iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Het slimste doe je dit door de start locatie van de rit in stellen als bestemming. Je stelt je navigatie in op snelste route en rijd er heen. Op locatie aangekomen start je de route met gewenste toestel instellingen.
Waarom is dit eigenlijk? Het klinkt voor mij niet logisch namelijk :) , geloof best dat het zo zit hoor! Welke andere gewenste toestelinstellingen zou je moeten hebben bij het rijden van een route? Het is toch gewoon van punt naar punt rijden eigenlijk, en niet een vaste lijn volgen?
Dan maakt het toch niet uit of je snel, minst aantal km's o.i.d. instelt?
 
Willie, heeft de Mamba software ook een Voetgangers/Hemelsbreed modus?
Die gebruik ik in de motoreditie van IGO om Offroad ritten te rijden.
 
Vandaag de eerste keer eens echt de navi kunnen testen. Hierbij liep ik tegen de volgende punten aan:
- GPS viel geregeld weg. Vooral in het begin van de route. Zijn er dingen die ik hieraan kan verbeteren? Las dat er zo weinig mogelijk ijzer in de buurt moet zitten. Heb de navi op het stuur gezet, heb weinig andere opties.
- Stembegeleiding hangt een paar KM achter. Ik heb bijna constant gehad dat de Stembegeleiding niet klopte. Ik was bijv. reeds rechts afgeslagen en een paar KM verderop gaf die per stem pas aan dat ik af moest slaan. Kan je hier iets aan aanpassen?

Edit: heb nu het volgende aangepast:


[gps] (Stond allemaal op Auto)
port="1"
baud="4800"
source="SiRF"
set_messages="0"

[itiner]
remove_reached_destination="1"

[sound]
csv_voice_enabled=1

[warning]
speedcam_maxdistance_from_road=10
speedcam_max_lookahead=300
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de eerste keer eens echt de navi kunnen testen. Hierbij liep ik tegen de volgende punten aan:
- GPS viel geregeld weg. Vooral in het begin van de route. Zijn er dingen die ik hieraan kan verbeteren? Las dat er zo weinig mogelijk ijzer in de buurt moet zitten. Heb de navi op het stuur gezet, heb weinig andere opties.
- Stembegeleiding hangt een paar KM achter. Ik heb bijna constant gehad dat de Stembegeleiding niet klopte. Ik was bijv. reeds rechts afgeslagen en een paar KM verderop gaf die per stem pas aan dat ik af moest slaan. Kan je hier iets aan aanpassen?

Edit: heb nu het volgende aangepast:


[gps] (Stond allemaal op Auto)
port="1"
baud="4800"
source="SiRF"
set_messages="0"

[itiner]
remove_reached_destination="1"

[sound]
csv_voice_enabled=1

[warning]
speedcam_maxdistance_from_road=10
speedcam_max_lookahead=300

Hey balen dat niet alles naar wens werkte zeg. Ijzer kan inderdaad invloed hebben op je gps signaal maar meestal is dat alleen als je een metalen ram kogel op je houder hebt gemonteerd.

De stem begeleiding vertraging is meestal geen probleem in het toestel zelf. Test het eens even een stukje met de auto of lopend of de stem begeleiding dan wel klopt. Zo ja moet je even de koppeling met je headset opnieuw/juist doen.
 
Klopt helemaal.

Vooral als je route punten ver uit elkaar staan, heeft de modi die je geselecteerd hebt veel invloed op hoe je de route rijd!
Klopt, dan begrijp ik het inderdaad wel. Maar indien je maar genoeg routepunten gebruikt (lijkt me niet logisch om 2 routepunten zo ver uit elkaar te zetten dat je wordt geleid via de snelweg?), heb je daar geen last van lijkt me.
 
Klopt, dan begrijp ik het inderdaad wel. Maar indien je maar genoeg routepunten gebruikt (lijkt me niet logisch om 2 routepunten zo ver uit elkaar te zetten dat je wordt geleid via de snelweg?), heb je daar geen last van lijkt me.

Een snelweg is wel uitzonderlijk inderdaad Hahaha! Maar het kan wel gebeuren dat je bijvoorbeeld meer N wegen pakt ipv lekker slingerend binnendoor. Gelukkig is het zowel met de becker als met de igo software mogelijk om erg veel punten per route te gebruiken ondanks dat de software hier wel erg traag van word natuurlijk!
 
Ik zie op dit forum dat veel mensen kiezen voor een Excelvan toestel. Over welk type hebben jullie het hier? Type W-40 (tricolore) of de WG-4301, volgens de site van Excelvan het nieuwste navigatie toestel maar wel zeer moeilijk te verkrijgen is.
Verder nog de vraag of de;

9" 8GB CAR TRUCK HGV LGV GPS SAT NAV NAVIGATION + FREE WORLD MAPS + LIFE SD | eBay

geen betere optie is ivm meer ram geheugen(256mb ipv 128mb)

Mvgr,
Ger

Hoi Ger,

Voor de excelvan word vaak gekozen ten opzichte van het type waar jij de link van deelde aangezien het beeldscherm beter afleesbaar is. Mbt het interne geheugen moet ik je wel gelijk geven dat iets meer de snelheid van het toestel zeker ten goede komt. Het is maar waar jouw persoonlijke prioriteit ligt...

Hier een link naar het type excelvan wat hier veel gekocht word. eBay

Wil het beste van 2 werelden dus meer werkgeheugen en een goed afleesbaar scherm is het onderstaande type misschien wel iets voor je.

Motorcycle Navigation 4.3 inch 256MB RAM Motorcycle Bicycle GPS Waterproof IPX7 8GB Internal Bluetooth Free Latest Maps GPS Moto-in Motorcycle GPS from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
De Mekago is t.o.v. de Excelvan veel beter. Ik heb eerst de Mekago gehad maar moest deze na een onfortuinlijke actie vervangen. Beschik nu over de Excelvan (256 mb uitvoering) maar dat blijft een goedkoop stuk plastic. Mekago heeft een helder en scherp beeld en reageert veel sneller!
 
Ik heb op het tussenscherm drie knoppen (GoRider Excalibur):
MyBoot, Settings en IGO Motoeditie

1. MyBoot had ik daar geplaatst omdat de IGO weleens vastliep. En kan ik een file terug-copieren.
2. Settings heb ik nodig voor vanalles en nogwat, oa verbinden met de PC
3. De link naar IGO motor-editie.

Kan ik 4 links op dat scherm krijgen? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben?
Ben bezig met een experimentje Becker Mamba4

Het zal de Shell.ini file zijn? Maar die kan ik nog vinden.
 
De Mekago is t.o.v. de Excelvan veel beter. Ik heb eerst de Mekago gehad maar moest deze na een onfortuinlijke actie vervangen. Beschik nu over de Excelvan (256 mb uitvoering) maar dat blijft een goedkoop stuk plastic. Mekago heeft een helder en scherp beeld en reageert veel sneller!

Klein nadeeltje van de Mekago t.o.v. de Excelvan: de Mekago heeft geen audioaansluiting; bij de Excelvan kun je lekker makkelijk een paar gewone oordopjes inpluggen als je bluetooth batterijtje leeg is...

Trouwens nog een ervaring om te delen: na een hobbelige rit ging mijn Excelvan raar doen (o.a. slechte GPS ontvangst).
Na onderzoek en openschroeven bleek dat een metalen plaatje (afscherming) binnenin de Excelvan losgetrild was.
Weer op de plaats gedrukt en gezekerd met een stukje foam. Opgelost!
 
Klein nadeeltje van de Mekago t.o.v. de Excelvan: de Mekago heeft geen audioaansluiting; bij de Excelvan kun je lekker makkelijk een paar gewone oordopjes inpluggen als je bluetooth batterijtje leeg is...

Trouwens nog een ervaring om te delen: na een hobbelige rit ging mijn Excelvan raar doen (o.a. slechte GPS ontvangst).
Na onderzoek en openschroeven bleek dat een metalen plaatje (afscherming) binnenin de Excelvan losgetrild was.
Weer op de plaats gedrukt en gezekerd met een stukje foam. Opgelost!


Bedankt voor deze info, een audio aansluiting heeft mijn voorkeur. Bluetooth is niet mijn ding, geef mij maar een kabeltje. Kan nu met een gerust hart de Excelvan gs-4301 kopen.

Ger
 
Die fodsport heb ik ook.

Eerlijk... beeldscherm. Niks op aan te merken. Zon of regen. Goed afleesbaar
 
Naast de "igo9" of wat veel mensen hebben de map "primo" maak je een andere map aan met een naam naar keuze en daar kun je de software in plaatsen.

Software delen via het forum is helaas niet toegestaan dus je zult even goed via torrent sites of nieuwsgroepen moeten zoeken.... Of misschien via een pb het eens proberen bij mensen die de software hebben.

Fijn weekend

Moet je niet nog een verwijzing naar de kaarten aanpassen oid? Op dit moment heb ik namelijk in de root een map voor de Motorcycle edition waar de kaarten e.d. in staan. De andere map in de root heb ik Becker genoemd en daarin de becker software gekopieerd.

Daarna heb ik in de settings verwezen naar de executable van Becker i.p.v. primo. Echter blijft de navi dan herstarten.

Of moet ik de kaarten van de Primo ook kopieeren naar de Becker map (dan staan de kaarten echter dubbel op de opslag).
 
Die fodsport heb ik ook.

Eerlijk... beeldscherm. Niks op aan te merken. Zon of regen. Goed afleesbaar

Ik heb de 5" Fodsports, af en toe was het toch wel erg lastig om iets af te lezen van het schermpje. De nieuwe Excelvan schijnt hier beter in te zijn.
 
Hmmm heel vreemd dit. Het lijkt wel of iGo Primo mijn "Master" volume automatisch op mute zet telkens, waardoor ik dus geen stembegeleiding meer heb. Telkens wanneer ik mijn stem na een tijdje niet meer hoor, ga ik naar het geluidsmenu en zie ik dat het "Master" volume op mute staat. Of misschien activeer ik het zelf, maar zou dan in ieder geval niet weten hoe! Heel vreemd, iemand iets soortgelijks gehad?
 
Laatst bewerkt:
Jep. Is mij afgelopen weekend ook een paar keer gebeurd dat het master volume op mute stond.
 
Hoi,

Heb nu langs de Igo Primo motor editie (op het intern geheugen)
De Becker Samba op het navigatie systeem staan (op de Sd-kaart)

Het lijkt goed te werken Morgen een rit (helaas in koekblik) naar Luxemburg.
Dus testen die handel.
Wat ik alleen graag zou hebben veranderd indien mogelijk is bij het opstarten van Becker dat ik niet de melding krijg "Let op de verkeerstekens en houd u aan de wegverkeerswet" daar moet ik ok klikken om vervolgens Circa 5 minuten te wachten alvorens ik het volgende scherm krijg Pffff. kan ik dat ergens in de .sys uitzetten.

Alvast bedankt, groetjes,
Ger
 
Ik heb deze variant (precies dezelfde variant, alleen andere merknaam: Mekago). Voor dit geld zou ik hem meteen kopen! Scherm is beter dan de standaard Rage, en veel sneller dan andere apparaten met maar 128mb geheugen! Scherm zelf zou blijkbaar wel een heel klein beetje minder zijn dan de 128mb Excelvan versie.
Ik zie dat je ook nog een voorstel kan doen, stel dat je een voorstel doet van 70 euro en hij wordt geaccepteerd... heb je het apparaat voor 85 euro!
 
Terug
Bovenaan Onderaan