding monteerd.

Een GSX750F voorwiel :

CE_2719_1.jpg


;) :+


heb je schik met je michelin betonroad 3 ? :P
 
Een GSX750F voorwiel, prehistorisch model, vóór 1998 :

[afbeelding]

;) :+


heb je schik met je michelin betonroad 3 ? :P
Fixed for you ;)

En ik heb geen betonroad :N

Ik heb Bridgestone banden ...
... maar volgende keer neem ik weer:
Michelin Pilot Road Rock 4000 BCE ... veel betere grip, ook op natte baan rotsen :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel , maar dan wel even opletten wat er in de topictitel staat he ;) :P

en wij zijn liever flauw aan het wauwelen als even voor die beste man op te zoeken wattie heeft :/

Kawasaki ZX900B1 NINJA ZX9R 1994 USA CALIFORNIA CANADA FRONT WHEEL - buy original FRONT WHEEL spares online

op het voorwiel , dus geen km teller afwijking.
Heeft ie geluk! 8-)

Waarom hebben ze dat niet op het voorwiel blijven doen bij de GSX F'en '(
Zoals je al gemerkt hebt in het GSX F topic, wil ik juist een zwaardere vertanding om minder rpm te maken bij een zelfde snelheid. Maar ik wil geen afwijking op de teller (niet meer als de af-fabriek afwijking dus). En bij mijn model wordt dat reeds elektronisch gemeten op de uitgaande as.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je vermeld inderdaad niet wat je doel is, waar je naar toe wil werken.
-1 +2 , dus een kleiner voortandwiel en groter achtertandwiel zal veel meer acceleratie geven.
Eigenlijk rijd je standaard 1 versnelling lager, dan kan je dus eigenlijk ook gewoon langer wachten met opschakelen.

Als je gewend bent erg hoogtoerig te rijden kan het fijn zijn wat meer acceleratie te hebben zonder gelijk 150 km/hr te rijden in zn 2 , rijd je liever met lagere toeren dan heb je dr niet veel aan, dan schakel je alleen maar meer (zoals ik)

verbruik word doorgaans hoger op lange stukken.
afhankelijk waar je km teller opnemer zit klopt hetgeen je km teller aangeeft niet meer.

een zx9r heeft het ook eigenlijk niet nodig he ;)

als je wilt proberen is 1 tand kleiner voortandwiel het makkelijkst wisselen, dat is met ketting stellen nog wel te doen.
bevalt het niet , ga je terug naar origineel en houd je die kleinere voor circuitdagen :).


Ik wil wat meer acceleratie van onderin.... merk echt dat onderin vrij weinig te doen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan