WK Endurance

Ja Superstock met de nieuwe R1 😊 ik rijd voor wen Frans Team.
Net de officiële training gehad op Paul Ricard.
Wat een gigantisch lang recht stuk!!! 1,8 km!
De motoren zijn geweldig en ik heb al nette tijden gereden. Ik ben er klaar voor 😊 echt zin in!
Toen de 500cc daar nog reed vertelde Wayne Gardner eens dat hij op dat rechte stuk altijd tijd had om over dingen na te denken, zoals 'heb ik de camper nou op slot gedaan?', 'is het gas uit?' :+
Hoe zit dat eigenlijk met Endurance wedstrijden? Ik zie bijvoorbeeld de Bol d'Or niet op de kalender staan van het FIM EWC, wel de 24 uur van Le Mans, de 12 uur van Portimao, de 8 uur van Suzuka en de 8 uur van Oschersleben.

Afgelopen maand is er een 6 uurs race op Spa Francochamps verreden en komende maand dus de Bol d'Or. Zijn er nog meer kampioenschappen naast de FIM EWC?
Even inlezen gRRaafie dan wordt alles duidelijk. Enkele posts terug staat het helemaal omschreven.
 
Sorry, overheen gelezen. Thanks!

Dan begrijp ik alleen nog niet waar de 6 uurs van Spa Francochamps dan bij hoort? Of is dat gewoon een eenmalig los event? Eybis organiseerde in 2012 ook soortgelijke endurance wedstrijden, doen nu alleen nog een kleine endurance op Portimao als ik me niet vergis. Of bijv. de 501 km van Assen die CRT Holland organiseert. Moet ik dan de 6 uurs van Spa ook als zoiets zien?

Sorry dat ik dit topic vervuil met meer dan alleen WK endurance, maar ik ben voor mezelf aan het orienteren wat er allemaal mogelijk is op endurance gebied en evt. dus te rijden is voor mij.
 
Sorry, overheen gelezen. Thanks!

Dan begrijp ik alleen nog niet waar de 6 uurs van Spa Francochamps dan bij hoort? Of is dat gewoon een eenmalig los event? Eybis organiseerde in 2012 ook soortgelijke endurance wedstrijden, doen nu alleen nog een kleine endurance op Portimao als ik me niet vergis. Of bijv. de 501 km van Assen die CRT Holland organiseert. Moet ik dan de 6 uurs van Spa ook als zoiets zien?

Sorry dat ik dit topic vervuil met meer dan alleen WK endurance, maar ik ben voor mezelf aan het orienteren wat er allemaal mogelijk is op endurance gebied en evt. dus te rijden is voor mij.
Yep is gewoon een los evenement. Een paar jaar terug was er in Belgie een endurance kampioenschap ( Mssz en Bikers-days organiseerde dit samen) en dit evenement is er van overgebleven.
 
Sorry, overheen gelezen. Thanks!
No problem!
Anders had ik 't gewoon nog een keer ge-copy-paste voor je ;)
Dan begrijp ik alleen nog niet waar de 6 uurs van Spa Francochamps dan bij hoort? Of is dat gewoon een eenmalig los event? Eybis organiseerde in 2012 ook soortgelijke endurance wedstrijden, doen nu alleen nog een kleine endurance op Portimao als ik me niet vergis. Of bijv. de 501 km van Assen die CRT Holland organiseert. Moet ik dan de 6 uurs van Spa ook als zoiets zien?

Sorry dat ik dit topic vervuil met meer dan alleen WK endurance, maar ik ben voor mezelf aan het orienteren wat er allemaal mogelijk is op endurance gebied en evt. dus te rijden is voor mij.
Wederom geen probleem, het blijft een forum. Maar wat je zelf al denkt en wat ivan210674 ook aangeeft, dat zijn op zich staande evenementen en vallen niet onder de vlag van de FIM. Wellicht dat ze daar nog achteraan gaan en zo'n race als de 6 uur van Spa er aan toevoegen(?).
 
No problem!
Anders had ik 't gewoon nog een keer ge-copy-paste voor je ;)Wederom geen probleem, het blijft een forum. Maar wat je zelf al denkt en wat ivan210674 ook aangeeft, dat zijn op zich staande evenementen en vallen niet onder de vlag van de FIM. Wellicht dat ze daar nog achteraan gaan en zo'n race als de 6 uur van Spa er aan toevoegen(?).
Ik denk het niet, dan moeten ze de baan veiliger maken
 
De 24h van Barcelona staat ook niet op de kalender maar is echt een prachtig mooi evenement! Een ontzettend mooie baan en altijd mooi weer en geweldig publiek! Ik heb m al 2x gereden en genoten tot de laatste ronde!! Daarbij mag je hier ook deelnemen met een 600. In de EWC kalender alleen op een 1000. 😉👍
 
Ik denk het niet, dan moeten ze de baan veiliger maken
Dat is waar, heb ik niet bij stil gestaan. Niet op korte termijn dus.
De 24h van Barcelona staat ook niet op de kalender maar is echt een prachtig mooi evenement! Een ontzettend mooie baan en altijd mooi weer en geweldig publiek! Ik heb m al 2x gereden en genoten tot de laatste ronde!! Daarbij mag je hier ook deelnemen met een 600. In de EWC kalender alleen op een 1000. 😉👍
Ook (nog) niet onder de vlag van de FIM dus, maar wie weet..ze willen uitbreiden ;)
 
De 24h van Barcelona staat ook niet op de kalender maar is echt een prachtig mooi evenement! Een ontzettend mooie baan en altijd mooi weer en geweldig publiek! Ik heb m al 2x gereden en genoten tot de laatste ronde!! Daarbij mag je hier ook deelnemen met een 600. In de EWC kalender alleen op een 1000. 😉👍
En daar doen we het voor :Y

Denk dat ik de pijlen ga richten op 1 of 2 losse Europese endurance races, voordeeltje 600 is hier wel een goede, daar ben ik erg bekend mee natuurlijk. Heb me net even snel in zitten lezen op de website, thx voor de heads up over deze 24h.
 
Laatst bewerkt:
Yep is gewoon een los evenement. Een paar jaar terug was er in Belgie een endurance kampioenschap ( Mssz en Bikers-days organiseerde dit samen) en dit evenement is er van overgebleven.

Duidelijk, zelfde dus als de endurance race van Eybis op Portimao. Is ook de enige overgebleven van de grootse plannen die ze hadden met hun endurance kampioenschap.
 
En daar doen we het voor :Y

Denk dat ik de pijlen ga richten op 1 of 2 losse Europese endurance races, voordeeltje 600 is hier wel een goede, daar ben ik erg bekend mee natuurlijk. Heb me net even snel in zitten lezen op de website, thx voor de heads up over deze 24h.

Als je meer wilt weten vraag maar raak.
Alleen... Een 24h valt of staat met een goed team.
De 24h van Barcelona is heel proffesioneel dus vergis je niet. Wij hadden met 2 teams 30 man/vrouw lopen. Even een simpel ding bv: je hebt een tanksysteem nodig. Dat kost al een paar 1000🙈
 
Als je meer wilt weten vraag maar raak.
Alleen... Een 24h valt of staat met een goed team.
De 24h van Barcelona is heel proffesioneel dus vergis je niet. Wij hadden met 2 teams 30 man/vrouw lopen. Even een simpel ding bv: je hebt een tanksysteem nodig. Dat kost al een paar 1000🙈

Will do. Thx! Ik heb al gezien dat er idd een hoop grote teams zijn die rijden dan. Toen je het over 600 had ging ik ook gelijk aan de brainstorm hoe ik mijn 600 aan kon passen, dat had ik na wat inlezen al gauw uit m'n hoofd gezet haha. Verstandigste is om mijn niveau in te schatten (reëel) en aan de hand daarvan contact zoeken met wat STK600 teams denk ik. Zal er nog eens in duiken en mocht ik vragen hebben weet ik je te vinden!

Succes met de Bol d'Or! :]
 
full


Het nieuwe FIM EWC 2016/2017 wereldkampioenschap endurance gaat beginnen! Vandaag, zaterdag en zondag is het 'Paul Ricard High Tech Test Track' in Castellet het toneel voor de Bol d'Or die als eerste wedstrijd voor het kampioenschap zal worden verreden.
Ik had graag wat meer info gegeven maar de tijd ontbreekt me. Gelukkig is alles te volgen via de FIM EWC website, Twitter, Facebook en Eurosport })
 
Laatst bewerkt:
Start delayed.
Race grotendeels te zien op Eurosport 2 HD en in het geheel op de Eurosport Player.
Druk weekend met ook nog tv uitzendingen van het World Superbike en British Superbike weekend.

Ik vind het raar vinden dat er vandaag, drie weken na Oschersleben?, een nieuw seizoen begint waarvan de tweede race pas een half jaar later plaatsvindt.
 
Will do. Thx! Ik heb al gezien dat er idd een hoop grote teams zijn die rijden dan. Toen je het over 600 had ging ik ook gelijk aan de brainstorm hoe ik mijn 600 aan kon passen, dat had ik na wat inlezen al gauw uit m'n hoofd gezet haha. Verstandigste is om mijn niveau in te schatten (reëel) en aan de hand daarvan contact zoeken met wat STK600 teams denk ik. Zal er nog eens in duiken en mocht ik vragen hebben weet ik je te vinden!

Succes met de Bol d'Or! :]

Als je voor zo'n avontuur nog een monteur met enige O-) ervaring zoekt, mag je altijd contact met me opnemen. :)
 
De 24h van Barcelona staat ook niet op de kalender maar is echt een prachtig mooi evenement! Een ontzettend mooie baan en altijd mooi weer en geweldig publiek! Ik heb m al 2x gereden en genoten tot de laatste ronde!! Daarbij mag je hier ook deelnemen met een 600. In de EWC kalender alleen op een 1000. 😉👍


Maak daar voor de huidige wedstrijd eens "tot en MET" van :P

Succes!
 
Diep respect voor het #19 Girls Racing Team waar Jolanda in meerijdt. 23e plek na de pitstop tot nu toe! Mooie wedstrijd tot nu toe.

full


:} :}
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog die achterbrug-wissel bij die Kawa gezien was zo rond 0.30u vannacht knap stukje werk van die monteurs alleen het waarom heb ik niet helemaal meegekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan