Error 16.0 Pump, Ducati 1098s 2008

randy88

Die hard MF'er
25 apr 2005
436
103
Pey
Vorige week ben ik op vakantie geweest in Italie. De motor hield er meerder keren mee op en gaf iedere keer de melding Error 16.0 Pump. Het rare is dat soms de motor het direct na het uit en inschakelen weer deed. Andere keren moest ik een uur of soms langer wachten en dan deed hij het ook weer.
Uit online onderzoek blijkt deze melding het benzinepomprelais te zijn. Er zitten 2 relais naast de accubak, waarvan 1 voor de benzinepomp is. Ik heb deze 2 gewisseld en ook beide vervangen, dit had helaas geen effect. Ik zie geen corrosie, los zittende stekkertjes oid. Ook de zekeringen zien er goed uit, zonder aanslag.

Weet iemand wat dit kan zijn? Heeft het zin om de motor nu naar Biggelaar te brengen terwijl hij het gewoon doet, kunnen ze dan wel iets uitmeten? Het probleem deed zich iedere keer pas na lang rijden voor. In nl heb ik het probleem nog nooit gehad.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
 
Vapourlock ?

Was het erg warm toen ?
Het is maar een gok hoor.
Brandstof leidingen weghalen uit de buurt van warme delen.

Ja het was redelijk warm (30+) en ik zat ook in de dolomieten op grotere hoogte. Maar ik dacht dat dit een verschijnsel voor carburateurs was en niet voor injectie.
 
Nieuwe benzinepomp is onderweg, ik hoop dat ik dit weekend deze kan vervangen (als ik deze dan heb) en volgende week kan gaan testen. Ook zet ik een paar relais erin die iets beter tegen warmte kunnen.
 
nou de benzinepomp zit erin. Ook heb ik het relais vervangen door de Hella (4RA 007 813-011). De rubbertjes van de koppelingen op de benzinepomp waren ook niet meer heel fris, dus deze ook vervangen. Daarnaast ook de duosteps eraf gehaald.

Morgen wil ik eigenlijk gaan testrijden. Het zou warm worden, dus dit is een goede test. Ik ga proberen zoveel mogelijk binnendoor te rijden zodat de temperatuur gaat stijgen.
 
full
 
Ja hopelijk blijft het wel mooi in het weekeinde, maar het seizoen is toch eigenlijk wel voorbij. Er komen wellicht nog wat mooie weekenddagen en daar hopen we op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan