GRRRRR.. YZF 750 stottert loop niet lekker

stimpz

MF'er
8 jul 2012
51
0
Wijk bij Duurstede
Hey,

Zoals zo velen hier heb ik ook last van een stotterende motor. Na heel wat uren sleutelen heb ik het volgende al gedaan:
- Crabs schoon
- Nieuwe bougies
- Grotere sproeiers ivm andere uitlaat
- olie vervangen
- Tank schoon gemaakt
- Benzinefilter vervangen


Het probleem:
- stotteren op alle toerentallen
- Bij warme motor slecht optrekken/inhouden bij vol gas

Verder heb ik nog gevonden tijdens het sleutelen:
- gasnaalden iets ingesleten.

Aangezien de gasnaalden niet heel erg ingesleten zijn lijkt dit mij niet de oorzaak van het na de winter niet meer goed lopen.

Wie heeft er tips?

Alvast dank

Pim
 
voor de winter liep hij goed, waarom verander je dan de sproeiers ivm uitlaat ? na de winter andere uitlaat gemonteerd ?

volgens mij is het hier een standaard geval van carbu's wel gekuisd na lange stalling, maar toch niet goed genoeg gekuisd.
 
Dank voor de vele reacties! Inmiddels weer verder gegaan met sleutelen. Deotest gedaan, niks aan de hand. Nou heb ik vandaag even gebeld met motorpoort om het volgende:

IMG_1739.jpg

IMG_1744.jpg


Zoals je kunt zien zijn de gasnaalden aardig aan zijn eind en exact 0,24 mm ingesleten, behoorlijk dus. Voordat ik gebeld heb met motorpoort heb ik gebeld met dynojet. ik dacht dat ik een dynojet set op de motor had zitten maar, niks is minder waar gewoon origineel. Zowel Motorpoort als dynojet zeggen versleten gasbuisjes en mogelijk naalden. Voor mij is het nu eigenlijk duidelijk genoeg aangezien ik al heel veel heb uitgesloten. Nou zijn, gek genoeg, geen gasbuizen te verkrijgen voor mijn Yamaha YZF750r. Dus na lang zoeken kwam ik erachter dat zowel de ducati 900ss, 750s, de Yamaha TDM 850 en de XT750 beschikken over een Mikuni BDST38. En je raad het al, deze zit ook op mijn YZF'je gemonteerd. Al met al uitzoekwerk. Rest mij alleen nog de keuze om een revisieset met alle rubbers ed aan te schaffen of alleen de gasbuizen en naalden. Het scheelt ongeveer 25 aá 30 euro per carburateur.
 
Lijkt mij sterk dat hij plots slechter gaat lopen met versleten naalden/buizen.

Eventueel kan je proberen om ze bij topham.de te bestellen of bij kedo.de
Kedo kosten ze €30 per carb.

Maar zoals ik al eerder schreef:
Hoe zijn de vacuumrubbers die boven de gasschuiven zitten?
Die willen nog weleens scheuren en dan loopt hij ineens klote.
Zitten de ont/beluchting slangen hiervan niet bekneld?
 
Laatst bewerkt:
Zit er Mischien een muizennest in de luchtfilterbak ? Waar heb je motor gestald in de winter ? Als het na de winterstalljng is gekomen zou ik daar toch eens aan denken ?
 
Thnx!

Ga ook eens kijken naar de muizen! Vacuümrubbers zijn nog goed. Met de motor aan zag je bij kwargas de benzine sijpelen bij de naalden. Zat te denken om er weer een dynojet set in te knallen. De gasbuizen kan ik bestellen bij tophan voor 14,50 per stuk.
 
Zeker weten de naaldbuizen. :Y Als je met het blote oog kunt zien dat ze zijn uitgesleten, zijn ze ver heen. Bij mijn YZF750R ging met het vervangen van de naaldbuizen (en naalden natuurlijk) het verbruik van 1 op 8 naar 1 op 20+. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan